Uitgerekend juli 2019

• @BLBL : Inderdaad en bloedneus met overgeven is heel vervelend shocked.gif

Fijn inderdaad in dit clubje wordt wat meer geschreven dus daarom kom ik hier ook graag.
    Ik had al wel van een nip test gehoord maar ik wist niet dat je het geslacht dan al kon weten vanaf zwangersschapsweek 12. Ik dacht dat het alleen voor het opsporen van downsyndroom was. Ik heb bij mijn zoontje pas bij de echo van 20 weken vernomen het een jongen zou worden. We yebben het geheim kunnen houden tegen de familie en vrienden. Ook deze keer wil ik het geheim houden happy.gif

@Eihpos : Dat komt wel in orde met je account. Ik ben ook nooit zo goed in paswoorden onthouden. ik blijf op mijn tablet en smartphone steeds ingelogd nervous.gif
  • @Eihpos Wij wilden het heel erg graag weten en vertellen het ook aan iedereen. De naam houden we wel voor ons. Hoeveel je geheim wil houden of zelf wil weten is aan iedereen om zelf te beslissen he. Je hebt nog even tijd tot de 12w om te beslissen of je bij de nipt het geslacht wil weten of niet he.

@Zeefje Wij hebben een nipt test laten doen (is ondertussen gratis). Dan laat je op 12w bloed afnemen en gaan ze daaruit DNA van de baby filteren. Hierop testen ze dan chromosomale afwijkingen en bepalen ze ook het geslacht. Maar je kan aanduiden dat je het niet wil weten. Als je via gewoon echo's werkt is het idd 16 ร  20 weken. Wij hebben inderdaad al een zoontje. Hebben toen hij 3 maanden was besloten om voor nr2 te gaan. Redelijk snel, maar heeft dan nog 10 maanden geduurd vooraleer het 'prijs' was.

@Minie Wij weten het inderdaad door de nipt test. Ik heb nu bij m'n dochtertje een pak minder last dan bij m'n zoontje bigsmile.gif
    Gezondheid is natuurlijk het allerbelangrijkste. En heel logisch na wat je meegemaakt hebt dat je ongerust bent en blijft. Ik heb het soms al moeilijk en heb niets ernstigs meegemaakt.
  • waaaaaa, ik heb vanalles gemist! shocked.gif hahaha!

@Eihpos keigoed van je echo! Kan je toch al iets meer gaan genieten en ook goed dat je niet meer misselijk zou gaan worden! En begin augustus kan evengoed nog eind juli worden he..

Die infosessie over de luiers was eigenlijk heel interessant, ik voel er wel wat voor maar ik twijfel omwille van de grootte van het pamperpoepje waardoor je voor een hele tijd een maatje groter moet aankopen in broekjes of leggings (omdat die luiers vaak meegroei zijn en dan moet er natuurlijk stof genoeg zijn om van begin tot zindelijkheid te dragen) In ieder geval nog eens laten bezinken en bij vriendinnen horen die het nu al gebruiken (als we onze beeb aankondingen pas natuurlijk wink.gif )

@BLBL vervelend van die bloedneus, ik hoorde ook al eens dat het bij de kwaaltjes hoort.. ne mens zit soms toch vreemd in elkaar he.

@Mipsie niet leuk die misselijkheid, maar dan weet je wel zeker dat je zwanger bent he!

Onze ouders en zussen weten het al maar hoe we het de rest van de dichtere familie gaan vertellen, weet ik nog niet goed. Ik ben nu vooral aan het zoeken naar leuke manieren om de 2 meters te vragen met de feestdagen, goeie gelegenheid om dat te doen smile.gif Jullie al ideetjes daaromtrent en meter/peter of ook combinaties?
  • Eerst en vooral, ik moet voor de eerste echo nog geduld hebben tot 28dec, niet 28aug zoals ik per ongeluk schreef goofy.gif maar in jullie zwangerschapsbrein was dat precies automatisch gecorrigeerd smile.gif
    De dementie slaat hier al vroeg toe, dat belooft niet veel goeds voor komende maanden tongue.gif ik onthoud al niet meer waar ik sommige dingen neerleg.

@Bieeb die wasbare luiers zegt me ook wel wat, vorige keer ook op getwijfeld. Nu zou het wel stom zijn er nu pas mee te beginnen, had veel rendabeler geweest voor 2. Ach nog ver weg we zien wel.

@liemke1709 wij vinden het geslacht weten ook een leuk extraatje smile.gif We houden het ook niet geheim tot aan de geboorte, de naam wel.

Peters en meters zijn we nog niet mee bezig. Eigenlijk alle praktische dingen, mensen vragen, spullen kopen is pas voor op 20w bij ons. En niet perse om wat we meegemaakt hebben hoor. De eerste keer hebben we daar ook mee gewacht tot later in de zwangerschap. Maar dat is ieder zijn goesting. Ik heb ook vriendinnen die baby outfits kochten toen ze nog maar 6w waren smile.gif En ik gun hun dat maar zo ben ik zelf niet smile.gif

• @Minie : Ik had het gezien van de datum van je echo, haha 28 augustus dan zijn we al lang bevallen hoop ik. Ik wist wel dat het een vergissingske was... Hier ook wat verstrooid.

Ik moet de nachten paar keer op om naar toilet te gaan, heb dan weer even moeite met in slaap te geraken.
    Morgen alweer vrijdag. Dan nog een week en dan 2 verlengde weekenden van 4 dagen โ˜บ
  • Zijn jullie ook nog zo moe? Ben gisteren om half 9 in mijn bed gekropen, kon mijn ogen niet meer openhouden. Gaan er maar vanuit dat mijn lichaam dan hard aan het werken is voor dat spookje!
    Ik moet volgende week nog 3 dagen werken en dan vakantie tot 2 januari! Gaat deugd doen wat extra rust..

Door de bbz en operatie in september hadden we onze reis naar Gran Canaria moeten annuleren. En nu hadden we in januari een reis gepland naar Sri Lanka en die hebben we dus terug geannuleerd. We willen het risico niet lopen, ook niet met de spuitjes die ik moet zetten. De gyn vond het ook beter om niet te gaan. We hadden er niet op gerekend dat we al zwanger waren toen we dat boekten in oktober, toen zei de fertilteitsarts dat we het zeker moesten boeken, dat we moeten leven en profiteren!
    Mijn man gaat geen reizen meer durven boeken vrees ik goofy.gif
    We gaan nu maar in januari een weekje naar de zee, t'is niet echt hetzelfde, maar ja tongue.gif
  • @BLBL : Ja hier ook zo moe. Ik ben gisteren in slaap gevallen in de zetel, dan naar boven, lag ik wakker. 2 keer opgestaan voor naar toilet te gaan. Moeite met opstaan enz... Vandaag weer erg misselijk en kokhalzen maar omdat mijn maag leeg is, kwam er niks uit ( sorry voor de details )
    Een weekje zee is ook fijn, lekker uitwaaien. Vandaag weer pas deze middag gaan werken. Mijn zoontje naar school dus ik ga nog wat rusten.
    Bijna weekend, fijn dat je verlof hebt binnenkort. Mijn verlof is op voor dit jaar.
  • @Zeefje dat kokhalzen heb ik bijna elke ochtend, inderdaad er komt niets uit omdat de maag leeg is.

Zie maar dat je voldoende je rust neemt!
  • Bij mij valt kokhalzen dus echt goed mee. Ik heb alleen niet zoโ€™n grote eetlust. (Alhoewel.. ik heb net een belegdbroodje op met boulet, mayo, ketchup, mosterd en ajuintjes๐Ÿ˜‹)

Probleem paswoord nog steeds niet opgelost... echt balen.
    Ik ben nu onderweg naar huis, halve dag thuiswerk. Kan ik nog eerst mss nog even rusten.
    Ik ben ook heel erg moe. Ongelofelijk. Ik kan soms na de middag gewoon in slaap vallen achter mijn computer. En dat overvalt me bijna nooit!
    Oooh, en ik heb het ook sneller kou. Ja, ik weet dat het winter is๐Ÿ˜‚ maar in vergelijking met andere winters.

Nou, je kan hopen op mooi weer aan de zee๐Ÿ™‚, maar de zonnecrรจme ga je toch thuis moeten laten vrees ik. ๐Ÿ˜‚
    Ik zou nog wel graag een vliegvakantie doen, maar we hebben ook een hond... dus mss wordt het dan toch maar wandelen...

Ivm bekendmaken... aan de ouders etc. Weten we het nog niet. Maar op het werk ga ik koekjes bakken. Ik heb gisteren koekjesvormen besteld in de vorm van een papfles en een fopspeen. Maar we hebben beslist te wachten na de 12weken. (Of had ik dat al verteld...?๐Ÿค”)

Hebben jullie al last van buikjes enzo?
  • Ik draag sinds deze week een zwangerschapsbroek...Vooral savonds moest ik toch het knoopje van mijn gewone broeken wat open zetten. Dus heb gewoon toegegeven en mij een gemakkelijker zittende broek gekocht.

Ik vind zelf niet dat je het ziet bij, heb altijd wel beetje buikje, mijn man ziet precies toch wel al een verschil.
    Morgen nog eens een buikfoto maken voor de archieven.

• @BLBL : Dank je, zal ik zeker doen goed rusten. Nog 2 uurtjes en het weekend kan beginnen.
    @Eihpos : Vervelend van je account ๐Ÿ˜•

Ik moet zeggen dat ik s avonds de knoopjes van mijn broek ook moet openzetten. Bij mijn zoontje zag je pas op 16 weken een heel klein buikje. Ik ben vrij slank en groot ook. Bij een 2de kindje heb je al sneller een buikje. Gewicht ben ik nog niet bijgekomen ook omdat ik niet veel kan eten omwille van de misselijkheid. Ik ben benieuwd wanneer ik leven ga voelen. Nu voel ik wel bubbels maar dat zijn mijn darmen denk ik. Op 15 weken voelde ik al leven vorige keer. Voelen jullie al iets?
  • Jep, ik ben toch ook vaker uitgeput van niks te doen goofy.gif en dat kokhalzen voel ik deze week toch ook vaker opkomen als ik te lang niets eet ofzo.. maar echt misselijk ben ik (nog) niet.

Wij willen zelf het geslacht wel heel graag weten, maar houden het geheim.. niet altijd gemakkelijk en mensen raden natuurlijk maar vorige keer is het toch goed gelukt! De naam verzwijgen we uiteraard ook wink.gif

Dat buikje, goh dat wisselt vind ik.. als ik niet goed naar toilet kan en sowieso 's avonds na het avondeten, dan lijkt het echt alsof ik makkelijk al 3 maanden ver ben.. dus dat snellere buikje bij een tweede klopt echt wel happy.gif Al moet ik wel toegeven dat er nog een pre-buikje was om mee te beginnen haha..
    Ik draag meestal ook graag nogal nauwsluitende kledij en dat verraad nu wel de hele boel omdat ik voor de rest nogal slank ben.. Er zit nog 1 gewone jeansbroek redelijk goed maar als die in de was zit en ik draag zoals vandaag een kleedje, dan kies ik toch al voor de zwangerschapspanty hoor!
  • Vervelend van dat account...

Ik ben zo misselijk...
    Begon vandaag al om 10u... en het is eigenlijk niet gestopt...
    Verschillende keren in de toiletten van school gestaan...

@blbl ik krijg mijn broeken al een week niet meer toe ๐Ÿ˜‘
  • @Mipsie: Had je die misselijkheid bij je vorige zwangerschappen ook? Weten ze op je school dat je zwanger bent?
  • Mijn darmen willen echt niet mee, jeans is heel ongemakkelijk nu, lang leve jurkjes! Dat buikje ja dat komt ook elke keer sneller vrees ik. Maar voorlopig is het hier (gelukkig!) nog niet te zien, kan gewoon die knoop en broeksrand niet goed verdragen nu.

Misselijkheid steekt hier stilaan de kop op. Of eerder zo een 'ik moet NU iets eten' gevoel. Aangezien elke zwangerschap anders is, zou ik er nu eens graag eentje hebben zonder misselijk en overgeven tongue.gif Voor de rest ook moe en emotioneel. Onzekerheid speelt ook mee, hopelijk wat meer op mijn gemak na de eerste echo...

Ok de zee is wel iets heel anders smile.gif Maar toch ook heel fijn zo een weekje er tussenuit! Tis ook zo typisch, wanneer je er dan eindelijk eens geen rekening mee houdt, is het prijs. Ik denk dat jullie in dit geval met weinig spijt annuleren smile.gif
  • @Minie : Wanneer gaan jullie naar zee? Wij gaan het laatste weekend van dit jaar naar centerparcs met mijn ouders, zus en haar dochtertje en broer met zwangere schoonzus en dochtertje ๐Ÿ˜Š mijn vriend en mijn zoontje dus zijn we met 10 mensen. Een verlengd weekend van vrijdag tot maandag. Ik kijk er naar uit ๐Ÿ˜Š

Namiddag gaan shoppen en de eerste rompertjes gekocht ๐Ÿ˜ƒ
    Vandaag is een betere dag qua misselijkheid.
    xmasblink.gif
  • @Zeefje denk dat minie het over mijn weekje aan zee had smile.gif wij gaan in in de 3de week van januari. Appartement van mijn schoonouders.
    Wat voor rompertje heb je gekocht? Ik mag nog niets kopen van mijzelf, enkel kijken mag.

Vanmiddag een dutje gedaan, had het nodig. Mijn broer en vriendin komen eten vanavond en dan gaan we het ook vertellen.
  • @BLBL : Ah oeps jij bent het die naar zee gaat hihi ๐Ÿ˜‰ Fijn dat je het straks kunt vertellen. Hoe reageerden ze?
    Ik heb gewoon witte rompertjes van de hema gekocht. Ik durfde nog geen lichtblauwe of roze kopen. Als het een jongen wordt, heb ik nog kleding genoeg van mijn zoontje. xmasblink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld