Uitgerekend april 2019

• @Mutihae3 Dat klinkt heel heftig meid. En ik begrijp heel goed dat je enorm gefocust bent op wat je wel of niet voelt. Heb ik nu al enorm. Misschien ook wel omdat ik al 37 ben en ik lang gedacht heb dat het niet voor mij weggelegd was. En langs de andere kant ben ik gewoon ook iemand die graag de dingen voor zichzelf onder controle heeft en dat is nu helemaal niet zo. Als je ongerust blijft zou ik toch ook even bellen gewoon voor jezelf.
    Het is hier nooit helder bloed geweest gelukkig en ik heb ook geen krampen gehad. Wel eerder de gewone dingen die bij een zwangerschap horen zoals drukkend gevoel aan de zijkant van de buik en laatste 3 dagen wat lage onderrug. Wij mogen dinsdag terug op controle en vandaag exact 9 weken ver.
  • Voorlopig alles naar wens. Mini doet het goed. Ik met momenten net iets minder, maar heb wel iets gekregen om de misselijkheid wat door te komen. Dus dat gaan we morgen testen.
  • @LiesV : was net aan je aan het denken en hoe je afspraak was. Blij dat alles goed is met mini! smile.gif Hopelijk ben je snel verlost van de misselijkheid, hier is dat plots ongeveer gestopt sinds mn berichtje dat ik ongerust was. Ik hoop dus dat alles in orde is in mn buik... energie gaat voorlopig naar mn zieke jongste en mn examens, tot de 14e heb ik het dus kei druk, en dan is t nog 2 weken aftellen naar de volgende afspraak...
  • @Mutihae3 Ik heb echt bewondering voor je. Nu ook nog eens studeren zou er echt teveel aan zijn.
    Duim voor je dat alles goed gaat. En hopelijk is de kleine man ook snel beter.
  • @LiesV : vooral in examenperiodes vloek ik ook wel eens op mezelf hoor haha maar de droom is groot en helaas: no pain, no game, ze horen erbij, die examens. Jij was gisteren exact 9w zeker? Ik vandaag smile.gif
  • Oh ja examens... Daar had ik al niet meer aan gedacht. Echt chapeau, het zou me niet meer lukken denk ik.
    Vind werken gaan en thuis nog nuttig zijn momenteel al een uitdaging. Hopelijk gaat dat nu wat beteren.
    Idd 9 weken, spannend...
  • @LiesV Fijn dat je weer positief nieuws hebt gekregen! Wat hebben ze jou gegeven tegen misselijkheid? Ik heb zondagavond migraine gekregen met als gevolg meer misselijkheid en overgeven dan ervoor. Heb wel gemberpilletjes, maar deze komen er gewoon terug uit. Vandaag 10w en had gehoopt dat de misselijkheid nu stilletjesaan zou beteren.

@Mutihae3 Veel succes met de examens!!
  • @Lies88 Mij gynaecoloog zei dat ze liefst stapsgewijs werkt.
    1 Antimetil, dit is natuurlijk op basis van gember maar tot nu toe ook weinig effect.
    2 Postafene, dit is op voorschrift en zou je tot 2 keer per dag mogen nemen. Enige jammer is dat je er wel wat suf/slaperig van kan worden.
    3 Primperan ook op voorschrift.

Vandaag dus gestart met het eerste maar even misselijk en sinds paar dagen ook braken jammer genoeg. Als dat vrijdag nog zo is, ga ik die Postafene halen.
  • Ik heb antimetil genomen, niet zwanger maar ter ondersteuning van de borstvoeding in het begin. Na 2 dagen was ik er zo vreselijk misselijk van, het speelde echt op, ik had echt van die "gember-boertjes" en gaf er zelfs van over. Dat is bij mij rap in een ver kasthoekje beland...

Ik duim dat jullie allebei iets goed vinden voor de misselijkheid, maar vooral dat de misselijkheid gewoon snel mag overgaan zodat het helemaal genieten wordt van de zwangerschap smile.gif
  • @Mutihae3 Goh eerlijk gezegd kan het wel plaatsen nu die misselijkheid. Het geeft me voor het eerst in weken het gevoel dat e4 echt iets aan het gebeuren is in mijn lichaam. Alleen vervelend omdat ik op het werk nog amper een gesprek gedaan krijg omdat het vaak rond de middag begint.
  • Zolang de echo binnen 2 weken ok is, kan ik de misselijkheid ook wel plaatsen wink.gif Het is wel handig om een soort van signaal te hebben van "ok, zal nog wel zwanger zijn, want ik sta misselijk op en ga ook zo slapen". De misselijkheid tijdens de migraine daarentegen... ander verhaal. Hopelijk zijn we er na 16 weken vanaf.
  • @Lies88 Migraine is inderdaad een ander verhaal. Ik heb de hoop dat ik er tijdelijk van verlost ben...
    Heb heel lang last gehad en medicatie genomen ervoor. Tot we echt voor een kindje gingen. Helemaal ontregeld geweest een tijdje en das echt niet leuk. Maar voorlopig geen hoofdpijn meer gehad sinds ik zwanger ben. Dus toch een voordeel 😉

Hopelijk betert het zelf snel bij je, vandaag gaat het hier, maar helemaal weg is het nooit.
  • Al even niets gepost (schooljaar terug gestart en volledig uitgeput s avonds) maar hier is alles oké, buiten de misselijkheid en vermoeidheid. Uitgerekende datum 2 april (verjaardag gyn dus hopelijk dan niet want dan wordt het een andere gyn en liefst ook niet 1 april 😊)
    Bij arbeidsgeneesheer geweest: vermijden van type2 leerlingen (cmv risico Door kwijl,snot ed) en word verwijderd vanaf begin maand 5 (3 november) Door het agressierisico. Vind dit wel dubbel. Zou liever langer actief willen blijven, maar extra tijd met ons dochtertje vooraleer ze in januari naar school gaat is ook wel fijn uiteraard!
  • @Miekemaaike Fijn te horen dat alles goed gaat. En dat jullie een duidelijk beleid hebben op het werk. Ik werk als verpleegkundige maar doe geen rechtstreekse zorg meer. Al hele discussies geweest over wat nu wel en niet mag en wanneer ik moet of mag stoppen. En dat allemaal omdat ze binnen het team waarin ik werk opeens begrepen dat ik er volgende zomer niet zal zijn en ze nu al vervanging moeten aanvragen.
    Geef je zelf les? En inderdaad wat extra qualitytime met je dochtertje zal ook wel fijn zijn.
  • Zwangerschappen en werk... brrrrr disappointed.gif dus inderdaad erg leuk als er een goed en duidelijk beleid is!
    Hoe gaat het intussen met de misselijkheden en de migraine enzo? Hier loopt alles ok, ben nog steeds erg moe, soms nog eens eventjes terug misselijk maar dus niet meer zoals in de eerste 8w elke seconde van de dag. Ik zit intussen ook terug op startgewicht van voor de zwangerschap, nu 9w3d... Ik tel erg af naar maandag en dinsdag, dan heb ik mijn laatste 2 examens en dan heb ik 1 weekje rust alvorens de volgende grote drukte weer start, al is het vanaf dan eventjes op een lager pitje! Werken doe ik even niet (ben ook leerkracht) wegens heel veel gezondheidsproblemen met m'n jongste zoontje, die een periode meer in het ziekenhuis is geweest dan thuis, dus ik ga een jaartje niet werken in functie van hem te kunnen opvangen als het weer een periode slecht gaat. De studies probeer ik wel zo goed mogelijk verder te zetten, al zal dat dit schooljaar ook maar beperkt lukken tot ergens eind maart ofzo 😂
  • @Mutihae3 Dat wil ik geloven dat jij uitkijkt naar wat rust. Ik duim volgende week. Hier ist vooral misselijkheid, met blagen, maar dan ist ook echt met alles erop en eraan. Niet zo leuk als je bijvoorbeeld midden in een familiebezoek zit.

Oei hopelijk gaat ondertussen alles wel beter met je zoontje. Klinkt heftig en volgens mij ook wel zwaar als zo'n kleintje problemen heeft. Fijn dat je wat tijd ervoor hebt kunnen nemen. Hoewel dat in combinatie met nog een kindje en een studie zeker geen luxe is.
    Nog even doorbijten...
  • Facebook groep?

Hoi dames,

Is er misschien al een besloten fb-groep waaraan ik kan deelnemen?

Groetjes!
  • Neen niet dat ik weet, ik wil er wel eentje aanmaken... al moet ik even zoeken hoe je een geheime groep oan maken smile.gif
  • Ik zal er eentje aanmaken. Stuur me even een prive berichtje hier, dan bezorg ik je mn facebook naam want we moeten dan blijkbaar vriendjes worden voor ik kan toevoegen smile.gif Maar ik zet niet graag mn facebook naam volledig openbaar hier, dus stuur gerust een berichtje en dan kan je mij toevoegen als vriend of omgekeerd en kan ik je lid maken smile.gif
  • Hier ook uitgerekend voor 14april 2019.
    Dus nu over de 12 weken. Maar gisteren een serieuze bloeding gehad, en een heuse prop verloren.
    Naar materniteit geweest en echo gehad. Weten niet vanwaar de bloeding komt.
    Maar met het kindje leek alles ok, hartje ok, bewoog heel veel.
    Ik ben nu natuurlijk heel bang en onzeker ...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld