Uitgerekend - november 2019

• Ik kom er ook voorzichtig bij...

Na 17 maand proberen en 10 maand geleden een miskraam had ik dinsdag weer een positieve test.
    Vandaag bloedafname doorgekregen, hcg 288 dus alvast een goede start! Ik moet ook utrogestan blijven nemen. We hopen deze keer op een plakkertje. Het zou voor 19 november zijn.

Succes aan iedereen!
  • @Karolien85 : Dankjewel ! smile.gif super spannend allemaal.

@Lydia : nogmaals een dikke dikke dikke proficiat! is ook al een lang parcour voor je geweest! ik duim voor een vlotte mooie zwangerschap! wink.gif
  • Proficiat aan alle nieuwe dames!

@nananou, goed nieuws voor jouw! Ik hoop dat verder alles vlot mag blijven verlopen!

@karolien 85. De voorbije dagen waren echt een hel voor mij. Zo diep heb ik nog nooit gezeten.
    Ben woensdag dan toch naar de dokter geweest om ik niks meer kon binnenhouden. 10 tot 15 keer per dag overgeven.
    Ze heeft me primperan gegeven en enkele dagen thuis geschreven. Vandaag is de eerste dag dat ik terug iets beter ben.
    Laatste dag dat ik iets deftig heb gegeten is vorige zondag. De kilos vliegen er af ipv bij. Weeg nog maar 47 kilo. Kan natuurlijk niet blijven duren.
    Hoe gaat met jouw?

2 april trouwens eerste echo. Ligt er bij jullie al een afspraak vast? 2 keer aangepast. Laatste keer door Elena86 op 15/03/2019 10:49
  • Ik kom er ook voorzichtig bij.. heb 1 dochter van 13 maanden. We wilden snel een tweede en was ook gelukt, in augustus alweer een positieve test. Helaas tijdens de 12 weken echo geen goed nieuws gehoord, hartje was gestopt en vruchtje meette maar 10w2d. Paar dagen later curretage en droom was weg. Nu dus opnieuw zwanger, 5 weken ondertussen. Uitgerekend voor 15 november. Eerste echo staat gepland op 9 april met 8w4d.
    Karolien ken ik al van het uitgerekend groepje van onze dochters.

2 keer aangepast. Laatste keer door Roetje op 16/03/2019 01:34
  • @roetje : ik vind het zeer erg dat jullie een sterretje aan de hemel hebben 😕
    Ik had deze zomer op 8weken een MK en waren toen al 1jaar en 3 mnd bezig.
    Nu eindelijk terug zwanger ma de schrik zit er wel goed in! Zal bij jou mss ook wel zo zijn. Maar we moeten positief zijn he !! 🥰👶🏼

@nananou : Wnnr is je volgende echo

@Elena86 : wat verschrikkelijk dat je echt zooo slecht bent!! Hopelijk blijft het toch wat beter met die medicatie!
    Was je meteen zo misselijk of pas later gekomen?

Mijn eerste echo is 22 maart op 5+4weken! Hoop dat alles goed zit! Aangepast door Bruggegirl op 16/03/2019 18:36
  • @Lydia proficiat!!

@Elena86 zoveel overgeven is idd niet menselijk, goed dat je de juiste medicatie gevonden hebt. Hier alles goed, alleen zo'n vieze maag en alleen goesting in iets goed om te eten. 25/3 krijg ik eerste echo en consult bij vroedvrouw.

@Roetje ooh, proficiat!! Ik was onlangs nog aan jou aan het denken wanneer je terug zwanger zou zijn. Leuk om je hier ook tegen te komen.

Voor ik zwanger werd nam ik foliumzuur 400 mcg zoals geadviseerd dacht ik. Nu ben ik omnibionta pronatal gaan halen maar daar zit maar 200 mcg in. Wat nemen jullie?

Hebben jullie het grote nieuws al aan de omgeving verteld?
  • Ik neem nog steeds foliumzuur 400 mg. Moet je meteen met die zwangerschapsvitaminen beginnen?
    Mijn huisarts heeft daar niks over gezegd...
  • @karolien85 : ik neem ook 400 (foliphar). Neem ook niets extra maar zal het haar zeker vragen de gynaecoloog op vrijdag!

Wij hebben het gisteren aan onze beste vrienden verteld, we zijn net op een 4 daags weekendje. En gezien de situatie wisten ze hoe alles liep dusja.
    Men ouders en schoonouders volgend weekend/week.
    Ze vragen er ook iedere maand naar zeker nu we met inseminatie begonnen waren. Dus ga dan nu ook nie nog weken liegen tegen hun. Ze hebben ons enorm gesteund en hadden er ook verdriet van! Vandaar zo vroeg 🥰
    Jullie ?
  • Die extra zwangerschapsvitaminen moeten niet hoor, als je gezond en gevarieerd eet is foliumzuur alleen voldoende. Ik ben vegeterariër en geef nog borstvoeding dus een extraatje kan voor mij geen kwaad.

Ik heb het aan een paar collega's en mijn bazin verteld, bepaalde opdrachten op mijn werk houden risico in dus daarmee. De familie gaan we na de eerste echo inlichten. Vrienden pas na 12 weken. Ik snap wel dat als je er al lang mee bezig bent dat je dat vroeger laat weten. Voor onze dochter hebben wij er 14 maanden over gedaan, toen zwanger geworden met clomid en pregnyl, iedereen leefde zo mee dat ze het ook meteen wisten. Nu van de eerste keer raak (ook met clomid en pregnyl) en buiten een paar collega's wist niemand dat we er mee bezig waren.
  • Hier ook meteen raak na ronde clomid en pregnyl. Iedereen leeft ook enorm mee maar mijn vriend wil niet dat ik het al aan iemand zeg sad.gif
    Kvoel me er niet goed bij nu zo te moeten liegen maar nadien zullen ze het wel begrijpen zeker?
    Mijn vriend wil het aan de dichte familie zeggen op Pasen... Maar ik hoop hem al te kunnen overtuigen als we een goede eerste echo hebben op 5 april. We zien wel!

Succes iedereen!!!
  • Hier ook na MK nog 5 keer clomid en pregnyl en nu eerste ronde - menopur - pregnyl en iui raak 😍🤞🏼👶🏼

@lydia : ja begrijp wel dat je hen nu ook niet “aan het lijntje wil hangen” mss na de eerste echo dat hij veranderd van gedacht ! 🤞🏼

@karolien85 : wat die je wel van werk ? Wnnr eerste echo?
  • @Bruggegirl, neen de eerste weken was ik goed. Is maar pas maandag begonnen op 6 weken. Zelfs nu nog met primperan moet ik nog overgeven.

Hoe gaat met jullie allemaal? Ik heb ook totaal geen energie. Ik moet mij echt overal naar toe slepen. Herkennen jullie dit kwaaltje?
  • @Elena86 : thoh Amaai moet niet gemakkelijk zijn! Kan geloven dat je dan allesinds geen fut hebt nu ...
    Ik heb nog geen kwaaltjes maar ok morgen nog maar 5 weken ... (zeker nie dat ik Jalours ben dat jij zooo zien bent) maar zou toch graag ergens bevestiging hebben, zou ik me mss wat geruster voelen.
  • @Bruggegirl dankjewel, vind het ook erg voor jou. Een miskraam gaat je niet in koude kleren zitten he. Je kunt nu enkel maar hopen op het beste en positief blijven. smile.gif

@'Karolien 85' ooh, lief van je blush.gif helaas heeft het lang geduurd eer ik mijn cyclus terug had, menstruatie moeten opwekken met pillen. Maar daarna vrij vlot weer zwanger. Hopelijk goed deze keer. Wel toevallig dat we nu weer in hetzelfde groepje uitkomen smile.gif Van vitaminen neem ik de multi zwanger van Kruidvat, en daar zit ook 400 in.

Qua kwaaltjes ben ik al misselijk, maar het is nog niet erg, zal waarschijnlijk wel nog komen. Voor de rest rap boos en moe tongue.gif
  • Ben ff afwezig geweest, en net bijgelezen.

@Roetje wat een verschrikkelijk verhaal, hopelijk gaat het deze keer beter.

Wat betreft de zwangerschapsvitamines, die ben ik meteen na de positieve test beginnen nemen.

Hier gaat het met de utrogestan iets beter, minder bloedingen. Ik word nu ook iets nauwer opgevolgd, volgende controle is op 2 april al.
  • @Bruggegirl ik ben verpleegkundige op intensieve zorgen. wij staan ook in voor de reanimaties in de rest van het ziekenhuis. Zo ook in de zaal waar er hartkatheterisaties gebeuren. Tijdens die procedure/reanimatie wordt er constant gestraald (röntgenstralen). Daar wil/mag ik voor de moment niet komen, daarmee moest ik al collega's inlichten als back-up.
    Mijn eerst echo is 25/3 (dan 7 w 3 d) en het ongeduldig wachten kort af ☺

@Elena86 helemaal geen energie kan ik niet zeggen maar wel veel meer moe t.o.v. vorige zwangerschap. Mss moet je terug naar de huisarts en iets anders vragen voor de misselijkheid. Da's al iets dat energie vreet en dan nog ni deftig kunnen eten...

@Roetje hier ook snel boos maar ik denk dat het door de vermoeidheid komt 😈

@Nananou zo'n extra controle is altijd geruststellend hè. Gaat het op het werk?
  • @'Karolien 85' ja hoor, had t intussen wel wat gehad met thuis zitten. 😊
  • @Elena86 Bij mijn MK was ik zeer moe maar nu valt het enorm mee...

5 weken vandaag... Ik ben zo blij maar zo bang om te genieten... Hopelijk gaat nu alles goed! 👌 Telkens ik naar het toilet ga ben ik bang om bloed te zien sad.gif Ik ben er constant mee bezig... Het worden vrees ik nog zeer lange weken... Gelukkig drukke weken!
  • @Lydia : ik begrijp je, ik hoop dat je snel een goede echo hebt of iets van geruststelling en dat je toch wat kan genieten. Wanneer mag je gaan?
    Ik hoop na echo van vrijdag toch wat meer te kunnen genieten nu stel ik constant alles in vraag en ben ook bang ...

@Nananou : Dankjewel ! wink.gif

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld