Symptomen dat het goed gaat versus symptomen dat het niet meer goed gaat

• Symptomen dat het goed gaat versus symptomen dat het niet meer goed gaat

Hoi Iedereen

ik ben op de moment 8.5w zwanger.
    Mijn symptomen die me duidelijk maken dat ik zwanger ben
    * opgezwollen buik (veel lucht in darmen)
    * aften (mss omdat ik teveel slaap)
    * hoofdpijn tot migraine
    * bandenpijn
    * borsten zeer aanwezig maar echt groter niet

Sinds een dag of twee voel ik echter nog heel weinig
    bandenpijn is al even geleden
    die aften heb ik sinds maandag (maar mijn man is op skivakantie vertrokken dus kan ook zijn dat er zowat "druk" wegvalt waardoor alles zich uit - de max van een man maar ff een weekje geen "MOETEN" is ook fijn - eten was plas..smile.gif)
    hoofdpijn ook al even geleden
    Ben ook minder moe
    Borsten in mindere mate aanwezig

We zijn op 7.2w naar gyn mogen gaan en we mogen pas 20/02 terug. Nog kei lang om te weten of alles goed gaat.

heeft het nog zin om HCG te laten meten nu ? En aan de hand van die waarden te bekijken of het nog goed gaat ?
  • Hey,
    Uit ervaring weet ik dat kwaaltjes niks willen zeggen of alles goed gaat of niet. Bij alle zwangerschappen had ik onzekere, kwaaltjes vrije dagen die mij super ongerust maakten.
    Hcg bepaling hadden niet veel zin zei mijn gynaecoloog toen. Misschien even bellen en vragen voor een extra echo?

Hou je goed en gefeliciteerd met je zwangerschap!
  • Ik denk ook dat kwaaltjes komen en gaan, maar begrijp je ongerustheid. Zou misschien toch proberen om vroeger langs te gaan bij gyn, of anders eens bij vroedvrouw gaan luisteren naar het hartje?
    Ben de eerste 12weken ook heel ongerust geweest, had wel echo om de 2 weken na paar miskramen, maar zelfs na elke echo was ik de dag erna weer ongerust...

ik ben vandaag 16 weken en had dit weekend een paniek moment, voelde me niet zwanger, voel de baby nog niet en ben nog niet bijgekomen. Dag erna veel bandenpijn, precies of baby boy mij wou gerust stellen.
  • Echt bizar.
    Voel me ook niet meer zwanger.
    ik hoop van wel natuurlijk.
    heb ook geen bloeding ofzo dus als het zou misgaan, hoop ik dat dan toch een spontane miskraam wordt.
    Vorige miskraam wisten we het ook pas rond 12w terwijl het op echo van 8w nog allemaal dik in orde. Bleek dat baby twee dagen later op 8w2d gestorven was.
    Bellen voor extra echo zal vrees ik niet veel uithalen want ik moet nu al wachten tot 20/2 voor ze een plaatsje heeft voor een "echte" echo.

Straks naar een kaartenlegger. Mss zegt zij wel iets waar ik me kan aan optrekken.
  • @Asil succes!
    Hier is het ook eens misgegaan op 12w echo, hartje was toen gestopt rond de 9 weken. Ook zonder enige aanwijzing.

Maar positief zijn en erin geloven.
  • Hoi,
    Ik heb niet zoveel ervaring in zwanger zijn. Maar ik probeer mij niet al te druk te maken.
    Ik heb geen zwangerschapskwaaltjes gehad. Geen rare goedtingskes, geen misselijkheid, ... enkel mijn cup is gegroeid en ik heb last van opgezwollen darmen.
    Maar dat laatste vind ik nu ook weer noet echt een teken van zwangerschaps zijn. Normaal gezien kan je huisarts ook wel een echo laten nemen, maar zolang je geen bloeding hebt, zou ik me hieraan optrekken.
    Heeft de kaartenlegger wat duidelijkheid kunnen brengen?
  • Mijn huisarts heeft geen echo toestel hoor 😁.

Symptomen zijn in mijn ogen ook niet altijd geruststellend.
    Voor mensen zonder symptomen lijkt dat mss wel zo natuurlijk.
    Maar als je symptomen hebt, gaan die op en af.
    En dan stel je u altijd vragen.
    Deden mijn borsten gisteren niet meer pijn?
    Had ik niet meer hoofdpijn?

Achter de misselijkheid moet je ook niet roepen 😁.
    Zelfs al ben je kotsmisselijk.
    Die 1ne moment dat je u iets beter voelt, ga je ook twijfelen.
    Was ik gisteren niet misselijker?
    Zou deze misselijkheid nog door de zwangerschap komen? Of ben ik gewoon verzwakt door het vele overgeven.
    Zou ik niet gewoon ziek zijn?

• Vroedvrouw contacteren?
  • Volgens de kaartenlegster word ik toch een mama van 2 kindjes maar ze vroeg me wel of ik al een miskraam had gehad. En ja die heb ik al gehad. Ze zag deze baby dus wel geboren worden. Maar er zouden veel testen moeten gebeuren en ik zou het moeilijk hebben in de nazomer herfst ... Ze zouden de zwangerschap goed moeten opvolgen zei ze en ik zou weer wat platte rust moeten hebben. Vorige zwangerschap had ik een placenta preavia maar ze wist niet zeker of het deze keer ook dat zou zijn. Ben ook een hartpatiĂ«nt dus misschien moeten ze mij wat opvolgen ipv baby. Who knows. Ze zei ook dat ze dacht dat het een jongen zou worden wink.gif
    Dus ben wel wat gerustgesteld ja ook al is het mss niet zonder problemen bigsmile.gif Waar een wil is, is een weg he !
    Hoofdpijn is trouwens terug - olé en ik voel mijn borsten ook wel weer iets meer. Maar echt groeien doen ze niet. Ik had wel eens graag een goeie boezem gehad maar dat lijkt me niet gegund bigsmile.gif
  • Onze huisarts heeft ook geen echotoestel. Alleen een dopler om de hartslag te controleren.
    Maar ik moet zowiezo ook nog eens op hartcontrole en ze kijkt dan ook met de hart echo monitor eens naar de baby wink.gif dus stiekem een extra echo smile.gif

En ja alles hangt natuurlijk af of je in zo'n dingen gelooft als kaarten leggen.
    Maar ons mams was ook net geweest (naar een andere dan de mijne) en er waren toch veel overeenkomsten. (niet over baby want dat weet ze nog niet;-))
  • dag asil,

Sorry te lezen dat je een miskraam hebt gehad sad.gif het is zeker te begrijpen dat je bezorgd bent.

Ik ben voor een 2de keer zwanger (8maand nu)
    Bij mijn eerste heb ik niets van symptomen gehad tot 3-4 maand (vanaf dan alleen vermoeidheid).
    Bij mijn tweede ben ik paar keer misselijk geweest, maar zeker niet elke dag of weken aan een stuk.
    Dus dat je weinig tot geen symptomen hebt hoeft zeker niet verontrustend te zijn.
    Ik had in het begin dus ook helemaal niet het gevoel zwanger te zijn, als je geen symptomen hebt en nog geen buikje ziet/beweging voelt, toch was/is het zo..

Het enige wat je kan doen is wachten helaas en proberen u gedachten te verzetten.
    Ik heb ook een angelsound/Doppler toestelletje voor de hartslag te horen, maar dat lukte mij pas vanaf 13-14 weken.
    Dat stelde mij wel gerust als ik nog geen beweging voelde.
  • Miskraam was nog voor de geboorte van onze dochter. Daarvoor nog een BBZW en een 5 jaar daarvoor in andere relatie ook een miskraam. NIet leuk om mee te maken maar ik geloof wel dat de natuur weet wat ie doet. We hebben (gelukkig) niet op alles een invloed (hiermee wil ik niet zeggen dat ik liever niet had dat ze geboren werden he !wink.gif uiteraard wil niemand een miskraam)

maar doet me deugd dat er nog zijn die echt NIETS voelen.
    Nu een doppler kopen zal niet veel zin hebben om bijna 10weken. Nog te vroeg om te horen.
  • Ik heb ook even gedacht om een doppler te kopen, maar denk dat ik dan nog meer ongerust ben als ik niets zou horen.
    En bij de echo woensdag hebben we gezien dat de placenta vooraan ligt, dus denk dat het dan nog moeilijker is om iets te horen.

@Asil ik hoop dat deze zwangerschap alles goed verloopt!
  • @BLBL Spraken ze dan ook van een placenta preavia ?
  • @Asil nee, maar ik had gelezen dat er een verschil is tussen placenta aan de voorkant’ en ‘voorliggende placenta'.
    Dat laatste is placenta previa. Als de placenta aan de voorkant zit, zit je placenta gewoon aan de voorkant. Een extra stootkussentjes dus. Niets aan de hand.

Een voorliggende placenta houdt in dat de placenta voor het geboortekanaal ligt (de uitgang van de baarmoeder dus) en dat is niet handig tijdens het bevallen.

• Bij mij (3 kids) verdwenen de symptomen ook rond 8 weken. Vond het altijd lastig, want door die symptomen wist ik inderdaad dat ik nog goed zwanger was wink.gif . dus ik begrijp je frustratie, maar mij klinkt het zeker niet verontrustend
  • Ongerustheid is wel wat weg. Mijn buik lijkt te groeien wink.gif Ik geraak nog wel in al mijn broeken maar het voelt en ziet er toch anders uit; Mijn darmen zijn al goed omhoog geduwd want mijn platte buik is nu echt weg.

Ben ook veel vatbaarder voor de microben van mijn dochter heb ik al gemerkt.
    3de keer in drie weken een dag echt heel ziek geweest (overgeven, diarree, enige dat ik wou was slapen en liggen).

Merci allemaal voor de geruststellingen !
    Ik hoop toch stiekem terug op een meisje zodat ik neit alles opnieuw moet kopen!
    En dat de 12w er snel zijn want zwijgen tegen iedereen wordt ook moeilijker ! Ik drink graag mijn wijntje en mijn champagne en nu ineens altijd "neen danku" valt wel wat op ! gelukkig kan ik nu meedoen "zogezegd" aan Tournée Minérale! bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld