Voor het eerst Duphaston innemen

• Hey iedereen,

Zijn er hier dames die ervaring hebben met het innemen van Duphaston?
    Ik ben in Februari gestopt met de minipil en 5 weken daarna een korte bloeding gehad. Sindsdien helemaal niets meer. Ben nu deze week naar de gyn geweest en het slijmvlies in de baarmoeder was veel te dik, moet dus Duphaston nemen om de maandstonden op te wekken.
    Moet het nu 10 dagen innemen (1 per dag) en binnen max 20 dagen moeten de maandstonden er dan doorkomen. Anders moeten we naar een andere oplossing gaan zoeken. Als ze doorkomen moet ik mijn cyclus 3 maanden in het oog houden, als ik dan nog steeds lange cyclussen heb wordt er met Clomid gestart.

Ik ben nog een echt groentje op dit vlak en elke ervaring zou tof zijn om te lezen. Kregen jullie snel de maandstonden na de Duphaston? Zoniet wat gebeurde er dan? Zijn jullie dan ook nog met Clomid moeten starten?
    Een hele hoop vragen dus blush.gif Aangepast door liska op 20/06/2010 09:36
  • Niemand?
  • Niemand ervaring mee?
    Toevallig iemand met bijwerkingen? Heb sinds gisteren regelmatig hoofdpijn en krampen...
  • Dag Liska,

ik heb al 3 of 4 x duphaston moeten nemen om mn maandstonden op te wekken. Binnen de 3dagen na mn laatste pil had ik al mn maandstonden. Ik had hier geen bijwerkingen bij. Mss zijn de krampen en hoofdpijn was stress? Of het begin van de ms?

Groetjes, Claire
  • Hey Claire,
    bedankt voor je reactie! Het kan idd mss wel toeval of stress zijn ook. Moest jij ook telkens 10 pilletjes nemen?
    En je zegt dat je het 3 keer hebt moeten nemen, was dat vlak na elkaar of was het na zo 1 reeks wel een tijdje in orde?
  • hoi liska,

heb nu net m'n eerste kuur duphaston achter de rug.
    bij de controle bij de gyn zat ik met een giga cyste en die deed mn lichaam denken dat ik zwanger was. ook heb ik abnormale cyclussen (8Od, 50d) dus ik moest duphaston nemen om de regels door te laten komen en die cyste af te laten komen. heb 7d 2 pilletjes per dag moeten nemen en sinds gisteren zijn de regels doorgekomen. is een 2 dagen na het einde van de kuur. ik heb wel enorm last gehad van misselijkheid en liep doodmoe.
    morgen begin ik ook voor de eerste keer met clomid.
  • Dag Liska,

ik heb vorig jaar in augustus een miskraam gehad. Kreeg maar geen ms of was niet zwanger en in december dan naar de gyn geweest. Kreeg dan 7 pilletjes om mn ms op te wekken. Dan tegen februari nog altijd geen verandering en toen nog eens 7 pilletjes gekregen. Deze keer moest ik ook mn 1e kuur clomid 50mg nemen. Met die clomid kreeg ik ook geen eisprong en toen kreeg ik een keer iets anders (vaginale pillen) om mn ms op te wekken en terug clomid, maar nu 100mg. Begin juni ben ik terug naar de gyn gegaan omdat ik weeral mn ms niet kreeg. Ze schreef me terug 7 pilletjes voor en nu moest ik de clomid opdrijven tot 150mg. Donderdag moet ik nu voor een follikelmeting. Als het dan niets is, denk ik terug duphaston te krijgen. En dan moet ik beginnen met inspuitingen. We zullen zien é.

Ik hoop voor jou dat je gyn snel wilt werken. Ik heb daar wel geluk in. De laatste keer zei ze dat ik wel al veel geduld heb gehad.

Melotje,

veel succes met je eerste kuur!! Hopelijk heeft het bij jou een goed effect!
  • Claire amai, jij hebt al een hele weg afgelegd. Had je voor je miskraam ook al problemen met je ms? Een vrouwenlichaam is toch iets gek hé... Ik hoop echt voor je dat de follikelmeting positief uitdraait. Soms denk ik dat ik blij moet zijn met wat ik heb, heb al een prachtig gezonde dochter en dan kom ik hier wat zagen...
    Maar ja, als je er mee in je hoofd zit krijg je het er moeilijk uit hé blush.gif
    Mijn gyn gaat ook wel redelijk snel met zo'n dingen denk ik. Ben nog maar sinds februari aan het proberen en als ik binnen 3 maanden nog geen regelmatige cyclus heb mag ik al starten met Clomid.

Melotje ook jij bedankt voor je reactie! Ik hoop dat de Clomid goed zijn werk gaat doen. Vind het wel een beetje raar dat ik maar 1 pilletje moet nemen maar bij mij zijn er geen cystes ofzo te zien.
    Gelukkig is de cyste vanzelf afgekomen bij u.

Voorlopig lijk ik niet echt veel bijwerkingen meer te hebben. Enkel heel veel slijmverlies en mss ook wel heel moe. Maar het zijn eigenlijk gewoon lange dagen hier deze week dus waardoor het komt weet ik natuurlijk niet.
  • Hey,

kheb inderdaad al een weg afgelegd en het begint een beetje lang te duren! Ik ben eigenlijk meteen zwanger geworden na het stoppen van mijn pil, maar vroeger had ik nooit een regelmatige cyclus. Ik kreeg mn ms een keer na 2 mnd, 3mnd of 4mnd. Er zat echt geen regelmaat in. Mijn moeder had ook geen regelmatige cyclus.

Kheb zonet een ovulatietestje gedaan, maar weinig kleur te zien dus vrees ik een beetje voor de meting morgen. We zien wel hé.

En je moet niet denken dat je aan het zagen bent!! Tis niet omdat je al een kindje hebt dat je daarvoor niet minder mag verlangen achter een volgende zwangerschap! Je wilt gewoon een babytje!

Groetjes
  • Hey Claire,

is het vandaag een beetje meegevallen bij de gyn? Hoop het echt voor je! Ik denk dat wij niet te hard mogen rekenen op die ovulatietesten. Ik heb eens een heel duidelijk positieve ovulatietest gehad, diezelfde dag werd er toevallig bloed getrokken en er was helemaal niets te zien. Gyn zei dat dat kon komen doordat je hormonenspiegel niet helemaal juist zit.

Ik denk dat wij dan allebei een beetje in het zelfde schuitje zitten, alleen heb ik al wat meer geluk gehad sadhug.gif
    Ik heb ook altijd van die lange cyclussen gehad zoals jij zegt, leuk als je niet zwanger wil worden maar als je er dan voor gaat is het iets anders hé. Ik weet 1 ding, nooit begin ik nog aan de pil of minipil of de kinderwens moet echt volledig afgesloten zijn.

Ik heb gisterenavond mijn duphaston niet kunnen innemen, ik was zo ziek nog nooit meegemaakt! Vanochtend naar de dokter geweest en heb een maag/darm infectie. Deze voormiddag dan mijn pilletje van gisterenavond maar ingenomen, hopenlijk is dat binnen gebleven. Sebiet neem ik dan terug het volgende, de ha had het zo aangeraden. Hopenlijk zal dat geen invloed hebben... mss eens naar de gyn bellen voor de veiligheid of ik het nu mss een dag langer moet innemen.
  • Dag Liska,

oh, is niet leuk dat je ziek bent!! Maag-darm ontsteking is allesbehalve een pretje! Maar ik denk niet dat dat ene pilletje een invloed zal hebben, maar ik zou in jou plaats ook bellen naar mn gyn. Je weet maar nooit hé.

Ik heb gisteren goed nieuws gekregen bij de gyn. Er zitten 2 eitjes van 18,3 mm klaar die in de de eerste vier dagen normaal moeten springen!! Ben zo blij!! Niet normaal!! bigsmile.gif
    Heb toen eens gevraagd naar die ovulatietestjes. Als je veel water drinkt wordt je test beïnvloedt omdat je urine dan minder geconcentreerd is. De gyn zei me ook dat het best testen is met de ochtendurine (ook al zegt elke test dat je dat best niet doet). Ik heb nog 6 testjes over en zal die nu opgebruiken. De gyn zei dat het niet slecht zou zijn om dit weekend te testen.

Ik heb ook al besloten om na een zwangerschap geen pil meer te nemen, tenzij het een tweeling is (want we hebben er 4 in de familie)!! Misschien loopt het voor een volgend kindje dan wat makkelijker of komt het zonder hormonen.

Veel beterschap!!! hug.gif
  • Duphaston

Beste ,

Is er iemand die duphaston heeft moeten nemen en geen regels kreeg ,
    Nu is het dag 6 maar nog geen menstruatie ?
    Iemand ervaring mee ? En ik kan niet beginnen met clomid ?

Grt fieke
  • Ik heb ook ooit Duphaston moeten nemen maar weet helaas niet meer hoe lang het duurde wanneer de maandstonden kwamen.. Kan volgens mij wel enkele dagen duren hoor. En idd, zeker afwachten met je Clomid te nemen. Want als ik mij niet vergis mag dit pas vanaf dag 3 van je maandstonden? Succes, heb hier eentje rondlopen die er gekomen is met clomid in combinatie met Pregnyl thumbup.gif
  • Hoi, ik had enkele jaren geleden ook een heel onregelmatige cyclus. Die duurde soms meer dan 3
    Maanden. Dus ook ervaring met Duphaston. Ik denk dat het een week duurde. Chlomid mag je pas nemen vanaf bloedingen.
    Als je twijfelt zou ik eens aan de apotheek/gyn vragen
  • Ik wachtte 2 weken en dan kwamen ze nog niet. contact opgenomen met het ziekenhuis en mogen langsgaan voor bloedname... en dan zagen ze dat heel mijn hormonaal gestel plat lag en kon ik zo beginnen met clomid....
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld