Uitgerekend april 2019

• Dat is inderdaad vervelend constant die vragen waarom drink je niet.
    Ik heb geluk dat ze dat niet doen, want drink maar heel weinig.
    hier gaan ze zeker niet vragen stellen.
    Hoe gaan jullie het aan je ouders/broers/zussen vertellen
  • Wel we komen 15/8 terug, moederdag dus. Aangezien we dan bij mijn schoonouders gaan eten, gaan we het daar al wel vertellen.
    Bij mijn ouders wacht ik tot na die echo de vrijdag erna, maar hoe ik dat ga vertellen... Laat ons zeggen dat ze er niet op zitten te wachten, dus verwacht geen blije mensen. Niet leuk, maar ja, gelukkig compenseert de kant van mijn vriend dat wel volledig.
  • @LiesV oei dat is minder dat je verwacht dat ze niet blij gaan zijn.... probeer je inderdaad op te trekken aan de leuke reacties! Die zullen er ook wel genoeg zijn! love.gif
  • @Allure hier nog niet nagedacht over hoe we het gaan zeggen. Het is ons tweede kindje dus allemaal minder speciaal qua aankondiging denk ik... de standaard tshirtjes mss? Bij ons eerste kindje was het toevallig rond de 10de week net mijn verjaardag en viel het dus niet op om ouders en mijn broer uit te nodigen. Dan echo geplastificeerd en onder de taart gelegd. Op zich een goed plan dachten wij maar mijn schoonmoeder deelde stukken taart uit en zag de echo niet liggen 😀
  • @Miekemaaike Ik vind het enorm spannend om het thuis te moeten gaan vertellen. Vooral omdat mijn mama te pas en te onpas laat vallen dat ze er niet meer zit op te wachten. Van de week nog, vlak voor de op verlof vertrokken en ik dus net wist dat ik zwanger ben, was het 'ik heb niet zo lang gewerkt om dan als ik op pensioen ben, te gaan babysitten.
    We hopen dus maar op een goeie echo vrijdag en wie weet slaat ze wel om als het eens echt wordt voor haar?

• @LiesV
    Wat jammer dat je ouders zo’n harde woorden zeggen.. Ik kan me voorstellen dat het je pijn doet. Mss draaien ze wel bij wanneer het uiteindelijk zo ver is. Er zullen vanuit de omgeving wel heel veel positieve reacties komen! Ik weet nog dat mijn schoonmoeder vorig jaar zei: “ik ben nog lang ni klaar om grootmoeder te worden! Ik heb daar genen tijd voor.” Ze huilde tranen met tuiten wanneer we kwamen zeggen dat we zwanger waren toen. Mss nemen ze het wel beter op dan verwacht. Ik duim alvast mee met je.
    Nog een dikke 2 weken voor de echo. Ik heb er een goed gevoel bij deze keer. Ik duim voor ons allen dat we allemaal een zorgeloze zwangerschap tegemoet gaan!
    Xx
  • @Meljodeb we duimen allemaal mee dat het deze keer perfect loopt bij jullie.

Goh Ja, ik ga er maar vanuit dat ze het niet meer verwacht had. Ik ben ondertussen 37 en in mijn vorige relatie was het duidelijk dat er geen kindje zou komen. Mijn ex had er 2 en vond het welletjes. Mij broer en schoonzus willen er zelf echt geen. Die keuze is al langer heel duidelijk. Dus denk dat het zowat een afgesloten hoofdstuk voor haar is.
    Heb zelf ook even aan het idee moeten wennen, mijn vriend heeft een beetje een gelijkaardige situatie gehad als ik en wilde er best wel nog. Dus nu samen is het natuurlijk wel een droom die uitkomt. En het leuke is dat aan zijn kant wel iedereen zit te supporteren. Dus voorlopig hoop ik op een goeie echo vrijdag en dan zien we wel wat de reactie wordt.
  • @liesv

Mijn moeder reageerde ook nogal speciaal .
    Bij de 1ste was ik toch nog jong, bij de 2de was het veel te snel en bij de 3de zat er te veel tijd tussen.
    Eens die kindjes geboren er waren, is dat allemaal goed gekomen maar het zijn onze kinderen en wij moeten maar opvang voorzien en onze plan trekken.
    Heel af en toe gaan ze eens willen komen maar dat moeten we dan lang horen 😄😃.
    Maar nooit zelf eens vragen of spontaan aanbieden of direct ja zeggen als we het vragen.
  • @LiesV : nare verwachting qua reactie seg sad.gif Hopelijk draait ze bij als het kindje er is!

Wij brachten voorbije week ouders en schoonouders + broers/zussen op de hoogte. Onze eerste echo is 28/8 gepland. Ik kijk ernaar uit! Na het miskraam vorige keer, heeft het toch niet meer zo die "onbezorgd zwanger"-eigenschap als ervoor.

Ik heb van niet echt veel last, mn maag speelt soms wat op en ik heb een enorm sterke geurzin en ben doodmoe. Ik zou moeten studeren voor enkele tweedezit-examens (ja ik ben zo zot om werkend met reeds 2 kleine kinderen nog een extra diploma te willen halen 😂) maar ben er gewoon veel te moe voor, dus geen idee of dat wel goed zal komen binnenkort hahaAangepast door Mutihae3 op 14/08/2018 22:14
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld