Uitgerekend - november 2019

• De stress zit er idd goed in. Laatste mk was op 16,5 weken. đŸ˜Ĩ
    Dus bij elk pijntje, vreemd gevoel,... Is de eerste gedachte elke keer van "hoo god, daar gaan we weer"
    En dan duurt het yoch best wel even eer ge uzelf weer gerust kunt stellen.
    En eerlijk, echt gerust zijt ge nooit helemaal. Ma mijn gevoel zegt ergens wel dat het goed zit. Dus we zullen daar maar op vertrouwen.
    😊
  • Aan alle zwangere dames hier, dikke proficiat!
    Geniet er met volle teugen van.

Ga ik ook proberen doen eens ik het hartje heb zien kloppen op 29 maart. 😊😍
  • Ik heb dat nu al Elizabeth, dat zorgen maken om ieder mijntje, moet nog heftiger zijn in jouw positie. Heel veel sterkte en moed!
  • Ik ben echt heel ongeduldig aan t aftellen naar volgende week dinsdag!
  • @Elena86 het gaat idd terug wennen zijn, terug in de pampers en gebroken nachten. Voor ons ook hoor. Ik geef nog borstvoeding, meestal 2 x per nacht maar dat kan ondertussen liggend dus ik voed in mijn slaap en pamper vervang ik ook niet, tenzij ze een zeldzame keer kaka gedaan heeft. Dat was de eerste maanden ook anders, de uren die ik 's nachts wakker was, herinner ik me nog alsof het gisteren was 😂

Vorige keer was ik misselijk tot 13 weken maar weet niet meer wanneer het begonnen is. Ook had ik regelmatig licht bloedverlies tot 20 weken, hopelijk blijf ik daar van gespaard deze keer. Ik merk wel dat ik deze keer veel rustiger ben. Had jij een vlotte zwangerschap?

@Elizabeth proficiat! Zoveel miskramen moet verschrikkelijk zijn. Krijg je nu extra opvolging?
  • @ Elena86: mijn kindjes zijn 7, 5 en 3. 3 meisjes.
    Ik heb tot nu toe 4 mks gehad. 2 vroege, op 9 en 11 weken en 2 late, op 16 weken en op 16 weken en 5 dagen.
    Ik hoop er daar geen meer aan toe te voegen. 🤞🤞🤞
    De late mks waren beide jongens. Als we nu terug een jongen zouden verwachten worden we extra opgevolgd. (elke 2 weken echo en elke week controle bij vroedvrouw)
    Op dit moment moet ik om de week bloed laten trekken om na te gaan of het hcg voldoende stijgt en dan eerste echo op 8 weken.
    Eerste echo staat gepland op 29 maart, wat voor mij nog mijlen ver af lijkt. 😔
    Als we dan een mooi kloppend hartje zien zal ik mss alweer wat geruster zijn.

Ik heb op dit moment enorm veel bandenpijn, denk ik. Echt trekkende pijn vanuit mijn lies aan beide kanten en ook in mijn onderbuik. 😔
    heb ik ben geen enkele andere zwangerschap zo vroeg gehad, dus dat baart mij op dit moment wel zorgen.
    Als het morgen niet beter is ga ik toch ff langs de ha ter controle. Mss blaasontsteking of zo. (hoop ik dat het zoiets is en niet de voorbode van iets anders)
    Ik probeer de moed er in te houden, de ene dag gaat het al iets makkelijker dan de andere.
    De ene moment ben ik ervan overtuigd dat alles goed zit, maar de twijfel en onrust kan mij toch ook even plots keihard in het gezicht slaan.
    Nu, positief blijven en er van blijven uit gaan dat we in november we ons laatste wondertje mogen verwelkomen.🤞
  • Dat is inderdaad wel heftig sad.gif. Zou je heel graag een jongentje hebben of is een meisje ook goed?
    Ik hoop alvast op een mooi kloppend hartje voor je! Ik begrijp dat na vier miskramen het toch heel bang afwachten is.
    Zeker positief blijven! Momenteel kan je niet veel meer doen helaas.
  • Hier even een beetje ongerustheid... ben lichte bloedingen beginnen krijgen...

Belde naar de gyn, maar die is deze week met vakantie. Ik kan via het ziekenhuis morgen bij een collega van haar terecht.
    Ik hoop maar dat t niks ernstigs is ponder.gif
  • @Nananou bloedverlies tijdens zwangerschap zie je echt niet graag maar wil niet per se zeggen dat er iets mis is. Mag je morgen 's morgens of 's avonds gaan?
  • Morgen in de namiddag. Ik weet t dat t niet noodzakelijk erg is, maar t geeft wel een onbehaaglijk gevoel.
  • Hoo pfff Nananou, helemaal niet fijn.
    We duimen dat alles goed mag zijn.
  • Ik hoop t ook echt, maar vrees er beetje voor. Heb beetje maandstonden achtige buikpijn, en bloedverlies werd al heftiger... sad.gif
  • Oh nee, we duimen dat het goed komt. Courage!
  • Ik zou naar de spoed gaan. Dan zit je niet nog tot morgenmiddag in onzekerheid.
    HÊÊl veel goede moed en sterkte!
  • Hopelijk is alles in orde! Ik duim mee voor je.
    Als je echt ongerust bent, zou ik toch ook naar spoed gaan.
    Weet je toch waar je aan toe bent.
  • Goh naar spoed vind ik precies wat overdreven. Klinkt misschien heel rationeel, en is mss mijn manier om hier nu mee om te gaan, maar niemand kan er iets aan veranderen als het effectief fout zou lopen, het enige dat ze kunnen doen is bevestigen of het effectief zo is of niet. Maar dan maakt die halve dag ook het verschil niet
  • Hoe gaat het met je nananou?
  • @Elena86 redelijk, de gyn zei dat, als ik de bloedingen niet zou hebben, alles er heel normaal uit zou zien (de echo toont het vruchtje zoals je dat op dit moment zou mogen verwachten, het is nog te vroeg om een hartslag waar te nemen). Gezien de bloedingen heeft hij wel rust voorgeschreven tot de echo van volgende week. De term risico op miskraam is wel gevallen. Wel lastig natuurlijk, want dit nieuws deel je nog niet met anderen op dit moment...Aangepast door Nananou op 06/03/2019 21:34
  • Ooh pff Nananou, hopelijk heb je volgende week op de echo dan wel een mooi kloppend hartje.
    Veel meer dan nu goed rusten kan je niet doen, helaas.
    Moeilijk he om zo'n dingen met de omgeving te bespreken als ze het nog niet weten.
    Hopelijk kan je op de steun van uw man rekenen.
    Bij mij hielp het ook hÊÊl erg om met lotgenoten te spreken, omdat alleen zij wcht begrijpen wat je doormaakt.
    Ik heb het ook wel steeds aan mijn mama verteld. Die hebben dat toch altijd in het snotje als er wat scheelt, ook al woon je dan niet meer thuis.
    (die van mij dan toch)
    Veel goede moed en ik duim dat je volgende week toch goed nieuws mag ontvangen.
  • Elizabeth klopt, ik vind t ook moeilijk om er niks over te zeggen tegen mijn moeder, maar zou oneerlijk lijken voor de rest van de familie
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld