Uitgerekend februari 2020

• Vind het ook erg jammer maar kan het goed relativeren.
    Het was dan ook nog erg pril (denk iets van een 3 weken)
    Heeft iemand 'ervaring' met een 'miskraam' op 3 weken? Ik ben nog wachtende hierop en, ook al weet ik dat het bij iedereen anders is, zou toch graag weten op wat ik me moet voorbereiden.
  • Hallo, ik meld me ook maar even aan. Exact 2 weken geleden vandaag een positieve test gehad, als ik het zelf eens uitreken, dan zou het voor begin februari 2020 zijn. We hebben al een dochtertje en die is van 3 februari 2017, dus dat is wel leuk smile.gif Zou exact 3 jaar leeftijdsverschil zijn. Ik heb al een eerste echo gehad wegens enorme misselijkheid en mogelijke opname in het ziekenhuis. Hierop konden ze nog niet veel zien, wel dat alles op de juiste plaats zat, maar nog niet hoever ik juist was. Over een grote week moet ik nog eens gaan, dan zouden ze normaal al veel meer kunnen zien. Ik merk dat ik het eerst nog niet besefte en er ook niet mee bezig was (behalve het misselijk zijn dan), maar nu begint het toch wat te kriebelen. Daarmee dus me hier aangemeld, lijkt me leuk om terug alles te kunnen delen met meiden die hetzelfde meemaken.
  • Proficiat @loulie ! Hier woensdag echo, begint nu toch te kriebelen! Hoop zo dat alles ok is!
  • @elizabeth jij vandaag je bloed laten prikken?
  • @ princess: ik moet pas om 18.30 gaan en heb dan morgenavond pas resultaten.🤞

@Hanne: bedoel je met 3 weken dat je nog 1 week voor je nod zat of 3 weken na je nod?
    In het eerste geval ga je "gewoon" je menstruatie krijgen, die kan wel wat heviger zijn. In het 2de geval, waar je dus eigenlijk 7 weken bent is het een iets ander verhaal. Hangt er dan ook beetje van af of het natuurlijk komt of je moet laten afkomen met medicatie.

Aan de nieuwe in het groepje hier: proficiat en welkom!

• Ik kom er ook graag bij.
    Gisteren een positieve (twee eigenlijk) zwangerschapstests.
    Daarjuist nog eentje gedaan en bloed laten trekken.
    Morgenvroeg mag ik bellen... spannend.

Volgens mijn boek uitgerekend rond 23/02.

Binnen vijf weken (dan ben ik er negen) mag ik naar de gynaecoloog.
  • Welkom Kate 25 en dikke proficiat! Eerste kindje?

Ik moet vrijdag terug gaan om bloed te laten prikken. Uitleg was: er is iets fout gelopen in het labo 🙄
    En zo houden ze ne mens goed bezig. Ik hoop volgende maandag dan een topwaarde te krijgen. 🤞
  • @elizabeth hoe kan dat nu?? En dan nog wachten tot vrijdag?? Waarom mag je dan niet morgen ofzo al terug? Bizar hoor! Hopelijk dan idd een top waarde!

@kate25 dikke proficiat!! Hoe was het met de bloeduitslag?
  • Ik zit nu (denk ik) op 4w+2 (mogelijk 3).
    Hcg van gisteren (4w+1 dus) was 266.
    De dokter zei dat dat prima was!
    Vind het toch wel spannend... zo lang wachten tot die eerste echo.

Ja! Het is ons eerste kindje. smile.gif
  • Proficiat @kate25 ! Das idd al een hele goeie waarde! Ga je nog eens laten controleren of het mooi stijgt?
    Ik had vandaag de eerste echo, en we hebben een mooi kloppend hartje gezien en gehoord. Klopt perfect qua termijn met de 7w3d die ik geschat had. Even opgelucht! Nu een maand aftellen naar de volgende echo!
  • Super, @'Princess ' !
    Mijn dokter was er niet echt voor te vinden om nog eens bloed te laten trekken...
    Hij zei dat een zwangerschap normaal gezien spontaan goed gaat.
    Als ik een bloeding zou hebben, dan moet ik langskomen.

Eerste gynaecoloog bezoek kon pas op 9 weken...
    Week voordien ben ik op vakantie en de week daarvoor is het een feestdag en brugdag.
    Zo jammer...
  • @ princess: geen idee wat er precies is fout gelopen daar. Ik denk niet dat ik ooit het fijne zal weten.
    Ik moet tot vrijdag wachten omdat mijn bloeddruk héél laag is en ik na de bloedname alweer bloeddrukval had.
    Fijn he, dat uw echo zo goed was! Dat is toch alweer een goeie stap voorruit. 😍

• @kate25 bij mijn vorige zwangerschap was ik ook al 9w5d toen ik de eerste echo had. Heb toen ook heeel lang moeten wachten. ik snap dus heel goed hoe je je voelt, niet fijn hé! Daarom dat ik nu bewust gevraagd had of het al een beetje vroeger mocht. Ik hoop dat de weken snel voorbij gaan!

@Elizabeth oh dat is ook niet fijn! Hopelijk krijg je dan maandag direct een knalwaarde te horen! Hoe ver denk jij nu ongeveer te zijn? Wanneer is jouw eerste echo?
    Ik ben idd heel opgelucht nu smile.gif is idd al een goede stap vooruit!
  • @ Princess : ik ben vandaag exact 6 weken zwanger, ik hoop dus dat de waarde komende maandag daar ook mee overeenkomt of iets hoger ligt.
    Mijn eerste echo is op 5 juli. Nog ff wachten dus. Ik had gevraagd of ik vroeger mocht komen vanwege mk's in het verleden, maar er was vroeger geen plaats. Nog even spannend dus. Ik ga zooo blij zijn als die eerste echo goed is. Ma vrees toch dat ik weer pas geruster ga zijn eens we halfweg zijn. Aantal late mk's gehad, dus de schrik blijft er nog even in zitten.

• ohhh @elizabeth jullie hebben er precies ook al een heel traject op zitten..
    ik ga nooit gerust zijn.. mijn zoontje is te vroeg geboren, op 32 weken, en we hebben een hoog herhalingsrisico. Rond 16 weken krijg ik een cerclage in de hoop de baarmoederverweking tegen te gaan. vanaf dan plat liggen en rusten en vanaf 24w elke 2w op controle om de baarmoederhals op te volgen.. Zorgeloos zwanger zijn zit er hier dus ook niet in..
  • We heben er idd ook al een hele weg op zitten. Maar ik heb al 3 gezonde prinsessen rondlopen dus daar trekken we ons aan op. Ik weet wel dat als het deze keer weer mis zou gaan het voor mij goed is geweest. Mijn man gaf laatste keer al aan dat het genoeg was geweest voor hem en heb hem toch nog kunnen overtuigen van het nog 1 keer te proberen. Ma ik denk dus dat ik dan ook mijn punt heb bereikt waarop ik zeg dat het welletjes is geweest. We zien wel. Positief blijven en er blijven van uit gaan dat alles goed is tot het tegendeel bewezen is.
    Ik merk toch wel dat ik héél erg gespannen ben en die 5de juli kan voor mij niet snel genoeg komen.

Ooh bah, plat liggen. Bij ons 3de prinses hebk dat ook moeten doen, heel frustrerend als je er al hebt rondlopen. Vond ik toch. Ik hoop dat het deze keer niet moet.
    Ik zal duimen dat deze baby van u, princess, graag wat langer lekker knus bij u in de buik blijft zitten. 🤞

• Even een update van mijn kant, ik lig nu al voor de 3de dag in het ziekenhuis wegens misselijkheid en uitdroging. Het is de eerste dag dat het beter gaat en ik iets kan eten. Hopelijk snel terug thuis en vooral snel terug fit!

Voordeel is wel dat ik een extra echo heb gehad, we hebben een mooi kloppend hartje gezien, dus dat heeft even moed om verder te gaan!
  • @ Loulie: niet fijn die extreme misselijkheid met ziekenhuisopname tot gevolg. Wel weer fijn dat je dan nog een extra echo hebt gehad en kunnen zien hebt dat alles ok is. Hopelijk voel je je snel beter en mag je gauw naar huis.

• Hoi,
    Ik mag me ook aanmelden. Volgens mijn berekening ben ik uitgerekend voor 17 februari, vandaag dus 5w3d ver. ❤️
    Het is voor ons ons eerste kindje en zijn ondertussen al 3 jaar bezig om zwanger te raken. Ben in november 2018 heel kort zwanger geweest maar is op een pril miskraam uitgedraaid.
    Volgens de dokter zijn de waarden in mijn bloed dik in orde, dus we leven op hoop.
    15 juli mogen we naar de gynaecoloog voor de eerste echo. Ik zal dan 9 weken ver zijn. Jammer dat we zo lang moeten wachten maar ja, niks aan te doen.
    Superspannend allemaal! Ik voel me ook echt zwanger, dat had ik in november niet. Ik neem de kwaaltjes er met veel plezier bij 😍
  • @Sophia proficiat!
    Ik mag ook pas op negen weken gaan.
    Ik voel me niet echt zwanger, dat lijkt zo onwerkelijk.
    Hoewel mijn hcg goed was en mijn testen ook zeggen dat ik zwanger ben...
    Komt wel goed, hoop ik. smile.gif

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld