Uitgerekend april 2019

• Uitgerekend april 2019

Een nieuw groepje om te starten... wie praat mee? smile.gif Pril zwanger hier, op 3w+2 een positieve early test gehad (heb korte cyclus en test was op 11dpo), bloedname gehad op 3w+3 met hcg van 50. Aangezien vorige zs een mk was, wordt volgende week opnieuw hcg geprikt om de evolutie te controleren. Ik heb reeds 2 kindjes, eentje van 5 en eentje van 18m. Afgaande op cycluslengte en laatste ms, is uitgerekende datum voorlopig 14 april 2019
  • Hi!

Fijn dat er ook al een groepje is voor april happy.gif Proficiat met de zwangerschap!
    Bij mij is 't nog maar m'n eerste zwangerschap. Na 4 positieve testen (ik geloofde het zelf niet goed) een bloedtest laten doen bij de huisarts. Is ook positief, dus denk dat ik toch maar eens een afspraak bij gyneacoloog moet maken. Spannend!
  • Zaterdag een zwangerschapstest gedaan nadat ik al een hele week pijnlijke borsten en menstruatiekrampen had. Hoewel ik het binnenin al zeker wist stond ik toch op mijn benen te trillen wanneer ik de test moest doen. Al snel kwamen er 2 duidelijke strepen, en een plus op de andere test. Wanneer nod juist was, weet ik niet omwille van mijn onregelmatige cyclussen. Ik kon het niet goed geloven, nog steeds niet. Gisteren een bloedname gehad (HCG 400 en progesteron 24,3) binnen 2 weken mag ik nog eens langsgaan voor een bloedname. Huisarts zei dat alles er goed uitzag maar ik gerust binnen 2 weken nog eens mocht langskomen (gezien miskraam in 2017). Op 28 augustus de eerste echo dan zou ik ongeveer 9weken moeten zijn volgens de telling. Ik denk zelf wel iets minder ver te zijn, heb gemiddeld genomen cyclussen rond de 32-46 dagen. Op 9/7 had ik een controle bij de gynaeco, er werd een dominante follikel van 17mm gezien. Ik denk zelf mijn eisprong gehad te hebben 13/7 of 14/7. Ik denk dat het dus eerder een aprilkindje dan een maartkindje zal zijn. Ik wacht voorlopig nog wat af op wat de echo zal zeggen. Toch wel een beetje met een bang hartje...
    Ik duim voor ons allen dat alles goed mag verlopen en we in april een kindje mogen verwelkomen. X
  • Ohja vergeet ik nog proficiat te zeggen seg! 😜
    PROFICIAT!
  • Proficiat allemaal !!! Ongelofelijk he. πŸΌπŸ‘ΆπŸΌ
    Ik had dinsdag een sensitest gedaan ( echt tuurstreepje) deze morgen opnieuw ( alweer heel heel licht) daarna clear blue en die gaf 1-2 weken zwanger aan πŸ˜„ stond daar ook te trillen helemaal nerveus test om 5 uur smorgens gedaan omdat ik niet kon wachten.
    Was eerste ronde met clomid zn pregnyl na 1 jaar proberen πŸ˜„πŸ˜ super gelukkig. Zijn momenteel op reis en komen pas volgende week terug dus toch een beetje bang afwachten nog ,....

• Proficiat allemaal! Wij legden afspraak bij vroedvrouw en gynaecoloog vast, het ene eind augustus, het andere midden september, spannend allemaal, na het miskraam... we hopen zo dat het dit keer goed mag blijven lopen smile.gif
  • Fingers crossed voor iedereen!

Gisteren eindelijk afspraken vastgelegd (vroedvrouw op 23/08 en gynaecoloog op 17/09). Volgens de huisarts zit ik nu ongeveer op 6 weken gezien hCG waarden. Spannend! Hebben jullie veel last van buikkrampen? Ik begin er me stilaan zorgen over te maken. Ik had gelezen dat dit normaal is de eerste weken, maar is 't normaal dit redelijk constant is?

Groetjes,
    Annelies (30j)
  • @Lies88
    Hoi! Ik heb ze momenteel ook dikwijls. AlleΓ©, Het gevoel alsof je regels gaan komen. Zowel buik als rugpijntjes.
    Spannende tijd he...
    Succes!
  • Ook hier vrijwel constant buikkrampen. Ik denk dat het wel normaal is. Bij m'n eerste zwangerschap was ik bijna 8w toen ik het pas wist en toen had ik ook weken buikkrampen en toen heb ik een innestelingsbloeding gehad die even hevig was en even lang duurde als mijn maandstonden normaal dus ik denk dat de mentruatiegelijkende buikpijnen er de eerste weken bijhoren.

Ik ben op dit moment zoooooooveel meer moe dan de vorige zwangerschappen, ik kan me amper recht houden sad.gif Hebben jullie dit ook? Vorige zwangerschappen was ik "wat moe" maar nu ben ik werkelijk uitgeteld, ik zou elke seconde van de dag kunnen slapen!
  • @Lies88 : heb ik ook momenteel, die menstruatiekrampen, had ze al sinds vorige donderdag (vond dat al wat vreemd ) maar ik denk wel dat het normaal is ! 😊
  • Ok thanks! Beetje gerustgesteld nu. Afgelopen nacht ben ik wakker geworden van die krampen en was toch wel even verschieten. Dacht dat 't ging misgaan.

Vermoeidheid valt bij mij (tot nu toe) mee, maar ik ben zo'n gek geval waarbij het immuunsysteem niet helemaal wil werken zoals het moet. Enkele jaren geleden is er me verteld dat ik me net minder moe zou voelen tijdens een zwangerschap. Maar het is nog pril, dus wie weet...
  • Hoi

dikke proficiat in eerste plaats.
    Hier vanmorgen een test gedaan en helemaal onverwacht was deze positief (we got a lucky shot).
    Ik heb sinds begin deze week een beetje bruiverlies en was daarom zeker dat het niet kon. Maar aangezien mijn menstruatie niet doorkwam en we maandag op vakantie vertrekken, toch maar een testje gedaan.
    Dus heel even afwachten tot erna en dan onmiddellijk bloedname laten doen.
  • Oh wauw, super!!! smile.gif dikke proficiat alvast en geniet van de vakantie!
  • Eerst en vooral, alle mama's voor april proficiat!
    Ik voeg me voorzichtig toe aan dit groepje. Ik heb een dochtertje van 2j en testte positief vorige week. Volgens de berekening nu 5w1d en uitgerekend voor 4 april!
    Net als tijdens de vorige zwangerschap weet ik met mijn geluk geen blijf, maar ben ik ook overdreven ongerust. Vooral voor cmv deze keer omdat dit meer risico inhoudt wanneer je al een kleintje hebt rondlopen... eind augustus gyn, dan zal ik iets geruster zijn!
  • Oh ja, en ook ik heb wel last van krampen en vermoeidheid en ochtendmisselijkheid ( maar dit kan ook wel Door aanpassing maagmedicatie, aangepast voor mijn zwangerschapswens)
  • @liesv en @miekemaaike : dikke proficiat !! πŸ˜„πŸ˜„

Wij vztrekken 2 dagen eerder van reis naar huis, kan nie wachten om een bloedname te laten doen en te weten of alle waarden wel ok zijn! Zit er wel wat mee in. Ook nie makkelijk hier nu op reis, wat kan ik mag ik wel of niet eten 😊
    Verlang tot we thuis zijn!
  • @bruggegirl, hopelijk kan je snel bij je huisarts terecht voor een bloedafname! Wachten en piekeren is nooit goed πŸ˜”
  • Even nog een bedenking waar ik al over aan het nadenken ben sinds de moment dat ik de huisarts aan de telefoon had. Zij zei me dat er op de bloedresultaten stond dat ik 5-6 weken zwanger was, terwijl ik dacht 4w en enkele dagen ver te zijn.
    Nu bedenk ik me net: zouden mijn hcg waarden mss zo hoog geweest zijn door tweeling of bbz 😐 en ik ga maar door met piekeren πŸ˜‰
  • R

@miekemaaike inderdaad, morgen laatste dag op reis, ook eerste keer dat ik daar blij mee ben! wink.gif

Ik denk dat we vanaf nu ons toch altijd wat zorgen gaan maken en dat dat nooit helemaal weg meer zal gaan.

Waarom dacht je 4 weken te zijn. Wnnr ben je naar de huisarts geweest? Zitten tweelingen in de familie of was et met clomid dat het gelukt is ?
    Misschien had je gewoon een vroege innesteling πŸ‘πŸΌ Maakt ook veel verschil he.
  • @miekemaaike je krijgt 2 weken cadeau bij een zwangerschap.
    4 weken is vanaf conceptie en die 2 extra weken krijg je cadeau. Ze rekenen namelijk vanaf de 1ste dag van de laatse mentruatie ongeveer.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld