Is die derde minder belangrijk??

• Is die derde minder belangrijk??

Hallo

Ik ben 3 weken geleden bevallen van mijn 3e zoontje. We zijn verzot op hem. Maar waar ik mij wel aan stoor is dat wij nauwelijks bezoek krijgen, en ook geen kaartjes. Ik vind dit echt jammer. BIj mijn andere 2 zoontjes heb ik een 'herinneringsdoos' aangemaakt, waarbij hun geboortekaartje, doopsuiker en alle felicatie-kaartjes zitten. Bij nr 1 had ik er héél veel. Bij nr 2 was dat iets minder, maar toch ook nog veel. Als onze zoon nu 10 kaartjes heeft, zal het veel zijn. Voor ons is hij even belangrijk als zijn 2 broers, maar blijkbaar voor de buitenwereld niet. Ik vind dit echt jammer....
  • Oh dat hebben wij ook gemerkt.
    We hebben wel zelf ook een pak minder kaartjes gestuurd maar ook heel wat mensen die bij 1 en 2 wat gaven , doen dit bij nr 3 niet of pas als hij al een dikke maand oud was. Onze gevoortelijst stond tot 4 maand open en tot een week ervoor werden dingen besteld.
    Ook vab bezoek echt pakken minder
  • Wat jammer, ik begrijp wel dat dit je raakt... Zou een reden die ook speelt zijn dat mensen meer en meer digitaal felicitaties bezorgen? Ik merk zelf ook dat sommigen zich bij zo'n belangrijke gebeurtenissen er beetje snel vanaf maken met een online berichtje (FB...) of een sms. Een extra attentie door middel van een kaartje dan bijvoorbeeld, hoeft dan precies niet meer, wat ik wel zonde vind... Of merk je het echt algemeen in de belangstelling?

Mensen kunnen jammer genoeg heel ongevoelig zijn... Ik herinner mij de week dat ik zelf op materniteit lag van de geboorte van onze kindjes (tweeling) nog heel goed. Bijna geen enkel bezoek heb ik er gekregen, gewoon omdat er niets te zien was: de kindjes lagen er op neo en bezoekers konden er niet bij. De enkelingen die zijn gekomen, lieten niet na hun ontgoocheling te laten blijken dat er geen baby'tjes te zien waren, wat ik op zich wel begrijp, maar toch... hallo... ik lag er ook nog... De eerste dagen kon ik zelf moeilijk tot niet tot bij m'n kindjes door complicaties bij mezelf na de geboorte. Ik zeg het nog vaak tegen m'n man: die tijd toen op materniteit was één van de eenzaamste periodes uit m'n leven.

Geniet van je zoontje - proficiat trouwens smile.gif - en hopelijk volgen er snel heel wat andere leuke dingetjes die je kan koesteren voor zijn herinneringsdoos!
  • Dat is een fenomeen dat alle ouders kennen, denk ik.
    Bij de eerste is er nog heel veel belangstelling, daarna wordt dat bij elk kind minder en minder.
  • Dan moet je es voor een 4de gaan goofy.gif

Eerlijk??
    Zo erg vond ik het niet..
    Ik ben zelfde dag naar huis gegaan. Eerste weken kwam enkel dichte familie langs. Weinig extra bezoek van vriendenkring.
    Ik vond die rustige eerste weken zalig genieten!!
    Veel meer dan bijvoorbeeld bij de eerste zoon. Waar we weken overstelpt werden door bezoek. In het ziekenhuis zat het elk bezoekmoment bomvol in mijn kamer... Kaartjes, bloemen, tientallen geschenken en vaak zoveeltje rompertje of pyjama...

Neen, die rustige periode had ik even graag ook bij de andere gehad.
    En is ook deels rede geweest om poliklinisch te bevallen. Lekker thuis met de oudste kinderen en man. En enkel het noodzakelijke bezoek.
    Kaartjes en felicitaties via allerlei kanalen is nu ook iets dat ik minder belangrijk vind.

Bij oudste zoon hadden we 125 suikerbonen zakjes...
    bij de jongste en 4de zoon, hadden we er 40 nodig...

Niet zozeer teveel aantrekken van anderen. En omdat ze minder aandacht geven,wilt niet zeggen dat ze daarom je 3de minder belangrijk vinden... Bij een 3de kom je gewoon op een punt dat vele denken: fijn, super.. maar verder nog weinig reactie..

Bij een 4de krijg je dan eerder meer reactie van: toch je laatste nu?? ipv proficiat...

Me alvast nooit aan mijn hart laten komen!

En is het nodig dat je in de doos ALLE felicitaties steekt?? Je kan evengoed enkel kaartjes er in steken van de mensen die ook van belang zijn voor je kind (grootouders, nonkels, tantes, meter en peter)
    Dan krijgt je ene kind niet ooit een doos met 100 erin en andere maar 20...
    uiteindelijk heeft het voor je kind niet echt belang of er een kaartje inzit van de 10de buurvrouw en de 5de collega en de zoveelste kennis...

Bij ons zit er trouwens enkel een brief in van ons, meter en peter. Heeft veel meer waarde volgens mij wink.gif
  • zou je zelf nog naar iedereen gaan die een derde kind heeft gekregen, zeker als je ondertussen zelf al een gezin hebt en een hoop geregel te doen?
  • Hoe minder te doen, hoe drukker was het in ons geval.
    Vrienden en familie met kindjes kwamen gewoon langs hoor 😄😃.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld