Uitgerekend juli 2019

• @Zeefje ik moest er vanmorgen ook aan denken, al 26w vandaag! Nog veel te vroeg natuurlijk maar toch ergens wel een geruststelling dat die grens gepasseerd is. Onze oudste dreigde veel te vroeg te komen maar dat heb ik toen gelukkig nog 2 maanden kunnen rekken. Hoop dat deze nu toch eens wat beter blijft zitten wink.gif Dat zou zwanger zijn toch wat makkelijker maken smile.gif
  • Inderdaad grote mijlpaal dames!

Ik ben nu aan het aftellen naar de 34 weken, dan kan hij zeker worden opgevolgd in het ziekenhuis vlakbij. Voor 34 weken moet de baby op neonatologie liggen in een universitair ziekenhuis.
    De rondleiding op de materniteit was wel interessant: de bevallingskamer gezien + uitleg over monitor + de verschillende soorten kamers getoond. We zijn weer ietsje wijzer geworden en het besef komt nu wel dat het dichterbij komt ook tongue.gif
  • @Minie : Ja, het is nog wat te vroeg om te bevallen natuurlijk op 26 weken maar het geeft wel iets meer zekerheid.
    @BLBL : Voor jou zijn de laatste 10 weken begonnen. Het komt echt dichtbij. Fijn zo een rondleiding krijgen.

Fijn weekend
  • Hoi dames! Hier ook richting de 28w aan het gaan en het lijkt precies zo snel bigsmile.gif
    Alles goed ook en buiten wat vlagen van maagzuur geen echte kwalen die terugkomen of nieuw zijn! Wel al wat meer harde buiken, maar dat had ik vorige keer ook en ligt blijkbaar dikwijls aan het sterke gewriemel daar vanbinnen! En bewegen doet het, amai tongue.gif

De naam ligt hier al een tijdje vast, ben nu de laatste beslissingen aan het proberen maken voor de doopsuiker en dan kan het knutselen/vullen beginnen dus de tijd hoeft nog niet al te snel te gaan hier wink.gif

Hopelijk komt het zonnetje in het kort nog wel es deftig piepen, want zo'n regenweer is maar triestig he!

xx
  • Hoe gaat het hier dames?

Heb last van constipatie en aambei de laatste dagen, echt pijnlijk. Heb wat gekregen van de huisarts, hopelijk snel resultaat.
    Vandaag heb ik de eerste kleertjes gewassen content.gif en mijn man heeft zo een Ikea trolley in elkaar gestoken voor de pampertjes en verzorgingsproducten voor beneden.

Suikerbonen zijn gekocht, dus kan de doosjes beginnen vullen en afwerken.
    Heb heel lijstje gemaakt van wat er nog moet gebeuren, vandaag kan ik toch paar zaken afstrepen! thumbup.gif
  • @BLBL jij bent al goed voorbereid thumbup.gif

Hoe het hier gaat? Ik lees net hierboven mijn eigen woorden 'als deze nu eens wat beter blijft zitten, dat zou zwanger zijn wel een stuk makkelijker maken...' blush.gif intussen naar ZH gemoeten, weer dreigende vroeggeboorte. Platliggen, medicatie, ik ken de procedure helaas al nervous.gif Komende week opnieuw op controle, hopelijk is het stabiel gebleven! En dan kunnen we weer aftellen en duimen dat die nog heel wat weekjes blijft zitten.
    Een heel gedoe, zeker met een kleuter in huis, maar als het helpt doen we dat natuurlijk.
  • Eerst en vooral fijne moederdag voor jullie.

Ik lig ook in het ziekenhuis met een nierotstekening en dat met moederdag. Mijn bloeddruk is ook aan de hoge kant dus ik moet goed rusten en met een kleutertje van 3 jaar is dat moeilijk thuis.

@Minie : Dat is ook verschieten dan zo een dreigende vroeggeboorte. Hoelang heb je in het ziekenhuis gelegen? Ik ben hier van vrijdag. Hopelijk morgen naar huis.

Ik heb 2 weken ziekenverlof maar ik denk dat ik niet meer terug ga. Ik had ook veel last van harde buiken dus is sowieso een teken dat ik het rustig moet doen. Ons beebje blijft toch nog beter 10 weken zitten
  • @Zeefje oh bah nierontsteking dat klinkt ook maar pijnlijk sad.gif zou dat ook invloed hebben op je harde buiken zoals een blaasontsteking? In elk geval inderdaad maar rustig aan doen als het niet goed voelt. Zoals je zegt liefst toch nog 10w blijven zitten smile.gif

Ik moet gelukkig niet in ZH blijven! Vorige keer ook alleen 48u tijdens de longrijping of als ik een baxter moet krijgen. Bij gewone medicatie en platte rust laten ze je hier naar huis gaan. Stress is ook niet goed en thuis ben je meer ontspannen dan in het ZH is hun redenering. Als ik iets voel of twijfel ofzo mag ik wel meteen langskomen. Wel blij mee, kan je eens afwisselend in salon of tuinstoel liggen bij mooi weer. Zou gek worden tussen die 4 muren van het ZH als ze mij daar weken laten liggen! Nu ten minste wat afleiding en niet de hele dag denken aan wat zou kunnen misgaan... Moet me alleen goed inhouden niet toch wat te doen, want ja zo thuis zie je altijd dingen die moeten gebeuren he wink.gif
  • Goed bezig @BLBL ik moet hier dringend eens serieus in gang gaan schieten! Het gaat ineens erg snel!

@Zeefje hopelijk kan je vandaag naar huis, ik duim mee!
    @Minie wow, moet wel effe schrikken zijn.. alles oké nu? Dat het ukje nog maar blijft zitten seg!
  • @Minie @Bieeb : Ik ben thuis, zalig. Mijn ouders hebben me thuis gebracht. Nu nog even alleen tot mijn vriend en mijn zoontje thuis komen tegen half 6. Ik ben ook liever thuis dan in het ZH maar ik moest aan de baxter. Deze middag de laatste gehad. Ja, die nierontstekening kan invloed hebben op de harde buiken, kan zelfs weeën opwekken daarom werd ik af en toe aan de monitor gelegd. Gelukkig bleef ons kleintje rustig. Bevallen op 27 weken dat zag ik toch echt niet zitten. Lars is 22 dagen te vroeg geboren.

Bedankt voor het duimen
  • Goed nieuws @Minie en @Zeefje rusten jullie nu maar goed uit thuis! Denk ook dat dit beter is voor de stress en spanning! Maar dan zeker jullie niet forceren en op tijd rusten, het is nog veel te vroeg voor die beebjes om nu al te komen!

• Hoi hoi,
    Lang geleden, ik weet het.
    Ons weekje Spanje was heel erg fijn. We hadden fijn weer en hebben wat uitstapjes gedaan.
    Ons hotel was halfpension met buffet... dus toen ik terug thuiskwam, gaf de weegschaal wat extra kg’s aan. sad.gif
    Maar soit, ondertussen stabiliseert mijn gewicht ook weer een beetje... dus het valt dan wel weer mee. Hoeveel zijn jullie in tussentijd bijgekomen? Ik zit nu op 10kg.😬
    Wij zijn ook doopsuiker gaan kiezen, ttz we brachten nog geen mee, maar we weten wel wat we willen.
    Gisteren gingen we langs de drukker met het voorbeeld van ons geboortekaartje, dus dat komt ook wel goed. Maandag mogen we de proefdruk al gaan halen. 😁
    Deze avond ga ik langs de dokter mijn kinkhoestvaccin halen.
    @zeefje en @minie ik sluit mij aan, rust maar goed. Niet forceren. Het kleintje kan beter nog wat bij jullie blujven.
    @bieeb goh het in gang schieten. Ik moet zeggen, ik ken een aantal mensen die onlangs bevallen zijn en bijna allemaal waren die te vroeg, van 2 weken tot 1à 2 maand. Dus ik denk... 🤔als dat zo is bij mij, 1 maand, dan is het slechts nog 7 weken...
    Hebben jullie een pamperrekening of babyrekening geopend? Ik denk aan een babyrekening, spaarpotje voor de baby. 😀
  • @Eihpos leuk dat jullie wat heb kunnen relaxen in Spanje! Je bent ook goed bezig met het kaartje en doopsuiker!

Ik ben ondertussen 4kg afgevallen in vergelijking met mijn startgewicht, maar dat komt door het streng dieet van de zwangerschapsdiabetes. Ben gisteren nog bij de endocrinoloog geweest en ben nu heel goed bezig, de insuline werkt. Dus hopelijk kan ik het zo volhouden.

Wij hebben nog geen aparte rekening geopend voor de baby, maar hebben onze gemeenschappelijke rekening op het kaartje gezet.

Volgende week babydate, ben benieuwd naar hoe groot de baby nu is en of hij nog steeds in stuit ligt.

• @BLBL wow nu nog steeds - 4kg ten opzichte start, wat gaat dat zijn als je pas bevallen bent bigsmile.gif geen zorgen om pakkende kilo's, toch 1 pluspunt aan die vervelende zwangerschapsdiabetes wink.gif
    @Eihpos Ik denk dat iedereen bijkomt met zo'n hotel, zwanger of niet smile.gif Voornaamste is dat je ervan genoten hebt!
    Ik zit nu op 7kg, prima vind ik zelf. Met het plots platliggen zal het hier misschien ineens veranderen, ben gewend van nogal veel te bewegen (en dus ook goed te eten tongue.gif) maar momenteel minste van m'n zorgen.
    Ik ben druk aan het zoeken voor de doopsuiker, gelukkig staat er veel online en kan ik liggend kiezen... Alleen zou ik graag toch eens in het echt zien voor ik bestel, maar online is dat vaak meteen al met 10 stuks te nemen.
    Geboortekaartje ben ik mee bezig, hoop over een week (of 2) naar de drukker.
    Hier alles rustig voor de rest. Saai wel een beetje en vervelend, zoveel werk in huis en haast niks dat mag. Maar voorlopig geen risico nemen.
    Laatste controle was ok, niet goed, maar niet echt verder verslechterd. Daar doen we het voorlopig voor!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld