start IVF - steun en ervaringen

• @Ellen ik duim mee dat je embryo zich flink innesteld en bij jou blijft

@sterretje3 oh nee, kan me heel goed je ongerustheid voorstellen. Ik duim mee voor volgende week, dat alles goed evolueert.
  • geen paniek

@sterretje geen paniek hoor meid!!! Ik heb vorig jaar een lege vruchtzak gehad op 6 weken en 5 dagen. Toen moest ik een week later terugkomen en had het nog 50% kans om in orde te komen daar tussen week 6 en week 7 VEEL kan veranderen. Je bent nog niet aan week 6, dus zeker geen reden tot paniek. Dat is te snel om een hartje te zien kloppen. Even relaxen hoor, stuur maar wat liefde naar dat buikje.
    Maar ik snap jou zeker wel en leef met je mee smile.gif .

Ohlalala, waar sta ik nog allemaal voor he, dit is nog maar een begin.
  • Ik word echt misselijk als ik denk aan het feit dat ik bij de volgende echo msh weer een leeg vruchtzakje zal zien.
    Dat gevoel is ondraaglijk..

Ellen, jij had op 6 weken en 5 dagen een leeg vruchtzakje? En daarna?

Ik heb echt zo'n slecht voorgevoel.
  • echo

@Sterretje het liep mis bij mij vorig jaar, de week erna was het nog een leeg vruchtzakje en heb ik een curretage laten doen.
    MAAR, mijn gynaecoloog is een goede vriendin en ze zei wel dat de echo echt nog vroeg was omdat ze een vriendin was deed ze dat, en dat ik zeker nog kans had dat het zou keren.
    Jij zit nog vroeger met je echo, dus nog geen paniek meid.
    Nu, met ivf had je 6 weken terugplaatsing? Dan kan je in principe toch tellen? En nu zeggen ze dat door meting het vruchtje 5 weken is?
    Hm, raar, ben even ah twijfelen of je nu natuurlijk zwanger raakte of met ivf, maar ik dacht toch ivf met pgs in gent he?
    Kan een late innesteling geweest zijn ook, en voor het vruchtje nu nog veel te vroeg om een kloppend hartje te hebben denk ik dan?

Toi toi meid!!!! Stuur toch maar veel positieve energie naar je buikje en niet helemaal negatief gaan denken hoor.

xxx
  • Ellen, ik heb op 21 juli een terugplaatsing gehad van een embryo met ivf pgs. Er bleek niets verkeerds te zijn met de embryo dus bij deze wisten we ook meteen zeker dat de vroege miskramen niet kwamen door een afwijking aan de embryo's. Helaas bleek ik niet zwanger na de terugplaatsing.

De maand nadien terug miskraam aan 4 a 5 weken (onmiddellijk weer slechte hcg waarden) en op 28 augustus regels gekregen.

In theorie ben ik nu dus 6 weken en 2 dagen. Alleen heb ik vaak een cyclus van 30 dagen dus dan ben ik 6 weken. De gynaecoloog zei dat ik eerder een echo en hcg waarden heb van een goeie 5 weken. Maar hcg waarden veranderen mooi dus hij vond het geen reden om mij zorgen re maken.

Het ambetante is dat ik constant vergelijk met mijn allereerste zwangerschap, de enige zwangerschap die ooit goed gegaan is.

Toen had ik op NOD een hcg van 460 en aan 5 weken en 6 dagen een bewegend garnaaltje met een perfect kloppend hartje.

Was ik toen verder dan gedacht? Geen idee want mijn zoontje is ook effectief drie weken te vroeg geboren.

Ik maak me gewoon echt zorgen nu. Na 10 miskramen.. een lege vruchtzak kan er nu echt niet meer bij.

Ik was zo blij dat ik eindelijk goede hcg waarden had en door die echo is dat gevoel weg en schiet er nu alleen maar angst over.
  • @Sterretje3 probeer rustig te blijven als de gynaecoloog aangeeft om je geen zorgen te maken zou ik dit advies volgen.
    Wij hebben het ooit ook voor gehad dat er een leeg vruchtzakje zat en de gynaecoloog gaf ook meteen aan dat het niet goed zat.

Ik blijf toch duimen dat het allemaal positief zal aflopen.
  • Kelly, hoeveel weken was jij toen met dat leeg vruchtzakje? En had jij goeie hcg waarden? En kwaaltjes? Bloedverlies?

• Sterretje3 was ongeveer 5-6 weken ver ik had geen hoge hcg waarden toen, dit was al een indicatie dat het niet goed zat.
    De kwaaltjes dat ik in het begin had waren toen al aan het afzwakken of volledig weg. Zodra het was vast gesteld had ik 2-3 dagen nadien een bloeding wat het ook bevestigde.
  • Van mij stijgt hcg idd wel mooi en nemen de kwaaltjes toe.
    Ik val bijna in slaap waar ik zit en deze morgen al boven de wc gehangen. Uiteindelijk niet moeten braken maar het scheelde niet veel.

Ik voel me beroerd en zie er ook echt getrokken uit. Ook andere mensen vragen mij of ik ziek ben.. lijkbleek en adertjes onder mijn ogen..

Dus ik zal dat maar als een goed teken zien
  • Ik zou het idd als een goed teken zien, want mochten de kwalen verdwijnen ipv toenemen moet je je zorgen maken.
    Hopelijk voel je je hierdoor wat meer geruster, als er nog iets is vraag maar hoor.
  • Vandaag mijn onderzoek gehad, alles in orde smile.gif
    Nu afwachten op vervolgafspraak, toch beetje kunnen vervroegen, van 2 januari naar 14 december. Klinkt al heel anders wink.gif

En nu duimen dat het effectief in Gent kan doorgaan....

Verder duim ik hier mee voor iedereen!
  • Teken

@sterretje hey Sterretje, mijn accupunctuur dr zegt dat misselijk een goed teken is. Toen ik dat leeg vruchtzakje had voelde ik echt niets van de zwangerschap, enkel zo trekjes in mijn buik. Ze vertelde eens dat als je echt misselijk bent en beroerd dat dat een goed teken is dat de zwangerschap doorzet. Volgens mij is dat ok hoor bij jou, als je er echt zo slecht uitziet en je zo slecht voelt....dan denk ik dat dat een teken is dat er daarbinnen iets groeit. Een meisje dat hier werkt had ook een paar curretages door een leeg vruchtzakje en ze vertelde ook dat de 2x dat ze echt zwanger was dat een heel ander gevoel was, zo misselijk als wat. Dus meid, geen paniek, hou je maar rustig en bewaar de positieve energie. Komt goed!!! Ik duim heel hard mee voor jou. smile.gif smile.gif

Hier begin ik nieuwsgierig te worden, dag 5 dat dat top embriootje in mijn buik zit, in gedachten babbel ik er tegen smile.gif . 23 okt mag ik bloed laten nemen om te kijken of het gepakt heeft. Denken jullie dat ik eerder al een zwangerschapstest kan doen? Zo op dag 10 ofzo een test die vroeger scant? Ik denk dat ik niet ga kunnen wachten wink.gif wink.gif wink.gif
  • @ellen Ik heb toen een test gedaan op dag 9 na TP ('s avonds) en die was al licht positief... Wat een test van Sensitest die blijkbaar betrouwbaar is vanaf 4 dagen voor de NOD...
    Dus ik denk dat je het op dag 10 wel kan proberen hoor... Ik begrijp je volledig... Ik kon toen ook niet wachten bigsmile.gif

Succes alvast!
  • Hoi allemaal,
    ik wou even hier komen schrijven. Ik lees al een tijdje mee, maar reageer niet zo veel. We zijn in maart gestart met IUI - 5 pogingen negatief. In augustus een kijkoperatie (verdict: endometriose en dichte eileiders). Net overgestapt naar IVF... Gisteren mijn eerste eicelpunctie gehad - ik had 8 follikels dus ik hoopte op een eicel of 4 a 5.... Groot was mijn ontgoocheling - slechts 1 miezerige eicel sad.gif
    Ze gingen hier nu ICSI op toepassen maar wat is de kans dat het daarbij lukt met 1 eicelletje... Ben zo ontzettend ontgoocheld. Al wat tranen gelaten... Ik weet zelfs niet of ik dit nog eens zie zitten. In het ziekenhuis waar wij gaan doen ze de punctie onder algemene narcose... nadien was ik super misselijk en moeten overgeven. De punctie zelf of de last daarvan viel wel mee. Maar nu nog eens tot december moeten wachten alvorens ik nog eens mag proberen... Het duurt allemaal zo lang. Mijn eerste zoon was natuurlijk en van de 2e ronde - mijn 2 zoontje van den eerste keer prijs met IUI en nu lijkt er maar geen einde te komen aan het traject.
  • test

@MJ-vb waar ben je in behandeling? Als ik van jouw was 1 tip : 100% zeker naar JETTE gaan. Er bestaat geen betere plaats als daar, van gans de wereld komen ze naar Jette. Ik heb op andere plaatsen ook laten prutsen zonder resultaat, nu in Jette zit dat al prima in de juiste richting.
    Mijn zus had 7 mislukte pogingen op andere plaatsen en in Jette voor haar 2 kids van de eerste keer prijs en zo ken ik nog mensen.
    Dus als ik jou 1 raad mag geven, stap zeker naar daar. En de moed niet opgeven hoor!!!

@Sabje HEY! Hoe gaat dat met jou? smile.gif Jij bent al over de helft he?! Zalig, ik hoop dat ik jou snel mag volgen smile.gif .
    Wel ja, ik was ook zo ag denken om nu donderdag eens een paar testjes van Kruidvat die vroeg testen te halen, die zijn niet duur en dan kan ik toch al eens piepen he smile.gif en dan maandag 23ste heb ik bloedname, dan weten we het natuurlijk 100% zeker.
    In mijn hoofd ben ik er in feite niet teveel mee bezig, ik leef gewoon gezond en blijf positieve gedachten hebben.

xxx
  • Ellen: ik ga in jan palfijn. Ik ben er altijd heel tevreden over geweest - heel vriendelijk enz dus op zich veranderen van ziekenhuis hoeft wat mij betreft niet. Ik heb ook vertrouwen in het team daar
    Vanmiddag dan toch een beetje positief nieuws gekregen: mijn ene miezerige ei leeft nog en is bevrucht dus morgen terugplaatsing op dag 3.
    Moet wel heel veel toestanden bijnemen: utrogestan, asaflow en diazepam. Iemand ervaring met al die medicatie?
  • @Mj-VB met asaflow en utrogestan wel. Asaflow daar merk je weinig van. Van de utro was ik zeer moe en draaierig.
    Waarom moet je diazepam nemen ? Wat is de reden hiervoor?
  • Geen idee wat die diazepam betreft... das nen angstremmer en spierontspanner.
    Net mijn terugplaatsing gehad: embryo was van A kwaliteit dus ondanks wanhoop maandag, nu toch wel weer wat hoop. 🤞🏻
  • @Mj-VB hopelijk direct prijs.
  • @Mj-VB we duimen mee voor jou!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld