Uitgerekend april 2019

• Eerste zwangerschap

Hallo allemaal..
    Ik ben nieuw hier van vandaag, ik dacht ik zal me maar even inschrijven op een forum om ervaringen te kunnen delen happy.gif
    Ik heb gisteren een test gedaan aangezien mijn regels niet kwamen, ik zag een lichte streep, dag erna nog eens gedaan en weer een streep..

Ikzelf ben dan op dit moment 4w en 2 dagen, eerste zwangerschap dus allemaal heel erg spannend.. blush.gif
    Morgen een afspraak bij de HA om bloed te trekken en verder nog spannend afwachten..

vanwaar zijn jullie ??

groetjes hug.gif
  • Proficiat Larissa!
    Spannende tijden he! Ik vind deze periode nogal zenuwslopend.
    De voorbije dagen veel last gehad van buikkrampen en rugpijn. Ik veronderstel dat het komt door het groeien van de baarmoeder.
    Voorlopig nog niet misselijk geweest. 👍🏻
    Zal blij zijn als de eerste 12weken passé zijn. . smile.gif

• @Miekemaaike : hoe hoog is je hcg? Bij mij was het op 3w+3 50 en op 4w+3 1549... dit vind ik ook aan de hoge kant! Ik heb een korte cyclus, vandaar dat ik al vroeg kon testen maar een hcg van 1549 op 14d na conceptie (periode tussen ovulatie en maandstonden is normaal 11 dagen bij me, dus ben nu slechts 14d na conceptie) vind ik precies wel heel veel dus stel me dezelfde vraag als jou "zou het een tweeling kunnen zijn"

Vorige zs rotsvast van overtuigd dat het een tweeling was, tussen 4 en 5w een vruchtje met bloederig zakje in m'n handen gehad, nadien bleek op echo nog een vruchtje te zijn dat helaas 2w later toen ook gestorven is... zou erg grote toeval zijn als het terug een tweeling zou zijn bij ons want zit totaal niet in de familie! Maar we vinden het zo spannend dat we vanmorgen gebeld hebben om echo 1 te verplaatsen van termijn van 10w naar dik 7w haha Aangepast door Mutihae3 op 07/08/2018 14:40
  • Voor iedereen hier een dikke proficiat.
    De eerste keer dat ik hier op het forum kom.
    Na een week overtijd te zijn, maar een testje gewaagd, met een dikke vette streep.
    Vandaag na de HA geweest voor bloed afname, en vrijdag weet ik de uitslag.
    Ondertussen wel al een afspraak gemaakt bij de vroedvrouw/gynea.

De buikkrampen hier ook aanwezig, wel niet constant. Maar die vermoeidheid, hier niet te onderschatten.
    Ik zou elke minuut van de dag kunnen slapen. Wel spannend zo, want is mijn allereerste zwangerschap.
    En zou uitgeteld zijn voor 6 april.
  • Echo

Wanneer mogen jullie voor de eerste echo gaan? ik heb zojuist gebeld en zou 31 augustus al mogen langsgaan, ik zou dan 7w en 4 dagen zijn volgens mijn berekening..

Wat denken jullie? Wat krijg ik te zien/horen, is dit niet te vroeg??

groetjes
  • Dikke proficiat aan de nieuwe dames, heel benieuwd naar jullie verhalen.

Hier ondertussen vakantiestress, want inderdaad superspannend allemaal. Geen idee wat je wel of niet moet voelen en nog steeds een beetje bruinverlies. Vandaag voor alle zekerheid toch maar een nieuwe test gedaan, gelukkig wel positief. Maar vind het toch echt wel een enge periode als ik eerlijk mag zijn. Misschien ook omdat ik niet de jongste meer ben en het ook niet zo vanzelfsprekend gegaan is. We hebben onszelf beloofd om maandag alvast te bellen met onze huisarts zodat we er middellijk na de reis naartoe kunnen. Eerste echo is hier 4 september normaal gezien, die dag hadden we sowieso een afspraak op de fertiliteitskliniek, zou dan ongeveer 9/10 weken ver moeten zijn.
  • Ja, van de 2 weken cadeau weet ik. Het is via de Skoebidoe app dat dit berekend werd naar aanleiding van mijn eerste dag van de laatste maandstonden. Vroege innesteling is mss wel een verklaring.
    Tweelingen zitten inderdaad in de familie (mijn mama is een tweeling), maar de gyn had wel gezegd dat dit de kans niet vergroot voor mij. Voor iedereen 2% kans...
    Hcg weet ik niet, dat heeft de ha niet gezegd aan de telefoon.... Ze zei enkel: witte en rode bloedcellen ok, toxoplasmose immuun, cmv niet en iets te weinig ijzer. Week 5-6.
    We zullen dus moeten afwachten tot de 27ste voor een antwoord 😉
    @larissa rond week 8 verwacht de gyn je voor de eerste keer (zei de mijne op voorhand)
  • Wij hadden eerst eerste echo gepland op exact 10 weken maar door onze ongerustheid na de vorige miskraam, is het verzet naar 7w+4. Vanaf 7w moet je met zekerheid een hartje kunnen zien kloppen, vaak is dit al bij dik 6w maar om geen ongerustheid te zaaien, willen de meeste gynaecologen geen echo doen voor 7w, na 7w zijn ze zeker over wat er minstens moet te zien zijn.

Spannend allemaal, hier dus nog een kleine 3w afwachten voor de eerste echo smile.gif We kijken ernaar uit!
  • @larissa & @Allure : dikke proficiat !! bigsmile.gif

Ik was gisteren eindelijk terug van reis, meteen naar huisarts geweest om bloed te trekken. Mag rond de middag bellen voor het resultaat & daarna meteen afspraak vastleggen bij gynaecoloog.
    Had graag volgende week nog kunnen gaan omdat we dan nog in verlof zijn (maar dat zal waarschijnlijk te vroeg zijn)

Hier nog geen specifieke kwaaltjes .. bij jullie?
    Ook hier ons eerst kindje dus inderdaad suuuuuuuper spannend. Kan eigenlijk ook al niet wachten om het grote nieuws te vertellen aan onze ouders.
  • De eerste afspraak bij de vroedvrouw/gynea heb ik op 30 augustus.
    Stilletjes aan toch wat meer kwaaltjes hier.
    Zullen maar niet klagen, gezien we iets moois in de plaats krijgen.
    Wanneer zeggen jullie het tegen de familie?
  • Wij willen wachten tot we van de gyneacoloog komen, vooraleer we het onze ouders vertellen.. Hoop gwn zo hard dat alles in orde blijft, zodat we goed nieuws kunnen vertellen..
    Op welke manier gaan jullie dit vertellen dan? smile.gif
  • Kwaaltjes die ik momenteel zoal ervaar: sterke reukzin, pijnlijke borsten (van voor nod al), buik/rugkrampen, veel niezen (ook
    Van voor nod al), vermoeid, bloeddrukschommeligen, vandaag voor de eerste keer misselijk geweest.
    Ik klaag niet, zolang ik er last van heb is alles ok.
    Wij wachten deze keer tot na het bezoek aan de gynaecoloog op 28/8 alvorens onze ouders in te lichten. Ik mag maandag nog eens langs de huisarts voor een tweede bloedcontrole.
    Hoe we het concreet gaan aanpakken weten we nog niet. Zorgen voor later 😁
    Nu hopen we vooral een mooi kloppend hartje te kunnen zien op de echo.
    X
  • Wij zijn momenteel met 3 koppels en 6 kinderen op vakantie, waaronder mijn schoonzus en haar gezin. Gezien de situatie, geen alcohol drinken en echt wel heel moe zijn, hebben we het hen verteld let de mededeling om het binnen deze groep te houden. We gaan het volgende week dus wel aan onze ouders vertellen omdat ze het eigenlijk eerst hadden moeten weten. Maar het blijft toch moeilijk om echt gerust te zijn er in, denk dat ik pas gerust ga zijn als ik van de een of andere dokter wat duidelijkheid krijg.
  • Ik heb sinds vandaag enorm tandpijn.. echt zo een stekende pijn, ik kan wel eten dat is geen probleem maar dat gevoel is zo ambetant.. nog iemand hier last van??
    @meljodeb is nog even wachten tot xe 28ste he.. de tijd gaat zo traag voorbij 😊
  • @larissa mss sinusitis? Eens spoelen met fysiologisch water, dat helpt bij mij altijd als ik er last van heb...
    @alle dames: nog even geduld en veel succes bij de eerste echo!
  • @larissa ja ik weet het, nog effe afwachten😩 Vorige keer onze ouders paar dagen voor de eeste echo ingelicht. Jammer genoeg was ons kindje toen al gestopt met groeien. Stond volgens gynaeco 2 weken achter op mijn telling (volgens haar late eisprong etc) en klopte toen geen hartje. Ik wist toen al dat het niet goed was. Dus we zullen wel met een bang hartje naar de echo gaan deze keer.
    Toch heb ik er nu best wel een goed gevoel bij. We kunnen niet anders dan afwachten he.
    In tussentijd kunnen we nog wat nadenken over hoe we het deze keer zullen vertellen aan onze ouders.
  • Jaa is afwachten.. jammer van je vorige zwangerschap sad.gif maar des te meer alle succes voor deze!
    Mijn schoonvader is in begin september jarig en mijn nama ook dus dit leek me het ideale moment voor een mooie cadeau 😊

Maar intussen maar wachten en hopen dat alles goed verloopt voor ons allemaal 🤞
  • @Meljodeb : inderdaad sad.gif heel jammer van je vorige zwangerschap. We duimen zeker voor deze keer, probeer er maar alvast van te genieten (ookal gaat dat niet vanzelf)

@liesv : inderdaad, in zo'n situatie is het moeilijk om het te verbergen hé. Iedereen vindt het altijd raar als iemand niet drinkt. En je kan geen smoesjes blijven verzinnen hé.

Wij hebben de eerste echo op 31 augustus. Ben dan denk ik iets meer dan 8 weken ver.
    We zouden het weekend ervoor het zeggen aan onze ouders & broers & zussen .. (had het liever na de eerste echo gezegd, maar 1 september moeten we gaan eten bij mijn beste vriendinnen (en ik wil toch wel dat onze ouders het eerst weten)

hoop wel dat alles goed gaat en dat we dan op 31/08 goed nieuws krijgen ...

Mijn zus maakt voor mij een T-shirt, met daarop : Guess what? en dan beneden twee kleine voetafdrukjes.
    (Ze weet het al omdat ik toen het maar niet leek te lukken, haar steun en advies heel goed kon gebruiken (aangezien ze zelf reeds 2 keer zwanger is geweest)

@larissa : inderdaad, zal héél mooi cadeau zijn voor hen!!

• @Bruggegirl inderdaad niet zo evident allemaal. Vanmorgen voor alle zekerheid ook maar naar de gynaecologenpraktijk gebeld.
    Situatie uitgelegd en die mevrouw heeft me wat gerustgesteld. Ik mag volgende week vrijdag langsgaan voor een echo, dus nog een weekje doorbijten.

• @LiesV : inderdaad, nog eventjes op je tanden bijten dan kan je snel gerustgesteld worden smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld