start IVF - steun en ervaringen

• @JAR seg, je valt me helemaal niet lastig!!! Is helemaal niet gemakkelijk en dan mag je je hartje toch luchten?!?
    Nu dat leeftijdsverschil... alles heeft zijn voor en nadelen. Kort op elkaar maken ze ook vaak ruzie en is het geen garantie dat ze mooi met elkaar gaan spelen en opgroeien.... Als er meer tijd tussenzit, vinden ze elkaar later ook wel hoor en heb je in ieder geval geen geruzie.... Nu ja, het is wat wikken en wegen. Je pauze en vakantie zal idd wel goed kunnen doen, maar misschien moet je daarom geen maanden nemen? Kan je met je man geen compromis sluiten? Niemand kan voor jullie uitmaken wat het beste is, maar alles heeft een reden en ik geloof wel dat wat er op je weg ligt, er komt. Ik had ook graag 3 kindjes kort op elkaar en kijk, door medische redenen en het niet aankunnen van, hebben we jaren gewacht, totdat ik ineens nog eens een traject fertiliteit erbij kreeg... Is dat goed geweest? geen idee... Mijn kids verschillen nu met dit kindje 12jaar en 9jaar en half... Niet echt ideaal misschien, maar het geeft me wel de kans om hier gerust overdag met hem of haar bezig te zijn, zonder dat er een peuter, kleuter aan mijn benen hangt... En ik heb extra moederkes wink.gif Maar ja, soms heb je een situatie niet in de hand. Probeer de druk wat van je schouders te halen, want bij zo een IVF traject met tijdsdruk is het ook geen lachtertje (Ik had dit met eicelreserve die opgeraakt) en dat maakt het nog eens extra belastend...

Dikke knuffel

xxx
  • Hoi ,
    Lees van het leeftijdsverschil mijn zoon zal in oktober 15 dochter is 13 en zal als het nu lukt bijna 14 zijn maar dat is niet echt iets wat bij mij speelt kinderen beleven het bewust en ijken er zelfs naar uit mijn eigen leeftijd ben ik meer mee bezig.

hoop dat jullie eruit komen

heb gesprekje gehad met iemand die zelfde gyn heeft gehad voor ivf als dat wij gaan hebben en maakt me nu wel ongerust weet dat ik te zwaar ben en heb echt niet nog iemand nodig die me daaraan gaat herinneren . want zij zou als reactie gehad hebben da ze eerst moest afvallen om zwanger te worden ....
    nu ben ik nog banger voor het hele traject zo bang dat ik zelfs begin e twijfelen of ik het nog wel wil terwijl het verlangen enorm is ..

groetjes P
  • Hier toch nog goed nieuws gekregen, geheel onverwacht, ben natuurlijk super blij, maar kan het toch niet geloven smile.gif , die granaatappelsap toch geholpen, weet ik niet, moet ik nu blijven drinken of voorzichtig afbouwen wink.gif. Ik blijf duimen dat de rest snel volgt
  • @Anneleentje87 proficiat!!! Ik heb die enkel gedronken bij innestelingsperiode. Daarna niet meer... Dus ik zou stoppen als ik jou was smile.gif Ben er ook van overtuigd dat deze heeft geholpen hier. Voor de rest niets anders gedaan dan anders... smile.gif xxx
  • We gaan voor een tweede wondertje

Hallo allemaal,

Ik ben er een hele tijd uitgeweest wegens druk druk druk...
    Ik ben ondertussen op 5 januari 2018 bevallen van een flinke zoon die morgen dus al 6 maanden wordt!! love.gif love.gif

Sinds vorige week ook weer terug bezig met stimulatie omdat we snel een tweede kindje willen.
    Nu kreeg ik na 8 dagen stimulatie met Ovaleap vandaag bericht van de monitoring van Jette dat ik heel veel follikels heb (meer dan 30!!!) en dat de kans op overstimulatie dus heel groot is. Ik mag daarom geen pregnyl spuiten, maar in de plaats daarvan moet ik morgenavond genapeptyl nemen.
    Iemand ervaring daarmee?

Ik heb natuurlijk niet alles kunnen bijlezen, maar ik zag wel nog bekende namen staan...

Hoe gaat het ondertussen met jullie allemaal?

Groetjes en een knuffel hug.gif hug.gif hug.gif
    Sabje xxx
  • Hoi, hoi, hier had ik vandaag mijn eerste echo en super blij alles was goed! Mooie echo, hartje flikkerde goed, alles was goed zei de dokter, binnen 2 weken mag ik terug!
  • @anneleentje87 super dat alles goed gaat!

Hier morgen terug echo op dag 10van men cyclus... Laatste embryo.... disappointed.gif
  • @JAR Ik ben zwanger geraakt van die laatste embryo, dus ik duim super hard voor je! Ik heb straks om 17u opnieuw een echo smile.gif
  • @anneleentje87 hoe was je echo?

En hoe is het met de rest? @nr3 @Mj-VB

Hier loopt het niet helemaal zoals gedacht... Mijn geduld word serieus op de proef gesteld. Normaal had ik nu een folikkel van 20mm en beslisten ze steeds dat ik pregnyl mag spuiten. Nu heb ik maar een folikkel van 12-14mm ongeveer.. Dus wellicht gewoon een langere cyclus. Ik maak me geen zorgen maar vind het wel frustrerend. Het zou nu allemaal eens goed uitgekomen zijn dat ik zo weinig mogelijk verlof moet nemen op het werk.. maar gezien ik volgende donderdag terug begin te werken na het verlof zal dit dus anders uitdraaien..
    Afwachten op het telefoontje van mijn bloedresultaat wanneer ik terug moet gaan...
  • @JAR mijn echo was goed, vandaag 10 weken, dus voorlopig gaat alles goed, vrijdag krijg ik een nieuwe echo, bij mijn eigen gyneacoloog, ik moet niet meer naar Decleer gaan, langs de ene kant wel heel blij, maar vind het ook wel wennen om niet meer naar Decleer te gaan.
    Ik wens je super veel succes en hoop dat je niet te lang meer moet wachten!
  • @JAR heel af en toe lees ik hier nog. Hier heb ik besloten van te stoppen. Ik ga niet meer door naar ivf ronde 3. Ik heb reeds 2 prachtige kids. Het is gewoon goed zoals het is. Het had heel mooi geweest met nog een baby’tje maar soms moeten dromen ook dromen blijven. Ik ben ook plots heel bang geworden van de spuitjes en de pick up dat ik het echt niet meer zie zitten. Mocht die angst er niet zijn, zou ik het wellicht moeilijker hebben, maar het voelt echt als een opluchting, ik wens je veel succes met je laatste eskimotje, laat het een blijvertje zijn thumbup.gif
  • @Mj-VB een zeer moedige beslissing! Maar goed dat je het aanvoelt als een opluchting. Ik denk dat dit hier ook zo zal zijn, als het deze keer terug niks word, is de beslissing hier ook al vrij zeker dat het daarbij stopt. Het spuiten, de pick up, de overstimulatie, de vele doktersafspraken... Alles samen zien we het ook gewoon niet meer zitten. En hoe verder de tijd gaat, hoe meer vrede ik er ook mee heb. We hebben al 1 dochter. We moeten sowieso al regelmatig naar het ziekenhuis... Het is genoeg geweest.
    Nog een mini sprankeltje hoop voor de poging nu, maar zowel mijn man als ik gaan er vanuit dat het niks zal worden en het dus bij 1 zal blijven...

Morgen terug naar UZ voor een echo...Ben eens benieuwd wanneer ik de pregnyl ga mogen zetten
  • @Mj-VB idd, wat een moedige beslissing. Ikzelf had het daar heel moeilijk mee, maar stoppen als ik mijn zin op iets heb gezegd, ligt niet in mijn aard. Ik vind het dus ontzettend knap.. Wie weet komt er toch ooit nog onverwachts eentje.. Ik wens je sowieso veel geluk toe.

@JAR toi toi, laatste keer heeft het bij mij ook super lang geduurd, wie weet een goed teken smile.gif ik duim en moed nog niet opgeven hoor...

@Anneleentje87 super seg! ook al 10weken! gaat nogal vooruit hé...

Hier alles ok, bijna in de heflt en dan tel ik af naar levensvatbaar enz. Stilaan ook al wat bezig met onze spulletjes bijéén te zoeken, maar we hebben nog tijd hé smile.gif Dank je om aan ons te denken love.gif

xxx
  • @nr3 en het blijft maar duren. Vandaag echo gehad folikkel van 17mm... Nog even door testen met ovulatietesten. Als ik donderdag nog geen positieve test heb, terug naar UZ voor echo en bloedafname....
    Dus hopelijk morgen een positieve ovutest... Woensdag zou echt niet uitkomen dat ik savonds pregnyl zou moeten zetten... We zitten met een enorm groot familie feest. Als het zo is, is het zo natuurlijk he... Maar toch liever niet wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld