Uitgerekend april 2019

• @Bruggegirl Wat erg! Ik leef met jullie mee.. 😔 Spoedig herstel! Xx
  • Roetje en Babette9 dikke proficiat allebei.

Hier vrijdag een eerste echo gehad. Alles zag er goed uit, volgens de gynaecoloog 6w en 4 d. Superblij en opgelucht want het was toch wel een stressvolle week. Maar we hebben een vruchtje met een kloppend hartje gezien en das momenteel het belangrijkste. Voorlopige datum op 8 april.

Ondertussen zijn onze ouders en broers/zussen ook op de hoogte. En wonder boven wonder is mijn mama best wel positief. Dus dat voelt ineens een stuk aangenamer. Nu aftellen tot 4/9 want dan is eigenlijk onze eerste echte afspraak bij onze eigen gynaecoloog.
  • He @LiesV wat ben ik blij dat de reactie toch meeviel smile.gif

Welkom dames!!

Ik had zaterdag beetje rozig verlies, had vk gebeld maar die zei dat het ok was. Wij wachten dus verder af tot 28/8 voor onze eerste echo smile.gif
  • Ik beleef een erg onzekere periode. Ik zal blij zijn dat we 28/8 zijn! Vorige week (week 6) hele week misselijk bij het minste dat ik at. Raar genoeg weer spontaan overgegaan sinds vrijdag. Af en toe wel even een vlaag van misselijkheid bij bepaalde geuren maar niet meer overgegeven. Of ik hier gelukkig om moet zijn weet ik niet. Het maakt me allemaal wat onzeker. Nog steeds pijnlijke borsten dus dat stelt me dan wel weer een beetje gerust. Ik tel de dagen intussen af. Ik probeer niet te doemdenken maar de schrik zit er wel in. Fingers crossed!
  • @Bruggegirl ooh, zo jammer! Veel sterkte!
    @de nieuwe meiden: proficiat!
  • @Meljodeb Die onzekerheid is vreselijk he. Ik stel me ook constant die vraag, wat moet ik voelen, of wat niet. Je bent zo gefocust op je lichaam dat je ook elk prikkeltje voelt. Ik duim in ieder geval dat je volgende week een goeie echo hebt. En dat je dus ook van de misselijkheid verlost bent. Ik ben ondertussen enkele dagen schildklierhormoon bij aan het nemen. Veel effect merk ik er nog niet van, maar hoop dat het die extreme vermoeidheid wat gaat wegnemen. Want vandaag os de vakantie voorbij en vliegen we er weer in op het werk. Ik tel echt af naar die 12 weken en hoop dat ik me dan een beetje kan ontspannen.
  • @LiesV : was je schildklier verstoord? Ben je nagekeken op cmv en eppstein barr? Die kunnen beiden ook extreme vermoeidheid geven... een verstoorde schildklier ook inderdaad!

Ik had vanmorgen behoorlijk wat verlies opnieuw, heb gebeld naar vk en mocht meteen langsgaan. Gelukkig blijkt het geen kwaad te kunnen, er is ergens vaginaal een bloedvatje dat wat bloedt aan de oppervlakte. Beebje stelt het prima, heb een mooi hartje zien kloppen en we zijn net geen 7w ver! bigsmile.gif
  • @Mutihae3 Ik heb vrijdag een uitgebreide bliedname gehad met oa cmv enzo. Mijn schildklier zit al langer zo maar net op het randje, maar nu dus net te laag. Daarom toch met medicatie gestart.

Gelukkig zeg, ik ken de stress rond die bloedingen ondertussen. Ondertussen wel bijna niks meer, dus wel opluchting. In de plaats wel een co tinne misselijk gevoel, niet extreem, maar wel de hele dag door. Ach ja als het dat maar is he.
  • @Meljodeb Ik duim mee voor 28/08! Misselijkheid is bij de ene al wat anders dan bij de andere. Bij mij is het later gestart (w7), bij jou gewoon hopelijk sneller verdwenen!

@Mutihae3 Super dat je het hartje al hebt zien kloppen happy.gif Ik heb ook even schrik gehad dat 't was misgelopen doordat m'n hcg waarden niet deftig verdubbelden in combi met constante buikpijn. De huisarts heeft er toen voor gezorgd dat ik nog snel naar gynaecoloog mocht. Op 6w3d ook hartje zien kloppen. We hadden slecht nieuws verwacht, dus de opluchting was groot.

Mijn volgende afspraak is 23/08, maar bij een vroedvrouw. Weet er iemand soms of zij ook een echo doen of naar 't hartje luisteren? Ik blijf schrik hebben dat 't zal mislopen en kan pas op 17/09 bij de gynaecoloog terecht.
  • @Lies88 : normaal doen vroedvrouwen geen echo (ik studeer zelf vroedkunde bij momenteel smile.gif) Maar als ze werken in een ziekenhuis gebeurt het soms wel hoor. En ze zijn wettelijk bezig met te regelen dat vroedvrouwen dit sowieso mogen doen, maar zo ver zijn we spijtig genoeg (nog?) niet.

23/8 is niet lang meer smile.gif
  • @Mutihae3 Thanks happy.gif Ik weet niet goed wat te verwachten van de afspraak, maar heb me laten vertellen dat 't wel nuttig is om bij een vroedvrouw langs te gaan (meer tips en handig qua opvolging). Nog 2 daagjes content.gif De afspraak is in het Imelda ziekenhuis in Bonheiden, dus wie weet toch een echo. Wanneer is jouw volgende afspraak?
  • In imelda doen ze dat normaal ja smile.gif

Ik heb 28/8 een volgende afspraak, die reeds gepland was.
  • Ik heb maandag bloed laten trekken, en gisteren uitslag: hcg op 149. Eerste afspraak bij gynaecoloog op 14 september smile.gif Aangepast door Roetje op 22/08/2018 15:04
  • @Lies88 : een vroedvrouw qua begeleiding zou ik trouwens idd zeker aanraden! Je kan daarbij terecht met alle vragen, twijfels, ongerustheden en als je ook in Imelda zou bevallen, kan ze je hopelijk begeleiden bij de arbeid. Ook mag een vroedvrouw een laagrisico zwangerschap begeleiden en heeft ze aandacht voor risicofactoren en stuurt ze door wanneer er risico zou opgespoord worden. Ze doet dezelfde controles als huisarts (bloeddruk, gewicht, urine, doptone, kijken hoe de baby en je buik groeit en hoe de baby gepositioneerd is,...) dus ik zou het zeker aanraden smile.gif Ook kan de vroedvrouw je na bevalling mee begeleiden in het mama zijn, de zorgen voor de kleine baby, de voedingen,... Is het je eerste zwangerschap?
  • @Mutihae3 Thanks voor de uitleg! content.gif Het is idd m'n eerste zwangerschap, dus een afspraak bij een vroedvrouw leek me wel een goed idee qua opvolging en advies, ook voor m'n man. En gewoon wachten tot september zonder afspraak zag ik niet zitten. Ik hoop vooral op wat geruststelling. Fingers crossed content.gif
  • Update: de koala (ons codewoord - m'n man mocht kiezen tussen pinguin of koala) doet het goed. Hartje terug zien kloppen. Heeeeeeel opgelucht en tegelijk nog altijd schrik. 19 september is m'n nieuwe streefdatum (12 weken dan). Ik duim voor iedereen die volgende week op onderzoek moet/mag happy.gif
  • @Lies88 Oh das wel heel fijn nieuws. Ben al lang blijk te lezen dat ik niet de enige ben die zo onzeker is. Na 2 superstressvolle dagen vanmorgen toch maar even gebeld, ik blijf echt met bruinverlies zitten en naar mijn gevoel wordt het ook meer. Dus morgen na het werk het verlossende antwoord. Vanmorgen ook bij de arbeidsgeneesheer moeten langsgaan. Dus nu weten ik tenminste wat volgens hen wel of niet mag, ik besmettingsrisico. Stiekem wel een beetje teleurgesteld dat ik tot de laatste week mag blijven werken, had ergens toch gehoopt dat mijn collega's het even mochten overnemen. Maar voorlopig blijven gaan dus, tenzij de gynaecoloog er anders zou over beslissen.
  • @Lies88 : joepie smile.gif super nieuws!!

@LiesV : ik duim voor het beste! Hopelijk straks goed nieuws. Hoe laat mag je gaan?
  • @LiesV De vroedvrouw gisteren zei dat ik altijd mocht bellen als ik iets raars voelde, dus ik denk dat we niet de enige onzekere zijn. Bloedverlies zou elke zwangere bezorgd maken denk ik. Maar heb al veel verhalen gehoord van vrouwen met bloedverlies de eerste weken waarbij het is goed gekomen. Ik duim super hard mee voor straks!!!
  • Dag Dames,
    Mezelf even voorstellen. Ik ben Ellen, 30 jaar. 7 weken en 3 dagen zwanger van mijn 2de kindje, dus uitgerekend 9 april.
    Gisteren eerste afspraak bij gynaecoloog. Alles in orde, en hartje al mooi horen kloppen dus een geruststelling!
    Volgende afspraak is op 7 september al.
    Proficiat aan iedereen met de prille zwangerschap!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld