Clomid, pregnyl en utrogestan. Wie nog?

• @flipkeun. Wij zijn in 2015 zw geraakt in onze derde en vierde ronde clomid en pregnyl (en utrogestan) met natuurlijke bevruchting eerste was een miskraam en tweede ons zoontje (geboren in november ‘15.
    Vorig jaar zijn we opnieuw begonnen voor een tweede kindje. Na 6 mislukte rondes overgeschakeld naar IUI (wel nog altijd met clomid en pregnyl) en zijn we in de eerste IUI poging zw geraakt. We zijn ons dochtertje jammergenoeg verloren na een zw van 17w.
    We hopen in april opnieuw te kunnen starten.

Heel veel succes !
  • Hier is het Menopur, Pregnyl en Utrogestan. Mijn zoontje was spontaan, in ronde drie. Hij is spijtig genoeg overleden op 29 dagen oud. Daarna direct zwanger, MK op tien weken. Toen meer dan een jaar geprobeerd, niet zwanger te geraken. Mijn dochter is geboren na de eerste IUI. We hebben terug een jaar geprobeerd, met als enige gevolg twee heel vroege MK.. met oudjaar terug ongesteld geworden, gestart met iui en opnieuw vanaf de eerste ronde raak. Heb wel Utrogestan moeten verhogen, omdat innesteling niet te goei vlotte. Laatste bloedcontrole alles wel goed onder controle, hopelijk blijft het! Fertiliteitsbehandeling worden, alsjeblieft er niet mee te maken hebt zelf, zwaar onderschat. Als dat dan nog eens optreedt na het verlies van een kind, wordt je opnieuw geconfronteerd met het 'falen' van je lichaam...

@Evy , heel veel sterkte en succes! Geef gerust een seintje als je nood hebt aan een babbeltje!
  • Dag dames

Ik volg het hier nog niet zo heel erg lang omdat ik niet echt wil stilstaan bij hoe lang het nog wel allemaal kan duren ...
    Toch heb ik even een praktisch vraagje voor de meer ervaren mamas.

Deze maand voor het eerst Clomid moeten nemen, laagste dosis. Eisprong zou rond dag 20 geweest zijn. Op dag 19 heb ik voor de zekerheid pregnyl moeten zetten om zeker de ES te laten plaatsvinden. Maar hoelang duurt het na het zetten van pregnyl ongeveer om ES te laten plaatsvinden?
    Alvast bedankt!
  • @LiezeC , normaal heb je de eisprong 36, uur na het zetten van de Pregnyl
  • @abieke bedankt voor de snelle reactie.

We hebben nog een laatste keer geklust ongeveer 24 uur na pregnyl omdat de gyn had gezegd dat ES misschien wel spontaan zou komen (ik heb daar normaal geen last van). We zullen dus wel zien zeker, ik was hier helaas niet van op de hoogte (van die 36u) maar kunnen er volgende keer rekening mee houden (al is dat hopelijk niet meer nodig!)
  • Ik heb deze ronde de eerste maal utrogestan gebruikt. Gisteren negatief getest en mocht stoppen met de pillen (vaginaal). Maar hoe lang na het stoppen krijg je dan normaal je maandstonden? Gisteren ochtend laatste genomen.
  • @LiezeC zoals @Abieke zegt ongeveer 36u later krijg je eisprong. Ikzelf heb altijd heel goed mijn eisprong gevoeld na de pregnyl.
    24u later klussen is dus echt nog mooi op tijd. Ik kreeg vaak pregnyl s’avonds en moesten pas de dag erop klussen van de gyn.
    En toen we aan IUI ronde begonnen hebben wij zelfs na de inseminatie nog eens voor het zekerste geklust onder het motto om toch alle kansen benut te hebben.

@Abieke Dankje voor de steun. Ook voor jullie nog heel veel sterkte sadhug.gif

@BLBL ik nam utro altijd s’avonds en toen ik stopte kwamen de ms meestal binnen de 48u door. Veel succes met de volgende ronde !
  • @Evy , het blijft idd met een klein hartje. Ik was al ergens blij dat de Menopur niet direct had aangeslagen, anders had de iui mss doorgegaan op I* zijn sterfdatum... EN hoe je het draait of keert, dat blijft toch altijd een moeilijke datum... Ik zal dit keer in een ander seizoen hoogzwanger zijn, geeft toch een geruster gevoel...
  • Dames, normaal komt mijn NOD er vrijdag of zaterdag aan. Ik heb pregnyl gezet, enkel voor ES op te wekken. Ik lees nu dat ik best nog niet met een early test en nog even afwacht. Klopt dit? En is het ook zo dat de luteale fase door de hormonen langer dan 14d is?
  • @LiezeC je kan testen en lopen je testen op,dan is het positief. tenzij je een duidelijke test hebt, is het denk ik sowieso pos. op dag 12 na pregnyl. Ze zeggen meestal dat pregnyl tot 10dagen erna invloed kan hebben, maar ik testte altijd op dag 12,13,14 alsnog licht van de pregnyl... Maar als je test duidelijk is of ze worden donkerder dan heb je echt wel een pos. zwangershapstest door eigen hcg hoor. ik denk dat ik bij jou je voorzichtig mag feliciteren... Je fase na eisprong wordt niet langer door eenmalig pregnyl te hebben gespoten voor je ei. Als je daarna nog pregnyl hebt gespoten of je neemt utro, dan kan het verlengen, maar anders lijkt me dat straf.
    Dikke knuffel xxx
  • Hoe gaat het hier verder met iedereen ?

Wij hadden afgelopen dinsdag ons eerste gesprek met onze fertiliteitsarts na het verlies van ons dochtertje 2/10/2017
    Het placentarestje die nog was achtergebleven na de bevalling van ons meisje was zo goed als verdwenen dus hebben we de go gekregen om opnieuw met een IUI behandeling te starten wanneer we willen.
    Dus start ik binnenkort terug met lutenyl om mijn ms op te wekken en eens die er zijn mag ik terug met clomid starten. De eerste inseminatie zal denk ik voor eind maart begin april zijn.
    Wat bang en blij tegelijkertijd. Van ons dochtertje waren we in onze eerste IUI ronde zw en ben bang dat ik teveel verwachtingen ga hebben nu.
    We zien wel hoe het loopt. Ondertussen nog even genieten van het hormoonvrij zijn.

Veel succes nog iedereen. X
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld