Is dit nu "mama"zijn?

• Is dit nu "mama"zijn?

Hallo,
    Weet niet waar te beginnen,maar alles wordt een beetje te veel..
    Mijn 2 jongens zijn 6jaar en 11jaar.De laatste tijd vind ik het helemaal niet meer fijn om mama te zijn.
    Niks anders dan ruzie,brutaal,agressief..ik word er zo ongelukkig/droevig van.
    Soms wil ik zelf niet meer opstaan om de dag te beginnen,want ik weet hoe hij gaat zijn.
    Met een vrije dag of vakantie voel ik het aan als een straf om een dag bij hun te zijn.
    Ik heb altij heel graag mama willen zijn,maar nu denk ik soms dat ik ze niet meer wil..sad.gif

Op het werk verloopt het ook niet vlot.Ik werk er 13jaar,maar heb net mijn ontslag gegeven terwijl ik nog niets anders heb.
    Ik werk in een bakkerij/tearoom.Je krijgt niks respect van de bazen,je moet altijd met minder personeel staan.De collega's denken alleen aan zichzelf,buiten 1 collega,maar die is net overleden.
    Ons loon krijgen we altijd maar later en later,omdat ze geen geld hebben enz..

Ik probeer me altijd recht te houden,maar soms heb ik het gevoel dat het me niet meer lukt......

Sorry,ik moest dit even van me af kunnen zetten..

Groetjes Vanessa
  • Hallo Vanessa,

Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat je titel de lading niet dekt. Je begint wel over je kinderen en mama zijn, maar er is meer aan de hand dan dat alleen. Je veerkracht zit er naar mijn gevoel zo even door, met de problemen op je werk. Je hebt je ontslag gegeven, nog geen nieuwe job, dit brengt weel onzekerheid met zich mee. Dus dat zal wel wat knagen. En dit alles vraagt natuurlijk wat tijd. Daarbij komt dat een gezin ook wel erg hectisch kan zijn en dat dit ook een extra uitdaging is voor je energie en veerkracht. Dus misschien ligt niet alles bij je gevoel van mama zijn? Misschien kan je hierover eens praten met je huisarts?
  • Hoi,

Het is inderdaad misschien een samenloop van omstandigheden. Maar die ruziende, agressieve, luidruchtige jongens kunnen je inderdaad het bloed onder de nagels onderuit halen. Ik heb er zo 3 leeftijd 6j, 10, 14j, hier verloopt de dag net hetzelfde als bij jou, ik heb ook geen zin om op te staan want weet wat er me te wachten staat. Ik heb ook de fut niet meer om er steeds als scheidsrechter tussen te gaan staan. En heb me ookal regelmatig afgevraagd of dit nu 'mama zijn' is want op deze manier vind ik het ook niet leuk. Een dag vrijaf is voor mij niet relax, ik ga soms liever werken dan met hun thuis te zijn, dus ik begrijp je volledig. Een oplossing hiervoor weet ik ook niet, huisarts contacteren, misschien, en zet die je dan thuis tussen de jongens wel dat is voor mij niet de ideale oplossing, denk ik
    Ik hoop dat er nog enkele mama' s zijn die dit voelen of gevoeld hebben misschien hebben zij als ervaringsdeskundige een voorstel
    Groetjes christa
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld