Seksleven, na kinderen gekregen te hebben.

• @elaria Ik vind het een goed plan dat je zelf wil aangeven wanneer je zin hebt, maar dan moet je ook eerlijk tegenover je partner zijn en niet op de kalender kijken of het al niet te lang geleden is. Het is natuurlijk wel een soort van chantage als je man seks met je EIST omdat hij het zelf niet wil oplossen. Naar mijn ervaring kijken de meeste mannen toch wel op als ze te horen krijgen dat hun vrouw het enkel en alleen voor hen doet - velen vinden het (gelukkig) toch erg belangrijk dat hun vrouw actief meedoet en actief ook zin in hen heeft. Als je om de twee weken echt "goesting" hebt zoals sommigen dat zo mooi omschrijven, en je kunt dan samen met je man heerlijk vrijen, dan zeg ik oprecht en vanuit mijn ervaring dat dat op zich al geweldig is.

Heel veel vrouwen worstelen met hun zelfbeeld na een bevalling. Ik heb ook niet voor niets die foto's in mijn schuif. Maar mannen trekken zich daar in de meeste gevallen echt NIKS van aan. Je moet jezelf leren aanvaarden zoals je nu bent: een moeder, en ja, die hebben meestal hangborsten, grote tepels, hangbuiken of andere kwaaltjes groot en klein. Hier heb je zelf denk ik een grotere rol in te spelen dan je partner.
  • Mijn reactie

Ik heb blijkbaar een totaal andere man dan jullie?

Anderhalf jaar geleden werd bij mij kanker vastgesteld. Niet echt levensbedreigend maar de medicatie heeft wel een invloed op mijn libido. We gingen minder vrijen, tot mijn man me er op wees dat het nu toch wel een maand geleden was en ik dan maar "omwille van de lieve vrede" heb toegegeven. Ik had toen tranen in mijn ogen van de pijn en toen ik dat na afloop schoorvoetend had gezegd is hij kwaad geworden omdat ik had toegegeven. Tot nu toe hebben we geen seks met penetratie meer gehad en voor zover ik weet is hij nog altijd mijn man en heeft hij geen minnares.

Ik weet niet wanneer/of mijn libido terugkomt maar we zoeken wel andere manieren om elkaar te bevredingen (handwerk bijvoorbeeld). Wil mijn man niet liever in mij komen? Ja, uiteraard. Is hij dan zo koppig om te zeggen: alleen penetratie en de rest moet niet? Neen.

Het is in mijn ogen ook onnozel om seks te catalogeren naast eten en drinken. Als je geen seks hebt ga je niet dood. En als je veel zin hebt, sla je de hand aan jezelf of je wacht een leuke droom af. Vrouwen mogen daar best ook hun mannetje in staan vind ik. Wij stellen ons lichaam niet 'ter beschikking', maar ze 'delen' het. Een groot verschil.
  • is een deel van het probleem ook niet het feit dat nu nog altijd onze oversekte maatschappij - of toch het beeld dat in de (sociale) media en literatuur enzo wordt opgehangen - is dat iedereen altijd seks wilt. En dat mannen dat denken. Zij hebben het lichamelijk minder moeilijk om seks te hebben dan vrouwen, en ze kunnen zich dat niet voorstellen hoe moeilijk het lichamelijk is en hoe weinig zin men kan hebben omdat ze constant van overal leren dat seks een must is, nee de reden waarom de wereld ronddraait om het zo maar te zeggen... en dat IEDEREEN ALTIJD op zoek gaat naar...
    Dus als een vrouw niet wilt, dan is dat omdat ze hem niet wilt, omdat ze hem niet graag ziet omdat ze iemand anders wilt... maar zeker nooit omdat ze gewoon ECHT NIET WILT (want die optie leert men NERGENS)
  • Seks is voor mij penetratie, pijpen, handwerk is naar mijn mening geen seks maar voorspel.
    De tijden zijn niet meer zoals vroeger, dan kwam een man thuis van zijn werk onmiddellijk voeten onder tafel en dan de tafel naar de zetel en s 'avonds moest de vrouw bij wijze van spreken al direct klaar liggen.
    Moet er een correct evenwicht zijn in het huishouden / kinderen helpen? Jullie man zal andere zaken doen in huis/ rond het huis die jullie niet uitvoeren ( verbouwen, tuin).

@ Lieselot je kan niet elke situatie vergelijken met elkaar, jij haalde koppels met medische problemen (handicap, kanker) naar voor, dat is iets totaal anders dan de meeste personen die hier op het forum hebben gereageerd.

Aan de ene zijde ben je nog altijd man en vrouw en niet alleen papa en mama en ja daar horen nu eenmaal andere zaken bij.
    Als ik mijn man naakt zie of volledig int pak, zelf in zijn werkkleren wink.gif dan voel ik het letterlijk warm worden op bepaalde plaatsen, dus ja na 15 jaar en 2 kinderen later kan het nog altijd.

Zowel mijn man als ikzelf zouden het zeer moeilijk hebben zonder seks of maar enkele keren per jaar.
    Wat bij ons wel een uitzondering zou zijn als de ene persoon fysiek of psychisch een probleem/ ziekte heeft ( zoals depressie (psychisch) ).
    Daar hebben wij al over gesproken, dan zou het wel geen enkel probleem zijn om seks te laten vallen, maar als dat probleem zich niet voordoet waarom zouden wij dan geen seks meer hebben?
    Iedereen is wel moe, gewerkt, kinderen verzorgt, huishouden doen, stress dus voor mij zijn dat allemaal maar excuses om geen seks te hebben met elkaar.

• Iedereen zal wel anders reageren zeker.
    Alsof er maar 1soort mannen en 1 soort vrouwen bestaat.
    Ik vind het echt bijzonder jammer om te lezen dat er vrouwen zich zo verplicht voelen en dan ook maar voor de rust toegeven.
    En daarmee bedoel ik niet dat er iets mis is met eens minder zin hebben en toch maar beginnen.
    Daarmee bedoel ik echt met tranen in de ogen, pijn, vol afschuw en echt tegen uw zin zeggen van kom doe maar.

En priet praat als mijn man is anders want die wil geen neen, tja dat pakt gewoon niet bij iedere vrouw.
    Bij mij zou zoiets niet werken, ik zou mij niet laten chanteren en zeggen seks of ik ben weg.

@Elaria uiteindelijk ga je heel veel mooie herinneringen hebben ook e.
    Uiteindelijk begonnen jullie snel aan een 2de kindje.
    Ik denk dat uw hormonen op de zwier molen zitten en je overal bergen ziet, die er niet echt zijn. Aangepast door Neuzeke op 07/12/2018 12:46
  • Een paar weken na mijn bevalling stond ik in de badkamer voor de spiegel naar mijn naakte lichaam te kijken. Mijn tepels zaten vol kloven. Mijn borsten hingen compleet doorgezakt naar beneden, vol met striemen. Melk liep gewoon naar beneden uit mijn tepels, over mijn lijf tot op de grond. Mijn buik was een maanlandschap. Mijn gewicht bijlange nog niet op pijl. Ik begon te wenen toen mijn man de badkamer binnenkwam. Hij heeft me toen een enorme liefdesverklaring gegeven, zijn kleren op de grond gegooid en we hebben voor het eerst na de bevalling de meest intense seks gehad. Dus het klopt wel wat iemand hier schreef. Wij zien het zelf veel te somber in. Mannen kijken heus niet met een vergrootglas naar ons lichaam, of toch tenminste de goeie niet wink.gif
  • Er is ook wel een verschil tussen eens toegeven en inderdaad met pijn en dergelijke zitten of "moeten" omdat je man anders dreigt weg te gaan hoor. thumbdown.gif Net zoals mensen die vaginisme of kanker hebben… zijn toch echt wel specifieke gevallen die inderdaad niet in het normale Kader vallen.

Laat ons al eens beginnen bij de standaard man en vrouw ipv direct alle uitzonderingen boven te halen en die te gebruiken om je Eigen mening te bewerkstelligen.
    Ja mijn man mag niet vragen om eens toe te geven, big NO NO want iemand die kanker heeft daar begrijpt de man ook dat seks niet meer kan… euh… als dat je geval niet is denk ik niet dat dat een argument is dat je moet bovenhalen. Dat is wel echt een heel specifiek geval en daar komen wel heel wat andere problemen bij kijken denk ik dan.

Bedankt aan de man die het lef had hier even te reageren goofy.gif Ik dacht dat hij wel opgegeten en uitgespuwt zou worden daarna maar er is dan toch nog wat respect hier en daar tongue.gif

@Lynne Ik keek al uit naar je mening goofy.gif Vond het al heel sterk dat je je inhield! haha!!! Ik kan je niet meer dan gelijk geven.

En ik zou ook nog willen toevoegen dat het mij in de huidige maatschappij meer en meer opvalt dat veel vrouwen (uiteraard niet alle vrouwen vooraleer ik hier bestookt word) zich zodanig gemancipeerd voelen dat ze ook het idee hebben dat het altijd moet gaan zoals zij het willen en de man zich daar maar gewoon moet bij neerleggen. Dan man mag geen mening meer geven, die moet aanvaarden en anders is het geen echte man of geen echte liefde. Kijk maar eens rond op fora en praat met de omgeving… ongelofelijk hoe vaak het voorkomt:
    - ik wil een kind (of een tweede of derde of vierde….) en hij niet: directe reactie dat hij dat niet kan maken, dat een kinderdroom belangrijker is, dat hij het maar moet aanvaarden want anders gaat de vrouw zich ongelukkig voelen de rest van hun leven
    - ik wil niet meer aan de pil: ja dan moet de man het maar oplossen als hij geen kinderen meer wil, ik stop er gewoon mee en hij bekijkt het maar
    - ik wil geen seks meer: moet hij dan maar aanvaarden want je mag zeker niet af en toe toegeven als je niet wil
    - Ik wil terug een opleiding gaan volgen maar man ziet dit niet zitten omdat het dan financieel wel moeilijk gaat worden: dat los je wel op joh, gewoon doen en hij zal wel zien dat het je beter af gaat gaan
    Overlaatst zelfs een hele leuke tegengekomen: Ik wil op reis met het vliegtuig maar mijn man heeft vliegangst. Ja dan ga je maar alleen als hij niet mans genoeg is om hier overeen te stappen
    en dan ligt de druk op de vrouwen om alles te doen?

Mijn man werkt evenveel als mij en net zoals hij al wel eens toegeeft aan seks doe ik dat ook. Na 5min heb ik er dan meestal toch ook zin in goofy.gif

Kijk maar eens wat meer naar Goedele…. die heeft ook altijd wel interessante opmerkingen.
  • Op het risico afgeschoten te worden hier even de mening van een andere man (mijn vrouw had me dit onderwerp laten lezen en ze vond het boeiend genoeg om mijn mening hier te laten schrijven).

Om te beginnen dit. Ik denk dat de meeste mannen er van huiveren als ze weten dat hun vrouw seks heeft om hen een plezier te doen, en vooral, dat ze er als vrouw zelf dan ook niet van genieten. De meeste mannen vinden het denk ik belangrijk dat vrouwen genieten en dat zij ook klaarkomen! Wij vinden seks leuk, maar ik ken zelf geen enkele man die er zich goed bij voelt als hij weet dat zijn vrouw het zuiver doet om hem een plezier te doen. Genieten moet je met twee doen. Maar goed, dat is mijn mening he. Mijn vrouw heeft ook al een paar keer achteraf gezegd dat ze het heeft gedaan om mij een plezier te doen en dan ga ik echt door het dak. Lief dat ze dat doet maar no thanks.Dan liever niet.

Wij hebben intussen ook twee kinderen en de frequentie die is bij ons ook serieus gedaald. Een keertje per maand echt met alles er op en er aan, dan ben ik eigenlijk al blij. Vind ik dat tof? Neen. Waarom niet? Omdat het gewoon ambetant voelt. Na een week of twee voel je dat er binnenin vanalles klaarzit dat er uit wil. Het is een beetje zoals naar de grote wc moeten maar niet kunnen omdat je geen wc hebt in de buurt. Je kunt het nog inhouden, maar het komt er toch liever uit. Ja, dat kan je zelf doen, of soms doet je lichaam het in jouw plaats (plezant, wakker worden in een natte pyjamabroek) maar het voelt gewoon nog het best aan als je dat IN je vrouw kunt doen. De temperatuur, de beweging, de vochtigheid, dat maakt dat het gewoon beter aanvoelt. Mijn vrouw voelt dat ook als ik ambetant begin te worden omdat het al even is geleden, en ik voel dat zelf ook. De kwestie is vooral: wat doe je er dan mee als je vrouw geen zin heeft. Wij hebben dat hier goed afgesproken in die zin dat als ze echt niet wil, zij of ik het dan zelf oplost. Niet zo leuk maar uiteindelijk helpt het wel smile.gif Je moet er gewoon over duren spreken. Niet gemakkelijk.

Een aantal vrouwen hier schreven dat zij minder behoefte hadden de penetratie op zich en dat herken ik ook bij mijn vrouw. Zij verkiest zelfs manueel werk bij haar ten opzichte van penetratie, en dat doe ik dan eigenlijk ook vaker dan dat we echt seks hebben (alhoewel je kunt discussieren over wat seks nu precies is dan). Zou dat ook niet komen door het feit dat vrouwen gewoon meestal niet klaarkomen door de penetratie en er daardoor minder aan hebben?

Ik denk als man dat we ook een beetje moeten leren begrijpen dat het libido van de vrouw met de jaren achteruit gaat. Aan zowel de man als de vrouw om dan iets te vinden waardoor het draagelijk wordt, zonder de vrouw te forceren om iets te doen. Ik zou me echt een verkrachter voelen achteraf, wetende dat mijn vrouw pijn heeft om mij een plezier te gunnen.

Zo dat was het.
  • Ik maak daar zelf niet zoveel woorden aan vuil eigenlijk. Seks zegt mij na de geboorte van mijn zoontje echt niks meer, ook niet bij mezelf ofzo, ik heb al een jaar denk ik niet meer met mezelf gespeeld. Maar mijn vent wordt helemaal wild als hij een paar weken niks meer heeft gehad. Dus eens in de maand duw ik een halve pot glijmiddel naar binnen om van de miserie vanaf te zijn. Op dertig secondjes is het gepiept, is meneer klaar en kunnen we er weer tegen voor een maand. Zo simpel kan het zijn. Maar plezant? Neen. Ik haat het!
  • ik vind dat ook de gemakkelijkste oplossing... mijn man wil toch niet luisteren. Ze zijn niet allemaal zoals Yannick. Goed dat jij zo'n 'goede' man bent, maar je zal zeker andere tekortkomingen hebben tongue.gif Ik wil niet gaan scheiden voor zoiets banaal. Maar ja, als ik de psychologe hier zou moeten volgen is dat mijn enige optie. Mijn man heeft andere kwaliteiten (en als ik toch in de mood geraak is seks trouwens wel een van zijn kwaliteiten, alleen gebeurt dat bijna nooit of na een paar glazen wijn)

Ik ben al blij dat ik niet de enige vrouw ben die tegen haar zin vrijt... dan weet ik al dat het niet aan mij ligt
    het zou wel beter zijn als mannen veel meer zouden beseffen hoe vreselijk weinig vrouwen echt graag seks hebben eens ze kinderen hebben... of lichamelijk veranderen of stress etc

een ziekte zoals hier werd gezegd, dat is natuurlijk andere koek. mijn man vraagt niks als ik ziek ben en ben toch al een paar keer serieus invalide geweest (met rug) gedurende langere tijd. Het spreekt echt wel vanzelf dat er dan geen seks gevraagd wordt...
  • Ik geef Lieselot wel gelijk, echt gezond voor je relatie kan het niet zijn als je echt zo'n afkeer hebt van seks en je doet het dan toch maar. Ik zou dat zelf nooit doen maar iedereen is anders.

Bij ons is de frequentie ook serieus gedaald nadat de kids er kwamen. Ik heb wel nog een redelijk hoog libido maar door de stress, werk, moeilijke kinderen etc... komt het er gewoon niet veel van. En als ik mijn vriendinnen moet geloven zitten wij met ons 1 keertje per maand nog goed. Wie 1 keer per week haalt, halleluia! Respect!

Dus ja, ik weet niet hoe het met mijn ventje zit, maar bij het douchen gebeurt er wel eens iets extra bij mij als ik weet dat we 's avonds weer geen tijd hebben. Dat voorkomt veel frustratie.
  • Aan diegenen die het "maar" seks vinden: ik ben op mijn 20e verkracht. Dat was ook "maar" een piemel die in mij is geduwd. Ik ben er wel al meer dan tien jaar voor in therapie. Je lichaam delen is het intiemste wat er bestaat.
  • boze ano, seks met je man is inderdaad maar seks. Verkrachting is totaal iets anders. Ik heb absoluut geen nood aan therapie omdat ik tegen mijn zin vrij met mijn man. Ik heb daar ook geen trauma van. Ik zou zonder kunnen leven, maar het is nu wat het is.

eerlijk gezegd vind ik dit soort vergelijkingen nogal hysterisch... ja jij hebt het het zwaarste te verduren, proficiat. Alleen heeft een verkrachting zero percent te maken met wat we hier bespreken...
  • Bwa, ik kan me toch vinden in boze ano, ook met mijn man vind ik sex toch ook wat meer dan een boterham smeren voor mijn man. Er zit toch een extra dimensie aan.

Ik geef momenteel borstvoeding en ik heb ook geen libido meer. Ik ben zo droog dat vrijen pijn doet dus mijn 'truukje' is om mijn ventje zo op te winden dat hij zelfs niet zo ver geraakt. Ik doe dus dat we gaan vrijen, goed veel voorspel, uitdagend doen enzo, maar tegen dat het zover is en hij in mij wil komen geef ik hem een extra zetje met mijn handen en is het al te laat. Werkt altijd tot nu toe wink.gif Hij denk dat hij het is die te vroeg komt maar in feite zorg ik er voor.
  • Boze ano, lekker weer olie op het vuur gooien is het niet. Hoe kan je een verkrachting nu vergelijken met waar het topic over gaat? Helemaal niet dus.. Snap best dat dat heftig moet zijn geweest voor je. Maar als je getrouwd bent en kindjes hebt, en minder zin. Is seks met je man MAAR gewoon seks
  • @yannick: ook bedankt om eens jouw verhaal als man zijnde te horen.
    Wat je zegt komt sterk overeen met wat mijn man zegt, vooral je eerste stuk over hoe je tegen seks aankijkt.
    Alleen wil mijn man niet masturberen, misschien moet dat nog eens op tafel gesmeten worden.
    Ik geniet wel echt van de seks zelf, ook van penetratie. En mijn man zorgt ook dat ik altijd aan mijn trekken kom, dikwijls nog voor hem.
    Het is bij mij puur de frequentie, en het idee dat het "moet" omdat hij idd een druk voelt, met een natte pyjama wakker wordt of ambetant wordt.
    We gaan nu elk aangeven wanneer we effectief zelf zin hebben, en hij wil ook absoluut niet dat ik het tegen mijn zin doe, voelt zich daar ook mottig om achteraf.
    Maar ik begrijp dus jullie ook wel he, om inderdaad maar te zeggen we doen het alleen maar wanneer ík wil. Dat nu ook ook niet.
    Ik wil ook rekening houden met zijn gevoelens rond seks en hem gelukkig/tevreden maken. Maar seks mag ook niet zijn zoals een huishoudelijk klusje dat je eens doet voor je partner.
    Ik vind het niet zo zwart wit, helemaal niet simpel.

Ik vind al jullie meningen wel fijn om te lezen, het is een onderwerp dat bij veel koppels leeft zo te horen

@neuzeke: klopt een zwangerschap en bevalling hebben een enorme psychologische en relationele impact, en die hormonen doen er niet veel goeds aan. Maar de scheiding van mijn ouders en de negativiteit van mijn papa op mijn moeders lichaam, en mijn moeder haar negativiteit op "alle" mannen+ ze geeft van kleinsaf , en zelfs nu nog kritiek op mijn uiterlijk. Dat doet veel met een mens
    1 dag na mijn bevalling, zei mij moeder tegen mij: " goh uw haar is wel heel kort, je hebt al een rond hoofd, het ziet er nu nog boller uit".
    Idem met deze zwangerschap, zegt ze soms: " probeer deze keer niet zoveel aan te komen, smeer uw buik maar goed in (ik heb liters amandelolie gegoten), enz...

Gelukkig is mijn man wel enorm positief over mijn uiterlijk, daar ben ik wel ontzettend dankbaar voor.
    Hij heeft mij ook een mooie liefdesverklaring gegeven in de badkamer van het ziekenhuis.

• Ik ben blij dat hier allemaal te lezen want ook bij ons is de frequentie gedaald en is het vooral mijn man die daar problemen rond maakt (ik zou gerust zonder seks kunnen). Misschien moet ik hem dit topic eens laten lezen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld