HCG 15

• HCG 15

Hallo mama's

Ik ben zwanger doorheen een zéér onregelmatige cyclus. HCG staat 15 dus vermoedelijk lag mijn ovulatie na 18 september (laatste maal seksueel contact). Is dit niet zeer weinig? Natuurlijk ongerust want reeds een miskraam gehad en een twee tal jaar geleden mijn dochtertje verloren op het einde van mijn zwangerschap.

Dankjewel
  • Hey mama,

Laat binnen een paar dagen nog eens u bloed testen.
    Dan moet het HCG zeker hoger zijn.
    Véél succes alvast thumbup.gif
  • Dankjewel voor de reactie 😘
    Ik hoopte eigenlijk ook op mama's die het ook hebben meegemaakt en mij beetje kunnen geruststellen.
    Morgen weer bloed trekken, maar beetje hoop zou wel goed doen want ik ben serieus zenuwachtig...
    Groetjes x
  • hey mama!
    allereerst proficiat!
    Mijn dokter zei altijd dat het aantal HCG niet echt uitmaakt, het moet vooral goed verdubbelen de komende weken.
    Je zegt zelf een heel onregelmatige cyclus te hebben, misschien heb je wel toevallig ook heel erg vroeg positief getest? Had je een idee van wanneer je NOD juist viel? als je bv. een week voor je NOD zit dan is het vruchtje net ingenesteld en is 15 hcg perfect normaal smile.gif
  • HCG 15

Goede morgen,

We zitten in de wachtkamer van de huisarts voor nieuw labo.
    Ik vrees ervoor. Dwankmatig gisteren ochtend predictor early gebruikt en was positief, action early negatief, deze ochtend ook.
    Ik weet het al dat testen is niet goed, maar ik denk dat ik mijzelf wil beschermen door te testen zodat ik ergens weet dat het fout kan zitten....
    Mijn man zegt probeer er niet te veel aan te denken, tjah 😊
  • Helaas,
    Mijn HCG is gedaald. Van 15 naar 6. Nu wachten op mijn menstruatie 😟
  • Dat is jammer.. maar de natuur heeft beslist dat dit vruchtje niet geschikt was ponder.gif
    Veel goede moed toegewenst, geef de teleurstelling een plaatsje en ga er weer volop voor he! Hoofd niet laten hangen
    Veel succes candle2.gif
  • @mumtobe dankjewel, ik kan wat nu gebeurt wel plaatsen, maar het gemis van mijn overleden dochtertje mept mij weer zéér hard in mijn gezicht...
    Ik mis haar zo... 🌟
  • HCG WAARDEN

Hey mama's en mama's in spe!

Heb een dringende vraag, weet niet meer goed wat ik daarvan moet denken. 28/8 eerste dag van mijn laatste menstruatie. Nu 14 dagen overtijd en gisteren ook twee zwangerschapstesten gedaan. Eentje lichte streep en die van clearblue 1-2 zwanger. Gelijk de huisarts gebeld voor een bloedonderzoek. Ondertussen gisterenavond en vandaag in de morgen lichte tot bijna heldere bloeding. Huisarts belde net om te zeggen dat hcg waarden minder dan 5 zijn en het waarschijnlijk een miskraam is of volgt. Wat denken jullie. Wil het niet helemaal geloven sad.gif Volgende week sowieso nog eens bloed laten nemen? Lieve warme groeten
  • Bij ons wordt er niet gesproken van een zwangerschap met een waarde van 5 of minder.
    En al zeker niet dat je al zolang overtijd bent.
    Jammer om je te moeten teleurstellen, maar wel raar dat je huisarts gewoon niet meedeelt dat die waarde betekent dat je niet zwanger bent.
    Sommige testen, zijn totaal niet betrouwbaar ook, een bloedafname is dan ook het beste om te weten of je effectief zwanger bent en hoelang.
  • Hey roosje,

Ik vrees dzt je huisarts gelijk heeft.. als je effectief al 14 dagen overtijd bent.. dan zou je nu dus 6 weken zwanger zijn.. als je test dan maar een michte streep of zen 1-2 weken aangeeft is je hcg laag.. bijlomend dan nog eens de bloedtest (die onverbiddelijk correct is...) een hcg van 5 aangeeft dan betekend dit zoals hierboven gezegd al ‘niet’ zwanger.. je bloed kan schommelen van 0-6hcg in een cyclus.. vandaar dat de meeste testen pas beginnen meten vanaf 15 hcg, en de duurdere vanaf 25 hcg.
    Wat niet betekend dat er niets geweest is.. als een cb 1-2 weken aangezft, zal je hcg waarschijnlijk wel hoger geweest zijn maar zal je lichaam al gestopt zijn met hcg produceren tegen dat jij voor je bloedtest ging.. je hebt dan zoals ze het noemen een heel erg vroeg miskraam gehad.
    De natuur heeft spijtig genoeg duidelijk gemaakt dat dit vruchtje niet oké was om te overleven..
    Kop op & op naar de volgende ronde! Succes
  • HCG WAARDEN

Hey

Dank voor jullie reactie. Inderdaad begrijp het nu ook beter. Het zal niet zonder reden zijn dat het niet verder is ontwikkeld. Heb wel veel pijn. Ik weet niet hoe lang de bloedingen zouden moeten duren? Gewoon gelijk menstruatie of ben ik verkeerd?

Hoop volgende keer op meer geluk!

Lieve groeten

Roosje
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld