start IVF - steun en ervaringen

• Ik snap er zo waar niks meer van. Ik kreeg daarstraks telefoon dat de terugplaatsing voor morgen is 10:15.
    Toen ik vroeg hoeveel er nog in de running zijn, sprak ze van 7... De 2 die gisteren niet meededen doen vandaag wel weer mee, maar er zit verschil op qua kwaliteit zei de laborante. Daarom dat ze ook kiezen voor transfer op dag 3 en niet op dag 5. Bon ja we zien wel weer he. Nu fingers crossed candle2.gif
  • MJVB : Is de terugplaatsing goed verlopen?

Ellen, hoe is het met jou?

En Papillion, alles ok? Nog steeds alles goed met dat klein boeleke?

Ik ben nu bijna 19 weken! Ik voel de baby bijna nog niet maar heb gisteren opnieuw het hartje gehoord dus dat blijft wel telkens een hele geruststelling! Volgende week 20-weken echo.

Ik blijf intussen verder duimen voor jullie!!
  • @sterretje: bedankt om te vragen. Terugplaatsing was ok.
    Had de afgelopen dagen wat ongemak in de buik. Vanmorgen extreem veel pijn in de rechter lies. Alle naar de huisarts eerst dan naar ziekenhuis: verdict lichte overstimulatie maar doordat ik niet groot ben, drukt de appelsienen eierstok zo ongeveer op alles in de regio smile.gif
    Toch extra bloed genomen maar alles is zeker ok. Op lichamelijk vlak ben ik zo een mega klein zerig en paniekerig ding smile.gif
    Nu hopen en duimen. De kersenpit ligt in ieder geval op de voeten ( dat zou helpen t schijnt smile.gif )
  • Start ivf

Hoi,
    Ik ben nieuw hier op dit forum... 39j en in behandeling in het AZ Sint-Lucas in Gent. Voor ivf werkt men samen met UZ Gent.
    Ik hoop hier wat steun te vinden , en te geven natuurlijk.
    Na 3 pogingen kunstmatige inseminatie wordt er in februari gestart met ivf. Daarvóór moet ik eerst nog een hysteroscopie ondergaan (waarvoor ik wel wat schrik heb omdat ik er al een negatieve ervaring mee heb gehad in het verleden).
    Dus nu gestart met de pil.
    Groetjes, Virginie
  • @Sterretje3 super dat alles vlot verloopt zo'n 20 weken echo is ook altijd spannend om te zien.
    @Mj-VB super dat ze allemaal bevrucht zijn, zelfs bij een tp op 3 dagen kan je een positief resultaat hebben bij mij werd er na 3 dagen ook eentje tp en deze is ook blijven plakken. Dus fingers crossed en dan heb je er nog op reserve.
  • @kellyds ik hoop t zo!! ik hoop nu al op een plakkertje bigsmile.gif en anders toch op z'n minst 1 of 2 cryo's
  • We duimen mee @Mj-VB

Hier wat minder nieuws gehad... het gaat allemaal nog wat langer duren. We mogen verder gaan met de ivf. Maar blijkbaar moeten er nog extra papieren getekend worden, en moet dat bij genetica. We dachten dat alles in orde was, maar blijkbaar niet. Volgende week horen we hoelang alles opschuift...
    Iemand vermoeid geweest door de menopur? Ik ben zooo moe....
  • @JAR oooh nee en wat wil dat zeggen?? Is jullie huidige poging dan verloren? Of kan het toch doorgaan.
  • Onze huidige poging is gelukkig niet echt verloren. Dit wil zeggen. Alles gaat door tot aan de pick up. Het ontwikkelen van de embryo's en dan word alles toch ingevroren op dag 5. Normaal gingen ze dan beginnen testen, de pgd dus. Die sowieso 3 weken duurt. Nu blijkt dat die testen ook nog gepersonaliseerd moeten worden. Naar onze mening hadden ze dit al eerder moeten weten... Maar goed, volgens dat ik terug vind kan dit 8 weken duren. Dus ik reken op 3 maanden ipv 3 weken voor een terugplaatsing te kunnen hebben. Afhankelijk waar ik dan in mijn cyclus zal zitten.
    Donderdag wel een afspraak bij genetica gekregen. Hopelijk gaat alles wat vlugger dan dit, maar ik vrees er beetje voor sad.gif
  • @JAR dit is toch juist verschrikkelijk dat het eventueel 3 maanden kan gaan duren. Hopelijk kan het toch iets sneller doorgaan.
  • Dit is idd verschrikkelijk als het zo lang gaat duren... Heb eens goed geweend, gevloekt,... alle negatieve emoties zijn gepasseerd. Miss daarmee dat ik zo moe ben ook...
    Hopelijk donderdag beter nieuws. Zit niks anders op dan te wachten.
    Maandag echo, ga dan al luisteren bij vroedvrouw ook..
  • Vandaag controle gehad. Slechts 4, miss 5 follikels doen mee voorlopig... mogelijks dosis verhogen, weet ik deze middag...
  • @JAR weet je al meer. Op zich valt dat best mee hoor. Ik had bij mijn 1 ste poging 8 follikels maar er werd slechts 1 eicel gevonden. Met 4 of 5 kan je best tevreden zijn. Als ze dan allemaal worden ingevroren, heb je wel wat mogelijkheden. Ik duim voor je. Heb je ook kunnen navragen hoe het zat met de andere onderzoeken?
  • Als ze allemaal ingevroren worden, is het idd goed. Maar daar reken ik niet op. Als er slechts 2 goede tussen zitten om in te vriezen moet ik wel heel veel geluk met de pgd hebben..... Ze hebben me zo goede hoop gegeven, dat ik mijn gedacht op 8/10 follikels gezet had. Dus vandaar de teleurstelling.
    We hebben ondertussen telefoon gekregen. De dosis verhogen en woensdag terug op controle. Deze keer bij de prof zelf ipv een assistent.
    Ik heb idd ook gevraagd naar de genetica. Voor een echt antwoord moet ik wachten tot donderdag. Maar de vroedvrouw had wel al horen waaien dat het niet zo heel lang uitgesteld zou worden. Toen ik vroeg of het dus geen 2 maanden uitstel is voor ze kunnen starten met testen. Zei ze van zeker niet. Dus ik hoop dat we donderdag goed nieuws krijgen en alles maar heel kort word uitgesteld.
  • @JAR veel succes donderdag en ook hopelijk nog wat meer follikels!

Hoe is het met iedereen hier?

Ikzelf ben aan de pil gemoeten, drie grote cystes en 1kleinere, vandaag controle en ze zijn weg. Pil stoppen en wachten op ms, dag 2 starten met 1pil clomid voor 5dagen dag 8 controle... We gaan zien hé wink.gif Ronde IUI 4!

xxx
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld