Uitgerekend januari 2019

• @Sara_x Ik begrijp je helemaal. Je wil natuurlijk weten waar je staat... Je kan/wil niet blij zijn, maar je kan ook nog geen afscheid nemen en weer vooruit kijken. Ik had blijkbaar ergens verkeerd gelezen, dacht dat jullie vandaag al mochten langs gaan. Nog een extra dagje wachten dus... Heel veel succes morgen!

@Lotte16 Dat klinkt alvast goed. Misselijkheid blijft hier ook de hele dag duren en ik ben er nog nooit zo blij om geweest happy.gif Maar die onbezorgdheid, die ik bv tijdens mijn eerste zwangerschap had, die is inderdaad weg. Maandag eerste echo, ik ben benieuwd blush.gif
  • Hier ook aant aftellen @Do. .. vanmorgen was ik al blij dat ik kon zeggen ‘overmorgen’ 😂
    Begin echt zenuwachtig te worden..
    qua symptomen ben ik gedurende heel de dag ofwel zo misselijk als maar zijn kan, ofwel zie ik scheel van de honder.. er is geen tussenin..
    Af en toe heb ik nog ao krampen zoals int begin.. maar minder en ze stralen nu echt uit naar mijn rug, het plassen word nu ookal veel meer en borsten zijn nog steeds pijnlijk.. en dan ja.. die vermoeidheid 😟 vanaf het middageten krijg ik een slag van de hamer 😂geeuwen, in slaap vallen etc etc en ik kom thuis en doe een dutje 😅 ben nu net wakker haha..
    Ik vraag mij af of die krampen al een soort bandenpijn kunnen zijn? Ik heb opgemerkt dat mijn volle blaas zo’n kramp uitlokt en zo straalt uit naar mijn rug, geeft een branderig gevoel

• @Sara_x Heel veel succes vandaag. Ik duim voor jullie.

@Mumtobe Precies of je omschrijft mijn symptomen... Echt, volledig hetzelfde! Gisteren werd ik gek van de honger op mijn werk. Maar ik eet anders nooit tussenin, dus het zou nu plots wel opvallen. Vlagen van misselijkheid worden precies wel erger wanneer ik honger heb. 's Avonds ben ik thuis gekomen en heb echt alles wat ik maar kon opgegeten.. Om dan natuurlijk zo misselijk als iets te zijn nadien! Ook erg moe na de middag, maar gaat dan weer iets beter. 's Avonds probeer ik wat vroeger te gaan slapen, maar 's morgens raak ik er echt heel moeilijk uit (nouja... ben nog nooit echt een ochtendmens geweest, haha). Ik merk dat ik helaas ook een iets korter lontje heb. Mijn man moet daar maar eventjes mee leren leven, maar ik voel me wel wat schuldig tegenover m'n kleine pateetje. Die is natuurlijk nog niet op de hoogte en zou het ook nog niet echt snappen denk ik... Gelukkig vergeten ze snel dat mama een beetje chagrijnig was (moet wel, anders zou het speelgoed de volgende keer wel opgeruimd zijn goofy.gif)
    Krampen zouden wel bandenpijn kunnen zijn. Ik heb soms pijnlijke steken wanneer ik nies of te snel recht sta. Het scheelt ook wanneer ik net ben gaan plassen.
    Je kan nu al zeggen 'MORGEN ECHO!!!' content.gif
  • @Do. En nu kan ik zeggen VANDAAAAG! Nog 3 uur haha gelukkig heb ik zo vroeg genomen want tot ‘s avonds wachten had de hel geweest hahaha!
    Ja wij zitten in hetzelfde bootje precies! Dat korte lontje was ik nog vegeten ja 😂 mijn vriend krijgt het soms ook erg te verduren. Een dikke week geleden was het echt wel erg dan hebben we een paar keer wel een discussie gehad, het was wel weer snel opgelost hoor want je weet natuurlijk allebei dat het door de hormonen komt maar toch 🙄 zelfs de hond kon niets goed doen.
    Maar das al ietsje beter..
    ik heb het geluk dat ze het op mijn werk wel weten dus ik profiteer ook van de tussendoortjes en om de hoek staat mijn pak rijstwafels haha (kwestie van gezond doen) haha
    Zo goestingskes heb ik ook echt al heel erg. Het liefst zout, met zoet kan je me geen plezier doen.. laatst zat ik een pakje filet de sax te eten in de zetel omdat ik niets anders vond 😂best wel grappig als je erover nadenkt he..
  • @Mumtobe Met een pakje filet de sax in de zetel... schitterend bigsmile.gif Een prachtige scene voor in een zwangerschapsfilm, haha! Hier valt het zoute goed mee, had dat wel fel bij mijn eerste zwangerschap. Zakken chips heb ik toen gegeten (niet erg gezond, ik weet het...). En ochere de hond... hahaha! goofy.gif
    Hoe was jullie echo?? Alles oké?

Ik kon vanmorgen vroeg langs gaan en alles is goed! blush.gif Ik was zooooo zenuwachtig... klein stresske en dan hoor je plots dat hartje... love.gif Gynae was positief en voorziet dat alles verder goed zal gaan, zelf blijf ik nog 'rustig' tot de kaap van 12 weken (al weten we dat je nadien nog geen 100% zekerheid hebt natuurlijk). Maar misschien zal ik straks toch wel al een babypakje durven kopen wink.gif

• Win een Maxi-Cosi kinderwagen naar keuze

Aan de mama's die nog een kinderwagen zoeken, ik geef er één weg. Je wint makkelijk één van de nieuwe Maxi-Cosi kinderwagens naar keuze via onderstaande link:

www.bestkidever.be/de-maxi-cos…

SUCCES!
  • @Do.
    Onze echo is een LANG verhaal.. we hebben doodsangsten uitgestaan 😪 dus!:
    Wij hadden onze eerste echo bij een praktijk met vroedvrouwen en verpleegkundige die geruststellende echo’s aanbieden, 3D/4D echo’s massages’ baby spa etc etc.. ze bieden echo’s aan vanaf 6 weken dus ik dacht samen met mijn vriend, we zullen daar rond 8 weken al een afspaak maken aangezien we anders nog tot 26 juni moesten wachten .. en we geen geduld hadden haha! Dus wij daarnaartoe, goede ontvangst.. komen we daar en blijkt dat ze ENKEL uitwendige echo’s doen (ik dacht al! Wauw.. een uitwendige echo al vanaf 6 weken?) gelukkig had ik een volle blaas want dan zie je meer blijkbaar.. dus ze begint, zoekt zoekt zoekt en zegt mhh zou je toch even willen gaan plassen want de blaas is wel erg vol.. dus ik ga plassen kom terug beginnen opnieuw.. zoekt zoekt zoekt en echt ijzige stilte.. ik keek naar mijn vriend, mijn vriend naar mij zo van uhm .. hallo?! En ze zegt: weet je zeker.. dat je al 8 weken bent? Ik zo ja ik veronderstel van wel ovu testen gedaan etc etc.. ze zegt ja ik zie namelijk niets in je baarmoeder.. ik kan je vertellen mijn hart zakte als een baksteen door de grond heen.. ze zei “misschien ben je nog maar 5 weken? En ben je vooraf bij je gyneacoloog geweest ? Misschien is er iets met je baarmoeder? Gekanteld ofso? Ik zo nee.. al helemaal in paniek.. dan zegt ze jamaar je moet ni panikeren hoor.. je zal gewoon misteld hebben.. ik dacht hoe kan ik nu mistellen ? Laatste ms was 22 april ovu op 7 mei, hcg OP NOD 248.. hoe kan ik mij dan 2 of 3 WEKEN misteld hebben....? De moed zakte in mijn schoenen, mijn maag keerde om en ik dacht dit is gewoon een nachtmerrie.. ik ben daar buiten in elkaar gestort en beginnen janken.. wat er allemaal door mijn hoofd ging, Ik heb geen kindje, ik heb een bbz, tis dood, er is nooit nix geweest, enzo verder.. dus ik zeg (ik ben verpleegkundige int ziekenhuis) we rijden nu naar mijn werk en ik wil een gyneacoloog zien! Dus wij naar spoed, 20 minuten later (beetje machtsmisbruik gemaakt.. in case of emergency mag dat 😂) zat ik in de stoel bij de gyneacoloog.. doet een inwendige echo .. 3 SECONDEN duurde het en daar was ‘het’ 1,35cm, exact 7w6d oud, en een kloppend hartje.. toen ik eindelijk opgelucht was is mijn vriend in elkaar gestort, hij had zich zo sterk gehouden voor mij.. terwijl ik mijn breakdown had dat het hem nu teveel werd..

Al bij al, eind goed al goed, lesje geleerd, wij gaan gewoon naar de gyneacoloog 😅
  • @Mumtobe mijn god, wat een verhaal! Ook maar stom dat ze zo vroeg echo's aanbieden terwijl ze geen zekerheid kunnen bieden... Ik kan geloven dat je in paniek was! Gelukkig toch een goede echo bij de gynaecoloog. Het verhaal zal blijven mee gaan denk ik 😄
  • Argh, ik heb nog steeds geen volgende afspraak bij de gynae kunnen maken! Maandag vergeten... gisteren geen moment alleen geweest op't werk en niet kunnen bellen (en mijn gsm meenemen naar het toilet lijkt ook maar gek) en vandaag moest ik later eens terug bellen, want momenteel was er niemand op het secretariaat aanwezig... Vervelend bored.gif

• Das inderdaad rot @Do.
    Ik was gisteren echt niet goed, overgeven.. hoofdpijn.. ales erop en eraan dus mij ziek gemeld.
    Bij de dokter bleek bloeddruk te hoog te zijn, dus ineens platte rust tot aan het volgende bezoekje aan de gyneacoloog op 26/6..
  • zwanger maar super bang

ik ben voorzichtig met reageren en me ergens aan te melden met mijn voorgeschiedenis van 15 miskramen zonder enige reden .
    Voorlopig gaan we de goeie richting uit heb ondertussen wekelijks echo s . heb er dus al 5 gehad dinsdag 26 ste de volgende .
    Ik verlang er zo naar en zou zo graag willen dat het goed blijft gaan maar de angst slaat soms zo toe .
    ik heb ni zo veel kwaaltjes alleen bij koken en na 't eten maar ik klaag ni ik heb er alles voor over als het maar blijft en gezond is

• @Mumtobe Da's ook niet ideaal. Hopelijk is die bloeddruk snel onder controle, januari is nog wel efkes hé en als je de hele tijd moet rusten... Maar wat moet, dat moet! 26ste komt gelukkig steeds dichterbij happy.gif

@heidiendavy Wat een zware weg hebben jullie al afgelegd... Ik duim heel hard mee voor jullie kleine wondertje!
  • Ik kom even inbreken wink.gif
    @heidiendavy Zo blij te zien dat jullie toch terug zwanger zijn, jullie hebben al zo'n lange weg afgelegd. Ik hoop heel erg dat dit jullie blijvertje is, ik brand een kaarsje candle2.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld