Jezelf omscholen tot verpleegkundige

• Hallo,

Ik zit nu al een 2-tal jaar aan het spelen met het idee om mezelf om te scholen tot verpleegkundig.

Jammer genoeg geraak ik niet eens uit het denkwerk nervous.gif

Ik heb eigenlijk verschillende vragen, waarop ik geen antwoord ken ik die ook zeer persoonsafhankelijk zijn vrees ik.

Maar mss kan er mij hier iemand helpen...

Eerst even mijn situatie schetsen: Ik ben een getrouwde 27-jarige vrouw met een dochter van 2.5jaar en zwanger van een tweede (5 weken ver) Ik werk 3/5 als bediende en heb een bijberoep (2webshops)

Het probleem is dat ik mijn huidig werk grondig beu ben. Ik werk als IT'er voor een grote firma en al de regeltjes groeien mij boven het hoofd uit. Ook heb ik het gevoel niet te passen tussen al mijn collega's die zeer hard streven naar een carriere en hier soms wel eens ellebogenwerk voor durven gebruiken. Ik kan precies ook niet meer de moed opbrengen om te blijven mee evolueren met nieuwe technologiën waardoor ik precies meer en meer achterop begint te hinken.
    Dus het is tijd voor wat anders bigsmile.gif

Ik zou mezelf omscholen tot verpleegkunde om volgende redenen:
    - ik heb indertijd een opleiding verpleegkunde ook al overwogen, maar IT heeft het gewoon toen, mede door het liefje van toen blush.gif

- het is een knelpuntberoep dus waarom zou je niet helpen dit te verbeteren

- het contact met mensen spreek mij enorm aan

Maar hoe begin ik hieraan???

Ten eerste welke opleiding zou ik volgen?
    Verzorgende, zorgkundige, verpleegkunde A1, verpleegkunde A2?

Liefst een bachelor in verpleegkunde, maar ga ik dit wel aankunnen? Ok, ik heb reeds een bachelor diploma maar dat zegt volgens mij niet veel. Zeker niet als ik van mezelf durf zeggen dat ik nu ook niet het grootste licht ben blush.gif
    En mijn situatie is ook veranderd (werken, gezin,...)

Mocht ik voor een bachelor gaan doe ik dit dan in avondonderwijs, afstandsonderwijs of voltijds?