Uitgerekend - november 2019

• Uitgerekend - november 2019

Ik start voorzichtig op, mijn NOD was vrijdag, en de uitgerekende datum is 1/11. Hoop dat er snel wat mensen bijkomen 😁
  • Proficiat @Nananou smile.gif jammer net niet meer oktober
  • @Diedy ja inderdaad, maar hopelijk komen er snel wat toekomstige mama’s bij 😊
  • Proficiat @Nananou geniet er maar van!
  • Ik kom je vervoegen nananou.
    Net een positieve test gehad,
    Normaal uitgerekend voor 4 november.
    Ben toch wel een beetje zenuwachtig. Vooral het verschil van 1 kindje naar 2 kindjes.
    Gelukkig is ons zoontje al 4 jaar en redelijk zelfstandig.
  • @Elena86 proficiat en welkom! Twee kindjes zal wel lukken (er zijn er velen die het je voordeden! 😉)

Mss leuk om ook een lijstje te starten:

Nananou - uitgerekend 01/11 - eerste echo 12/3 - 1e kindje
  • Ik heb nog niet gebeld naar de gyn dus eerste echo moet ik nog even schuldig blijven.
    Dinsdag bloed laten nemen en dan het resultaat afwachten.
    Hopelijk komen er snel nog andere mama's bij zodat we een facebookgroepje kunnen starten.
    Heb toen heel veel gehad aan het groepje van juli 2015:).

Hoe voel je je nananou?
  • @Elena86 Voorlopig redelijk ok. Soms een beetje misselijk, minder eetlust dan ik gewoonlijk zou hebben. Mijn boezem begint al te groeien en ben ook wel behoorlijk moe, maar slaap tegelijk ook niet geweldig (mss omdat ik het toch allemaal wel spannend vind).

We hebben deze week ook al de crèche vastgelegd, heel bizar hoe snel je daarbij moet zijn. Wij gaan de eerste 1,5 maand nog extra beroep moeten doen op de grootouders omdat zelfs 3 dagen per week een issue was tot aan de paasvakantie!Aangepast door Nananou op 01/03/2019 12:43
  • Ik slaap ook heel de slecht de laatste tijd. Allemaal doemscenarios waaraan ik dan lig te denken.

Wauw, dat is wel heel snel!
    Ik ga daar mee wachten tot ik de bloedresultaten heb. Er kan nog veel mislopen helaas.
  • Ja, daar heb ik naar geïnformeerd, maar in dat geval zouden we de waarborg en inschrijvingsgeld gewoon terugkrijgen. Dus liever meteen geregeld dan.

Het is vlak bij ons achter de hoek, dus ook de handigste oplossing.
    Moet er niet aan denken om 2,5 jaar lang tot in Tokio te moeten rijden 3 dagen per week...
  • Dat is inderdaad wel handig!
    Echt zot, hoe snel je er moet bij zijn.

Ik heb bij mijn zoontje ook de dichtste onthaalmoeder genomen.
    Hij was daar helemaal niet graag. Ik ga deze keer toch wel meerdere creches bekijken en geen onthaalmoeder meer.
  • Ja wij hebben ook voor crèche gekozen, vooral owv het feit dat zij meerdere mensen hebben om elkaar op te vangen.
  • Goeiemorgen dames, ik mag me ook toevoegen aan het groepje. Deze morgend positief getest en uitgerekend voor 9 november als alles goed mag gaan. Het is ons 2de kindje 🙂

• Welkom Karolien!
    Het is bij mij ook het 2de kindje. Hoe oud is jouw zoontje of dochtertje?
  • @Elena86 dank je

Wij hebben een dochter van net 1 jaar. Het gaat hier dus druk worden maar we hadden graag snel 2 kindjes na elkaar.
    Die van jou is al wat ouder, kijkt hij uit naar een broertje of zusje?

Vrijdag ga ik pas bloed laten trekken, we moeten dan in het ziekenhuis voor onze dochter en dan laat ik dat gelijk doen. Hebben jullie al resultaten?

Ik voel me totaal nog ni zwanger. Geen kwaaltjes. Hoe gaat het met jullie?
  • Ik kom mij hier ook héél erg voorzichtig bij jullie voegen.
    4de kindje voor ons, maar al wat miskramen gehad (ook laat in de zwangerschap), dus het blijft wel even spannend nog.
    Eerste echo is pas op 29 maart. Dus dat blijft nog even nagelbijten.
    Als alles goed zit zou het voor 6 november zijn.
    Manlief heeft ook laten weten dat als het nu terug op een mk uitdraait hij niet meer wil. Wat ik ergens wel begrijp, maar toch...
  • Dan zal het inderdaad vrij druk worden smile.gif.

Ik denk dat hij wel uit kijkt naar een broertje/zusje. Al zal het wel moeilijk worden om de aandacht te delen.
    Ook voor ons zal het toch een hele aanpassing worden.
    Ons zoontje doet momenteel alles al alleen. Hij kan zich heel goed alleen bezig houden. Kruipt soms uit zichzelf in zijn bedje smiddags om nog wat slapen en slaapt in het weekend altijd tot 9u.
    Terug naar een plat kindje is natuurlijk terug een hele verandering.

Ik ga morgen bloed laten nemen. Heb nog geen afspraak voor de eerste echo.
    Ik kan enkel bellen tijdens de beluurtjes voor een afspraak te maken en dat is deze avond maar.

Wel al een beetje kwaaltjes maar niet overdreven.
    Voornamelijk pijnlijke borsten en heel moe.
    Bij mijn zoontje moest ik vanaf week 4 overgeven en dat voor 4 maand lang.
    Voel jij verschil met je eerste zwangerschap?

Proficiat Elizabeth!!
    Jammer van je miskramen:(. Hoeveel heb je er gehad?
    Hoe oud zijn jouw kindjes?
    Ik hoop alvast op een goede zwangerschap en gezond kindje voor jouw!

• @'Karolien 85' en Elizabeth gefeliciteerd en welkom!

Ik heb zelf eigenlijk geen bloed laten testen, had gelezen dat, tenzij je echt afwijkingen zou verwachten, dat niet echt nodig is.

Elizabeth, wat een spannende situatie inderdaad, ik duim met je mee dat alles goed mag verlopen!

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld