Mijn vriendin geraakt niet zwanger - hoe kan ik haar steunen

• Mijn vriendin geraakt niet zwanger - hoe kan ik haar steunen

Dag mama's!

Ik heb even jullie hulp nodig.
    Mijn beste vriendin is al dik 2 jaar bezig met zwanger worden, maar het lukt maar niet. Nu al de zoveelste inseminatie, maar geen prijs.
    Zelf ben ik mama van (bijna) 2 kindjes.

Ik weet niet meer hoe ik haar moet steunen of wat ik moet zeggen. Aangezien ik er zelf twee lopen heb vind ik dit zeer moeilijk.

Hebben jullie tips, ervaringen, dan hoor ik het graag.
    Ze heeft bijna verlof en ik zou graag iets samen met haar doen, voorstellen?
    Ik zou haar graag ook een kaartje sturen, maar weet niet wat ik erop moet zetten.

Alvast bedankt!
  • Ik denk dat het belangrijkste wat je als beste vriendin kan doen is er zijn voor haar. Luisteren nar wat ze te zeggen heeft, haar je schouder biedennals ze het moeilijk heeft,..

Jullie kunnen misschien eens samen een verwenmoment nemen in een spa want ik gok dat je vriendin door de hele omstandigheden wel wat stress zal ervaren en eens ontspannen zal goed doen. Vriendinnen onder elkaar en even het hele 'niet zwanger geraken' kunnen loslaten.
  • ook afspreken zonder kinderen,
    ik heb dat toen niet gedaan, het bleken zorgenkindjes te zijn die overgevoeilig waren en ik kon dan ook heel moeilijk afspreken met haar, want we hadden thuis ook gewoon heel veel zorgen met de kinderen.
    Nu is het eigenlijk te laat...
    Zo een wellness is zeker heel tof om te doen, in het begin als er nog geen scholen aan te pas kwamen, lukte dat al wat vaker.
  • Het feit dat dit je bezig houdt, toont dat je een goeie vriendin bent content.gif
    Wellness is nu misschien niet de beste optie, gezien je zelf 35 weken zwanger bent (sauna/massage/...). Maar eens gezellig een hapje gaan eten en/of eens samen een gezichtsverzorging ofzo kan zeker nog. Je kan zeker ook een kaartje sturen, waarin je kan laten weten dat je er voor haar bent en dat ze altijd op jou kan rekenen. En dat je beseft dat jouw eigen dikke buik voor haar heel confronterend kan zijn.
    Ik duim alvast mee dat het voor jouw vriendin ook snel lukt!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld