Excuses om geen alcohol te drinken?

• Excuses om geen alcohol te drinken?

Hallo iedereen!

Ik zit een beetje met een 'dilemma' ...
    We gaan 24 juli voor een weekje op reis met mijn schoonouders, schoonzus en haar vriend.
    Mijn schoonouders wilden nog eens weg met 6, super leuk want wij komen goed overeen!
    Op dat moment zal ik 8 weken zwanger zijn maar ik wil het dan nog niet vertellen want ik weet dat er anders over niets anders zal gepraat worden tijdens de reis.. en natuurlijk is dat niet erg, maar ik weet dat mijn schoonzus met de pil gestopt is maar zij is nog niet zwanger.
    We zullen dan ook net getrouwd zijn dus het hele jaar 2017 hebben we al over niets anders dan onze trouw gepraat.
    Met andere woorden, ik wil niet weer alle aandacht op mij.
    Aangezien we een hele week samen zullen zijn en regelmatig zullen gaan eten zal er alcohol gedronken worden...
    Hoe kan ik nu voor een hele week een excuus vinden??? Help ?!

Sorry voor mijn lang verhaal maar zo weten jullie hoe het in elkaar zit wink.gif

Groetjes
    xx Ornella
  • Heel lief van je om zo mooi rekening te houden met je schoonzus! En je hebt dan waarschijnlijk ook nog geen eerste echo gehad?

Kan je niet gewoon enkele dagen voordien 'ziek' worden, bacteriƫle keelontsteking ofzo en dan zeggen dat je een dag of 10 antibiotica moet nemen? Bij sommigen mag je absoluut niet drinken! Plus van antibiotica kan je ook wat misselijk enzo zijn dus moest je dan tegen die tijd last hebben van zwangerschapsmisselijkheid kan je het ineens ook daar opsteken wink.gif
  • Ik heb allerhande excuses gebruikt in het begin maar mensen hebben dat toch door hoor smile.gif zeker als je normaal wel alcohol drinkt. Weten ze dat jullie aan het proberen waren ?
    Mijn excuses waren : * ben met de auto dus zelfs geen half glaasje * moet nog bekomen van een kater van gisteren * we moeten dit weekend nog twee keer gaan eten dus ga al genoeg drinken * gyn heeft aangeraden om voor het zwanger worden ook geen alcohol te drinken dus ik probeer dat maar eens een maand * ik heb een weddenschap met mijn man om te zien of we een twee weken alcoholvrij kunnen leven * ...
    Maar eens je dan vertelt dat je zwanger bent gaan ze zeggen dat ze het al lang doorhadden smile.gif

Mis gewoon eerlijk zijn en vertellen ? Geen gedoe ... smile.gif En zeg er bij dat het niet altijd over de baby moet gaan. Doe ik nu ook nog. Veranderen van onderwerp want het is wel zo dat ineens mensen niet meer weten waarover ze met jou kunnen babbelen naast baby en zwangerschap en bevallen ...
  • Ik zou ook zeggen dat je iets van medicatie moet nemen waarbij je absoluut niet mag drinken. Dingen als 'ik ben bob en moet dus nog rijden' of 'ik moet nog bekomen van gisteren', daar prikt iedereen inderdaad snel door, heb ik gemerkt. Bij de tweede zwangerschap heb ik dan het medicatie-excuus gebruikt wanneer nodig en dat werkte veel beter.
  • 'ik ben op dieet'?
    dan moet je wel ook op je voeding letten natuurlijk smile.gif
  • Wij hadden 24 mei een bruiloft en was toen ook net zwanger. Ik zei dat ik een buikgriepje heb gehad en het liever nog even rustig aan deed. Werkte prima
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld