Hcg waarden

• Hcg waarden

Hallo iedereen

Dit is mijn eerste keer op een forum en mijn eerste zwangerschap.
    Omdat ik nogal een stresskip ben wou ik toch even horen bij jullie hoe de hcg waarden waren.
    Ik heb altijd een cyclus van 31 dagen en vorige week woensdag zou ik dan ook mijn regels moeten gehad hebben.
    Omdat ik zoveel krampen had en toch voelde van 'hier klopt iets niet' heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was positief bigsmile.gif.
    Ik heb direct de dag nadien een afspraak gemaakt bij de HA en die heeft bloed genomen.
    De volgende dag belde ze me om te zeggen positief en negatief nieuws: positief je bent zwanger en negatief je waarden zijn aan de lage kant. (+700)
    Normaal als je rond 5weken bent zouden deze tussen 2000-3000 moeten zijn.
    Nu vandaag opnieuw op controle geweest en morgen weet ik of het goed is opgestart of het uitdraait op een miskraam.
    Ik heb hier heel veel bang voor, heb wel al gezegd tegen de dokter dat ik waarschijnlijk vorige week te vroeg was met bloed te laten nemen en ze bevestigde dit.
    Ik zit alleen met veel darmkrampen nu en een opgeblazen gevoel..
    Normaal ben ik vandaag 4weken en 6 dagen zwanger.
    Hoeveel was jullie hcg waarde toen..
    En hoef ik me zorgen te maken?

Groetjes een stressvolle kip ponder.gif
  • Hallo
    4 weken overtijd had ik 1x 49 (zwanger van een tweeling)
    Afgelopen zomer 4w1d 550

• Ik begrijp niet waarom sommige dokters graag zo’n paniek zaaien.
    Bij mijn zoon had ik bij 1 dag overtijd 450. Nu had ik op de dag dat ik mijn regels moest krijgen 160. Allemaal prima volgens mijn arts. Het is de stijging die belangrijk is, dus ik laat telkens twee keer bloed afnemen. Twee keer was de stijging dan ook perfect, minstens verdubbeling om de 48u.
  • Zoals hier gezegd is de stijging heel belangrijk.
    Ik had op 4w5d een hcg van 370 en op 6w5d was dat 5200. Is dus geen verdubbeling om de 48/72h ik was er niet gerust in want m’n progesteron stond ook heel laag.
    Huisarts maakte zich geen zorgen, kwam helemaal goed volgens haar.
    Dan toch de gyn gecontacteerd want ik voelde ook ambetantigheid, ze luisterde nr de waarden en ik mocht dezelfde dag nog gaan. Resultaat: buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Ik wil u zeker geen schrik aanjagen maar twee keer bloed laten trekken vind ik een goed idee! Dan heb je een duidelijk beeld van de stijging. En als je toch niet zeker bent, volg jouw gevoel en laat desnoods na een week nog eens bloed prikken. Hoe minder zorgen hoe beter!
  • 700 is echt wel een goede waarde hoor... Maar 't is inderdaad wel belangrijk dat het om de 2 a 3 dagen verdubbelt dus goed dat je nog eens bloed hebt laten nemen.

Bij mijn 1ste zwangerschap zat ik op net 4 weken al boven de 400. Deze keer had ik op 4 weken 2 dagen een HCG van 100. Daarom 3 dagen later nog eens bloed laten nemen en toen had ik iets van 350. Bij de eerste echo ben ik dan wel een weekje teruggezet, hoewel ik vrij zeker was van mijn eisprong. Maar bon, intussen bijna 25 weken ver dus ondanks een trage start verloopt alles goed!
  • Trouwens @Kimmekke als ik het zo lees heb je vorige week al bloed laten trekken 1 dag na je NOD? Dan was je toch nog maar een dikke 4 weken ver en geen 5? Dat maakt wel een serieus verschil he, en dan is 700 zelfs een vrij hoge waarde lijkt me.
  • Dank jullie voor de reacties.. Ik ben gewoon heel zenuwachtig omdat mijl huisarts me vandaag ging bellen om te vertellen of de waarden zijn gestegen.
    Ik hoop natuurlijk dat alles in orde is. Mijn vriend steunt me zo hard en zegt dat ik moet kalm blijven want alles komt goed content.gif
    Ik voel me toch ook nog volop zwanger, mijn borsten doen nog mega veel pijn en ben snel moe, enkel ben ik nog niet misselijk. Maar dat is nog te vroeg zei de HA.
    Hopelijk straks goed nieuws!
  • Aan ellemie1978, inderdaad ik ben direct na de zwangerschapstest naar de HA geweest.
    De dag na ik mijn regels zou moeten krijgen.. Ze vroeg niet hoe mijn cyclus liep maar ging er direct van uit dat ik 1 van 28 dagen had, na zelf te rekenen kwam ik op 31 dagen uit wat inderdaad maakt dat ik nog maar 4 weken was bij de eerste bloedafname bigsmile.gif
    Maar het labo had bij de hcg waarden geschreven : vroege zwangerschap, en daarmee vertelde ze dat ze normaal zouden schrijven dat de zwangerschap goed is gestart en dat dit bij mij ook zo het geval had moeten zijn... Daarmee de check Up gisteren sad.gif
  • Hallo Kimmekke,

Mij lijkt die 700 hoog genoeg hoor voor bloedafname 1 of 2 dagen na je NOD. Dat hoeven zeker nog geen waardes te zijn die rond de 5 weken circuleren.

Mijn beide zwangerschappen startten ook met een laag hcg (1x 74 van tweeling en 1x 20 van eenling) op 1 dag na NOD. Maar volgens de huisarts en gynae was dit geen probleem omdat de waardes na een week heel goed gestegen waren. De tweede zwangerschap is helaas niet goed gelopen deze maand, maar had niets met hcg-niveau te maken...

Ik duim voor je dat je waardes goed zijn gestegen!!
  • @Pumbach sorry om te horen dat het anders is uitgelopen bij jullie dan verwacht...

Bedankt voor de reacties en dat jullie wouden duimen! Mijn waardes zijn blijkbaar gestegen naar 8900 en 5 weken zwanger happy.gif

Volgend is afspraak bij de gynaecoloog !!
  • Wow dat is ineens wel een heel overtuigende waarde bigsmile.gif Proficiat en geniet ervan!
  • Hoi!
    Ik kom even gezellig meebabbelen smile.gif
    Ben nu ongeveer 5 weken.
    6 dagen geleden was mijn hcg waarde 43, vandaag 1183.
    Ik neem aan dat dit goed en normaal is?
    Was erg ongerust, vandaar de tweede bloedname...
    Is mijn eerste zwangerschap smile.gif
  • Vruchtzakje

Hallo iedereen
    Ik heb verschillende positieve zwangerschaptesten gedaan. 15 juni labo bij HA hcg stond op 662 vandaag ben ik langs gynaecoloog geweest vaginale echo gehad ze ziet geen vruchtzakje , bbz heeft ze uitgesloten. Terug labo hcg staat inmiddels op 1580. Gynaecoloog zegt da5 het ne it goed komt. Mijn laatste menstruatie was erg en begin mei.
    Vrijdag mag ik terug op consultatie. Heeft iemand ervaring met gelijke situatie
  • Ik ben sinds januari gestart met clomid , in april miskraam op 5 weken, in juni terug begonnen met clomid + pregnyl , begin juli opnieuw miskraam.
    Met deze verlieservaringen op korte tijd had ik besloten even een pauze in de hormonen behandeling te zetten.
    Maar : afgelopen vrijdag een test : postitief.
    Op maandag (4weken) hcg : 196 progesteron 17.8 , vandaag donderdag (4weken, 3dagen) HCG 890 progesteron nog niet gekend
    Lijken deze waarden oke ?
    Ik lees allerlei van verdubbelingen , dus dacht dat het nu rond de 1200 zou zijn...
    de hoeveelheden weken is mijn vermoeden hoe lang ik zwanger zou zijn. Ik heb naar mijn gevoel een spontane eisprong rond de 5de augustus gehad.
  • Elle, de dokter zei binnen de 2-3 dagen een verdubbeling. Jouw waarden lijken me dus perfect! Proficiat met je zwangerschap!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld