Uitgerekend april 2019

• Hier een blije Lies, alles gelukkig toch in orde. Nieuwe echo gehad en ons kleintje doet het perfect. Hebben het hartje vandaag niet alleen gezien maar ook gehoord. Helemaal opgelucht, vermoedelijk toch gewoon nog oud innestelingsbloed. De gynaecoloog zag niet direct een oorzaak voor eêbloeding, dus waarschijnlijk gaat het gewoon wel weggaan.
    Ondertussen 7w en 5 dagen en een vruchtje dat dubbel zo groot was dan vorige week.

Ellen_vl dikke Proficiat en welkom, wij zitten vlak bij mekaar qua datum dan. Hier tot nu toe 8 april.
  • @LiesV Geweldig nieuws! Dat hartje zien/horen is toch wel speciaal. Op naar de 12 weken happy.gif

@Ellen_VL Proficiat!
  • Welkom en proficiat ellen

Joepie, keigoed nieuws Lies!! smile.gif

Wij kijken uit naar dinsdag, dan terug echo... gisteren vertelde mn schoonpa aan héél de familie ons nieuws, terwijl we uitdrukkelijk gezegd hadden dat we het wilden stil houden omdat het vorige keer een miskraam is geworden... *zucht* even niet zo'n leuke verrassing op familiefeest sad.gif Het zal allicht onze laatste zwangerschap zijn dus het was leuk geweest als we het zelf hadden kunnen aankondigen
  • @Mutihae3 Oh das wel jammer. Dat is absoliut noeuws dat je zelf wil aankondigen. Dus jammer dat hij dat afgenomen heeft.
    Hier hebben we mijn schoonfamilie vorige week ook heel strikte orders gegeven. We gingen op familie uitstap, maar ook niet zo naaste famile was mee, dus heel duidelijk gezegd dat we het niet wilden. 8/9 hebben we nog een bbq enkel met naaste familie en aangezien we die week ook nog een echo hebben, mag het dan wel. Tegen die zaterdag zijn we 11 weken en de meeste zien we pas met kerst terug.
  • Gisteren de eerste echo gehad. De stress van mijn leven toen ik in die voetsteunen mocht gaan liggen. Van die hele uitleg heb ik geen woord onthouden. Ik was alleen maar gefocust op die echo. En als eerste beeld zag ik in tegenstelling tot vorig jaar onmiddelijk een kindje met al kleine armpjes en beentjes. Hartje klopte goed.
    Nu pas dringt het door dat ik echt zwanger ben smile.gif
    25/9 volgende echo. Spannend!
    Nu beginnen nadenken over hoe we het onze ouders gaan vertellen...
  • @Meljodeb Oh super voor jullie dat het een goeie echo was. Spannend toch he dat eerste moment. Nu dus maar genieten en aftellen naar de volgende echo.
    Hier is dat dinsdag normaal gezien, eindelijk bij onze eigen gynaecoloog. Trouwens even heel stomme vraag, maar zijn jullie al op de weegschaal moeten gaan staan? Ben zelf wat molliger en mijn eigen mama had 2maal zwangerschapsdiabetes. Maar tot nu toe nog niemand die zelfs maar naar mijn gewicht gevraagd heeft.
  • Proficiat!! smile.gif geweldig he!

Wij hadden gisteren ook echo, was ook prima, beebje was mooi gegroeid smile.gif

Ik ben bij huisarts op weegschaal moeten gaan staan, sindsdien niet meer. Toen was ik 3w2 of 3w3, nu 8w. Ik volg thuis mn gewicht wel op aangezien ik ook een molleke ben én er nog 5kg aanhangen van vorige zwangerschap, dus ik let echt op nu.
  • @LiesV bij ons is het helaas iedere keer op de weegschaal bij de gynaecoloog. Aangezien er bij mij nog 1pkg van vorige zwangerschap aanhangen, heb ik daar ook niet veel zin in (ben nog niet lang geleden bevallen).
    @Mutihae3 @Meljodeb fijn, die mooie echo's smile.gif hier nog even afwachten, nog 2 lange weken en 2 lange dagen
  • @Roetje en @Mutihae3 Ja daarom mijn vraag eigenlijk ook. Probeer het zelf ook wat in de gaten te houden maar het verbaasde me dat geen van beide er naar gevraagd had. Ik vermoed.dat het dinsdag wel zal moeten.
  • @Meljodeb Super nieuws happy.gif Blij dat de echo goed is gegaan!

@LiesV De vroedvrouw heeft me vorige week op de weegschaal doen staan, maar was ook de eerste keer. Geen idee wat mijn startgewicht was, gezien ik thuis geen weegschaal heb en die eigenlijk ook liever vermijd wink.gif Bij de gynaecoloog heb ik die wel al zien staan, maar is niet over gesproken.
  • In het begin kom je doorgaans nog niet veel bij en ze gaan er denk ik vanuit als je drastisch afvalt door overmatig overgeven ofzo, je dat wel zal zeggen... ik zou me er geen zorgen over maken smile.gif (ik was blij dat ik gisteren niet op de weegschaal moest, had me er ook aan verwacht en ondanks ik wat afgevallen ben tov begin, hou ik niet zo van gewogen worden buitenshuis wink.gif)
  • Beetje paniek hier : heb plots veel meer energie, borsten minder gevoelig... disappointed.gif nu 8w+3, hopelijk is alles ok...
  • Hoi @Mutihae3
    Ik begrijp wat je bedoelt. Heb het ook al een paar keer gehad dat ik een dag geen pijn had aan mijn borsten en niet misselijk was waardoor ik helemaal panikeerde. Ik denk dat elke dag gewoon anders is. Gisteren was ik nog ongerust omdat ik niet misselijk was en mijn borsten niet zo’n pijn deden. Wel, deze nacht hele nacht misselijk geweest en nog steeds niet beter. Borsten doen ook weer flink pijn. Denk dat het elke dag kan verschillen. Maar ik begrijp je volledig dat dit je bang maakt. Ik zal blij zijn eens die eerste 14w voorbij zijn en die onzekere periode kan worden afgesloten. X
  • @Mutihae3 Die ongerustheid is er teveel aan he. Ik probeer mezelf voor te houden dat het inderdaad niet elke dag hetzelfde is. Maar ik begrijp je volledig. En ook hier worden de dagen geteld tot we de eerste 12 weken voorbij zijn. Alvast een dikke knuffel, denk dat we allemaal in dat schuitje zitten momenteel, dus als je erover wil praten...
    Wanneer heb je je volgende afspraak?

Hier trouwens de laatste 2 dagen weer terug bruinverlies, ik word er echt mismoedig van. Maar anderzijds wel al de hele week vàf de middag zo misselijk. Op het werk al paar keer naar het toilet moeten spurten, dus probeer dat maar als positief te zien.
  • Ik heb m'n vorige zwangerschappen nooit echt veel typische kwaaltjes gehad, 1x was ik al tussen 7/8w toen ik het pas wist, maar deze zwangerschap vanaf begin super misselijk, paar kilo verloren ondanks ik niet moet overgeven maar ben wel al super misselijk geweest waardoor ik dus veel minder heb gegeten, ben echt extreem oververmoeid en heb ook heel gevoelige tepels (ik geef nog borstvoeding) maar vandaag is dat precies allemaal veel minder... echt gek!! We hebben dinsdag pas een echo gehad, de volgende is pas 28/9 dus nog bijna een maand... ben nu plots toch wel ongerust eigenlijk sad.gif allicht doordat vorige keer een miskraam was denk ik, anders zou ik er mss niet bij stil staan en blij zijn dat ik me niet uitgeput en misselijk voel vandaag... brrrrr het wordt nog een lange maand!
  • Oh ja kan me voorstellen dat het dan helemaal verwarrend is. Ik kan niet vergelijken met eerdere zwangerschappen, maar vind het zo al doodeng. Ik heb gelukkig dinsdag wel nog een afspraak en maar goed ook.
    Ik.hoop en duim met je mee dat het allemaal ok is. Wel heel druk bij jou ook denk ik, hoeveel zit er tussen je kindjes?
  • @LiesV : het is idd lekker druk bij ons smile.gif Maar dat vind ik wel goed zo. Ik heb 2 jongens, eentje van dik 5j en eentje van 19m. De oudste begint gelukkig intussen wat zelfstandig te worden, maar de jongste is nog een energievretertje wink.gif Al zou ik niet anders willen hoor, het zijn 2 schatten!

Heb je veel bruinverlies? Of is het zo maar een beetje bij afvegen ofzo? (Sorry voor de verwoording smile.gif) Kan absoluut nog gaan om oud innestelingsbloed nu gelukkig...
  • @mutihae3 wat vervelend dat je kwaaltjes plots verminderd zijn. Kan je niet bij de gyn voor een extra controle moest dit aanhouden en je je toch veel zorgen blijft maken?

Hier is de misselijkheid goed begonnen. Afgelopen dagen al soms zo'n weeig gevoel. Toen ik daarjuist opstond voor dochter, stond ik al te trillen op mijn benen bij de pamper, tegen dat ik beneden was begon ik te kokhalzen (de scampigeur van gisteren hing duidelijk nog in de keuken). Vandaag 5w5d, dus een kleine hoop dat ik een dag (of twee) verder zal zijn op de echo.
  • @Mutihae3 Lijkt me een gezellige boel daar. En knap dat je dat allemaal draaiende houdt.

Wat het bruinverlies betreft, dat is letterlijk begonnen de dag dat ik normaal ongesteld moest worden. Vorige week was het dan opeens wel echt veel vandaar de extra controle. Daarna is het gek genoeg een dag of 3/4 echt gestopt, maar sinds donderdag is het er weer. Ik ben vandaag 9 weken ver en ik word daar echt enorm onzeker van. Maar zoals ik al zei, sinds deze week enorm misselijk, nooit in de ochtend, maar vanaf de middag id het zover.
  • @Roetje : als de symptomen blijven afnemen, ga ik wsl wel eens bellen voor een afspraak bij de vroedvrouw of de gynaecoloog ja, maar aangezien we dinsdag nog een echo gehad hebben, ga ik toch nog afwachten, hoe lastig ook...

@LiesV : ik heb bij de oudste veel bloedverlies gehad, echt zoals mn regels, daardoor wist ik het bij hem pas zo laat dat ik in verwachting was. Bij de jongste niks gehad tot 14w en vanaf dan constant bloedingen, rusten, plat liggen,... maar wel uitgedragen tot 39w+4. Dus al 2x ervaring met behoorlijk veel bloedverlies en bruinverlies dat het netjes is verder gegaan. De laatste keer was anders, bruinverlies vanaf enkele dagen voor ik ongesteld moest worden, negatieve bloedtest 2d na nod, bruinverlies bleef aanhouden, was ook wel behoorlijk veel maar nooit helder rood, 10d later toch positieve urinetest, hcg steeg heel goed maar bruinverlies bleef, wel in combinatie met echte buikkrampen ook, helaas liep zs toch niet zoals moest. Nadien een vruchtje in mn handen gehad, naar echo gegaan, overtuigd om een lege baarmoeder te zien, maar daar zat een vruchtzak met dooierzak, 2w later terug echo, klein vruchtje, twijfelachtige hartactiviteit, maar er was hartactiviteit, 2w later opnieuw echo, bleek dan dat de dag van de vorige echo het vruchtje gestorven was. Achteraf natuurlijk logisch dat hcg waarde goed steeg, vanuit standpunt van 1 kindje steeg het prima, vanuit standpunt van 2 kindjes steeg het veel te weinig... bizarre periode, 2 curettages nodig gehad ook, maar dan gelukkig snel weer in verwachting (ronde 2 na curettages) Ik heb dus wat dubbele ervaringen met bloedverlies en bruinverlies... en daardoor nu ook wel meer gefocust op wat ik voel en merk...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld