binnenkort starten met IVF

• Hoi iedereen

Mijn echo was heel erg goed! Prutske is bijna 6 cm groot en heel erg beweeglijk. Nekplooi was ook goed dus zit momenteel perfect op koers! Enkel begin ik nu wat misselijk te worden. Gyn heeft ook een gokje gewaagd maar was nog niet zeker. Hij gokt op een zoontje...
    Wij hebben ook de nipt test gedaan dus nu wachten op het resultaat en dan zullen we heel zeker zijn he.
    @Babywish hoelang hebben jullie op de uitslag moeten wachten? Mijn gyn zei 2-3 weken maar hoor al dat mensen het na week tot 10 dgn ook al weten.
    Ik heb trouwens al hele tijd het gevoel dat jullie een dochterke gaan krijgen maar zullen dus nog tot feestdagen moeten wachten eer we het gaan weten..
  • @Mirakeltje een hele geruststelling na zo'n mooie echo hé! Ik schrik ervan dat jouw gynae nu al een gokje waagt naar het geslacht, dat is toch nog véél te vroeg om nu al te kunnen zien zou ik dan denken disappointed.gif
    nipt test geeft ook geen zekerheid hoor, vandaar dat we het nu zeker ook nog niet vertellen.
    8 december heb ik eindelijk terug een echo, daar zit dan ookal 5 weken alweer tussen met de laatste echo die ik heb gehad.
    Normaal zou de gynae dan uitsluitsel kunnen geven, of bevestiging althans of de nipt test klopt.
    Al zegt m'n vermoeden van wel dat het zal kloppen wink.gif
    Ik heb 1,5 week moeten wachten op de resultaten van de nipt test, maar volgens mij heeft dat te maken met het labo waar dit gedaan wordt.
    Bij ons was dit in UZ Gent, en daar gaat het blijkbaar vrij snel. In Leuven moet je snel 2 tot 3 weken wachten...
    Hier begint de misselijkheid eindelijk volledig weg te gaan. Enkel 's avonds kan ik daar zo nog last van hebben. Of zo heel af en toe eens uit het niets een braakneiging, gelukkig met geen vloeistof bij haha!

@LeenF Hoe gaat het nog met jou? Wanneer had jij alweer echo?

@Mienisback hoe gaat het daar met jouw kroost? Ben je intussen al wat beter te been?
  • Ik had vandaag men echo, maar geen goed nieuws gekregen, waarschijnlijk is het vruchtje 10dagen geleden gestopt met groeien, niet lang na men vorige echo dus... vrijdag krijg ik een curretage, omdat ik nu geen bloedverlies heb, vond de gyn het niet nuttig om te stoppen met de utrogestan, en af te wachten...
  • Ach @LeenF zo oneerlijk weer... cry.gif sadhug.gif Ik denk aan je... Laat je goed omringen en laat je emoties maar komen zoals ze komen..
  • @LeenF ik denk vandaag extra aan jullie...! Warme knuffel...
  • Thx meid, pff wachten duurt lang, pas om 1-2u komen ze me halen, nu nog stress om op tijd thuis te geraken, creche gaat om 6u dicht
  • Pfff, zo frustrerend ja dat wachten ook nog en alle stress en emoties er omheen... sad.gif Herken het... sad.gif

In gedachten bij jullie!

• @LeenF gaat het? Hoe is het vrijdag meegevallen? Ik vond fysiek op zich zo een curretage wel ok, maar zo na Nio*, was voor mij dat wel een harde dobber.. We denken aan jullie!!!!

En hoe is het met de andere dames hier?

Hier allemaal snottebellen-huisgenootjes... amai... Mama sleept zich ook door de dagen... drukke dagen ook nog... wink.gif Maar komt weer helemaal goed... De controle bij de gyn was ook ok... wel nog wat last (minimaal), maar zou normaal zijn, de leeftijd en ja 2e keer en toch ook weer moeilijke ligging enzo... Komt ook weer helemaal goed se...

N groeit en bloeit... Ik word helemaal warm als ik naar haar kijk... R ook, die is zo "jappig", zoals ze zelf zeg... een gevoelig meisje met een sterke karaktertje...wink.gif En dan ons L, die zo moedig haar rugzakje draagt, een ruwe bolster...maar oh zo gevoelig... de wekelijkse therapie vergt veel van ons allen, maar ze gaat "graag" en vertelt er ook heel open... we leven op hoop voor haar... ze verdient het zo...

Namiddag op gesprek bij directie... Ik wil als ik terug ga werken (1 maart) een tijdje halftijds gaan... zodat R maar halve dagen naar school hoeft, dus tijdelijk... graag ook nog tijdens de zomervakantie en anders tem juni he... maar directie ziet halftijds bij ons niet zitten... Ondanks dat er nu wel zijn die het wel mogen... dus benieuwd wat den babbel gaat opleveren... fingers crossed!
  • Hier gaat het wel, heb steeds goed beseft dat het onder de 12weken nog mis kan gaan. Maar begin nu preceis wat last de krijgen van men hormonen, kan niet veel verdragen, en snak zo hard naar even wat rust, heb een heel druk weekend gehad, zaterdag een hele dag alleen met de dochter, en een kind van 2j5m kan vermoeiend zijn. Gisteren een hele dag familiefeest, en vandaag staking creche, dus weer alleen met de dochter. Ben een week thuis gschreven, maar wou eigenlijk wel eerder gaan werken... maar weet het niet goed, heb echt even zin om gewoon even alleen te zijn, en effe op men eigen. Even moeilijk om dat te verwoorden... ik ga zien of 1 dagje dan voldoende is,
    Ben alleen vergeten te vragen hoe lang ik moet wachten voor opnieuw te starten

Ik ga duimen dat die halftijdse goedkomt, zou hier ook een droom zijn, dochter start hier in januari, maar kan echt nog niet zonder haar middagdutje, gaat hard worden dus die eerste weken zonder slaap....
  • @LeenF Knuffel... volg vooral jou gevoel...!! Ik moest na mijn curretage 2 maand wachten... om terug te starten, maar heb al andere verhalen gehoord, van onmiddellijk terug starten...

Ja, ons R slaapt bij de onthaalmoeder nog wel in de namiddag, bij ons niet echt... maar ik denk toch dat ze zo thuis wat meer rust kan vinden... Enfin het halftijds is goedgekeurd, maar dan doe ik tijdelijk geen vaste vergaderingen meer, maar spring ik bij bij iedereen... wink.gif Hand-en spandiensten... nu ja, tis maar tijdelijk dan he.... dus ja... voor ons gezinnetje hebben we dat wel over he... (het is niet heel eerlijk, gezien anderen wel mogen gewoon begeleiding doen en halftijds werken en ik niet, maar ok... het is wat het is... en ik kan dan tijdje thuis zijn bij R)
  • @LeenF even niet geweest, maar wat moet ik hier lezen? Veel sterkte meid, neem de tijd om te verwerken. Ik ging na week werken maar heb nog maand lopen huilen op het werk... ik mocht ook pas na 2 tal maand terug starten.

@mienisback wat mooi om lezen dat alles bij je in plooi valt, zo gegund!

Hier intussen morgen 18 weken. Het gaat echt snel. Sta er veel te weinig bij stil, voor ik het weet heb ik dat klein prutske al in mn armen.
    Echo gehad vrijdag en was erg beweeglijk. Alles ook perfect in orde en kreeg veel voeding van de mama binnen hihi.

Ons zoontje van 5 gaan ze nu bij CLB testen... blijkbaar komt het er niet goed uit in de klas en kan de juf geen vat op hebben van zijn kunnen.
    Tis ne specialen, teruggetrokken, hooggevoelig, wennen aan veranderingen... heb altijd iets gehad dat hij anders is.
    Mijn man wil het niet inzien en kan er niet mee om dat CLB zich nu gaat moeien. Ik heb er geen probleem mee, zolang het iets kan teweeg brengen of dingen duidelijk maken.
  • @LeenF hoe is het ondertussen met je meid? Ik blijf alvast verder voor je duimen en hopen...! Hoop dat je toch ook wat kan genieten van de feestje en je dochtertje nu... thumbup.gif xmascandy.gif

@Babywish ja, zo een 2e zwangerschap gaat precies sneller he... Te snel... Hopelijk kan je er ook van genieten... Wat je zoontje betreft, begrijp ik je gevoel heel erg... Hopelijk brengt het clb wat duidelijkheid... Warme knuffel...!!!

Hier loopt het ook wel... Heel druk, super druk..., maar ook wel leuk druk... en zwaar... Vooral met ons pleegje dat het momenteel heel zwaar heeft..., maar ok, we volgen therapie, oefenen thuis goed... dus hopelijk brengt haar dat wat rust he... R doet het ook super... heeft ondertussen een eigen willetje ontwikkeld en lijkt nu toch klaar te zijn voor school...(nu mama nog... sad.gif ) R start 1 februari..., mama 1 maart... het zal wat worden... N groeit verschrikkelijk snel en goed... zo een schat van een kind... het gaat me te snel, ik zou iedere seconde willen vasthouden...

@mirakeltje @Stefke1983 hoe is t met jullie!

Fijne feesten gewenst (hier houden we het rustig se..., samen onder ons... wink.gif )
  • Voor alle dames hier, hele fijne eindejaars en veel mooie en gezellige momenten met de kindjes en de baby's!
  • @Mienisback stuur me es prive berichtje voor je fb 😉

• Beste wensen voor iedereen...

@Babywish done ... En waw, daar is je banner... en wow al goed gevorderd...

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld