zwanger tijdens opleiding kleuteronderwijs

• zwanger tijdens opleiding kleuteronderwijs

hallo

Mijn vriend en ik willen heel graag samen een kindje. het enige dat mij tegenhoudt is, dat ik nog studeer. Ik zit namelijk in mijn laatste jaar kleuteronderwijs en wil hierna nog lager onderwijs doen. Toch is onze kinderwens heel groot.
    Ik vroeg mij dus af of er mensen zijn die tijdens hun opleiding zwanger waren en wat hun ervaring zijn.
    Ik vraag mij ook af of het een goed idee is om aan een kindje te beginnen tijdens de opleiding. Ik wil mijn kind namelijk alles kunnen geven, dat het nodig heeft.
    Weet er iemand of je jouw bachelorproef kan maken als je zwanger bent?

m.v.g.
  • Bachelorproef ed lijkt mij op zich allemaal geen probleem.
    Ik weet alleen niet of je nog veel stage moet doen & of je deze dan mag doen (aangezien kleuterleidsters bijvoorbeeld voortijdig verwijderd worden), dus dat zou ik dan eerst wel allemaal eens navragen. Lessen volgen, taken maken ed lijkt mij allemaal geen probleem op zich, naar praktijkgerichte vakken enzo weet ik het niet zeker. Hou er ook rekening mee dat je fysiek misschien wel last kan krijgen of er complicaties kunnen optreden waardoor je je opleiding misschien wel (tijdelijk) on hold zou moeten zetten... Maar dat is natuurlijk allemaal niet te voorspellen op voorhand
  • Gewoon doen!
    Hier omgekeerde situatie. Mijn man studeert nog 2 jaar maar we trouwen toch in juli dus wij er ook gewoon voor vanaf dan.
    Indien uw partner een degelijk vast inkomen heeft natuurlijk. Ikzelf ben vast benoemd ambtenaar dus vandaar dat wij dat risico kunnen nemen.
    Wat zwanger zijn tijdens de opleiding betreft. Je mag inderdaad geen stages doen maar m'n vriendin was vorig jaar onverwacht zwanger geworden op 3 maanden van haar afstuderen , midden in haar stage en ze heeft dit gewoon verzwegen en de stage afgemaakt. Als je het niet verteld kunnen ze het gewoon niet weten en je dus niet verwijderen.
    Is natuurlijk wel een keuze die je moet maken want er is natuurlijk wel een rede dat je normaal verwijderd wordt. In haar geval heeft het nu gelukkig geen gevolgen gehad en is ze nu afgestudeerd met een perfect gezond meisje van 4 maand.
  • Je schrijft dat je in je laatste jaar zit.
    Dus eigenlijk nog 2 maand te gaan??
    2 maanden kan je nu volgens mij toch nog wachten...

Hoe groot de kinderwens ook is. Waarom niet verstandelijk even te werk gaan ipv zomaar af te gaan op je gevoel en kinderwens??

Niemand kan je tegenhouden van zwanger te worden.
    Maar ik heb een opleiding afgemaakt als afstandsstudent en dat zijn dan vaak iets 'oudere' mensen.
    Ik heb toen gezien, wie tijdens de 3 jarige opleiding zwanger werd, heeft zijn diploma niet behaald. Die starten mss ooit wel nog es op een later moment.
    Het zou zonde zijn om nu luttele maanden voor het behalen van je diploma te kiezen voor kinderen en te eindigen zonder diploma.
    Stel dat je toch niet verder studeert, je bent pas afgestudeert en dan zwanger... geen kans op werk als kleuteronderwijzer.. mag je gaan doppen.
    De eerste jaren dat je aan het werk bent, is ook vaak ene school na de andere, vervangingen her en der...

Iedereen zijn eigen keuze, maar mij lijkt het dat je te snel wilt gaan en vergeet van eerst op te bouwen zodat je ook degelijk voor een baby kan zorgen.

• goh, dat is zo persoonlijk.
    Ik ben als afstandsstudent met reeds twee kindjes en zwanger toen van nummer drie, afgestudeerd en ik werkte ook nog.
    Het enige wat je moet afwegen is hoe stabiel je situatie is: hebben jullie een woonst, heeft je vriend een job en enige zekerheid (in de mate dat dat tegenwoordig nog kan) want jij krijgt tijdens je opleiding lager onderwijs geen uitkering of zo.
    Als je al werkt, zijn er wel verlofstelsels waardoor je iets van premie krijgt wanneer je bijstudeert.
  • Voor je beslist, gewoon eens alles goed overlopen ?

Uiteindelijk gaat veel bepaald worden door het verloop van uw zwangerschap en daar kan niemand u een antwoord op geven.
    Er zijn heus wel een heel pak redenen waardoor de combinatie studeren en zwanger zijn een echte flop kan worden of onmogelijk is.
    Vormt dit dan een probleem of niet ?

Hetzelfde met eens de baby geboren is.
    Niemand kan voorspellen wat en hoe.

Wat tijdens de blok met uw kindje?
    Wat als uw kindje ziek is ?
    Kan uw partner inspringen ?
    Jij sprak ook over uw kindje alles kunnen geven, lukt dit als 1 van jullie 2 blijft studeren ?
    Allemaal vragen die alleen jij kan beantwoorden.

Langs de andere kant, je hebt ook geen idee van hoelang jullie gaan moeten proberen om zwanger te worden.

• Persoonlijk sluit ik mij aan bij Neuzeke.

Ik had tijdens mijn opleiding kleuter een mama die zich omschoolde tot kleuterjuf. Zij is zwanger geworden tijdens haar laatste jaar. Beleid van de hogeschool toen was dat je moet stoppen met de opleiding. Zij heeft mogen verder doen maar heeft een document moeten ondertekenen dat de school niet verantwoordelijk kan worden gesteld wanneer het mis zou gaan. Dit werd ook niet rond verteld want was een uitzonderlijke regeling. Ik spreek wel over 6 jaar geleden. Ik weet niet of elke hogeschool hetzelfde beleid volgt.

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld