Huwelijk redden.

• Huwelijk redden.

We zijn na 10 jaar samen uit elkaar gegroeid,ook door drukke jobs en te wenig te communiceren.
    Wie heeft dit nog meegemaakt en hoe kunnen we hier aan werken? Welke tips hebben jullie? Kunnen we terug naar elkaar groeien?
  • Hoi,

Zelf ben ik na 15 jaar uit elkaar gegaan doordat we volledig uit elkaar gegroeid waren. Maar voor mij was het toen ook echt op! Als dat nog niet het geval is, kan je gerust je huwelijk redden denk ik. Een eerste vereiste is dat je tijdig in de gaten hebt dat er een probleem is. Eens je gevoelens volledig weg zijn, ben je te laat. Daarnaast moet je beiden bereid zijn aan je relatie te werken. Je kunt dit doen door bewust tijd te maken voor elkaar, te flirten met elkaar, te praten, enz. Er zijn heel wat leuke boeken die je op weg kunnen helpen zoals 'de superrelatie'. Zoek voor jezelf uit hoe het met je gevoelens staat, wat je mist, wat je wilt veranderen. En spreek altijd vanuit je eigen emotie, zonder verwijten. Dan komt het vast goed.

Kat
  • ook wij waren uit elkaar gegroeid maar het was ons kind dat het ondervond en...

ik in een dag job en mijn echtgenoot in een nacht job. Het had vele voordelen zolang de kinderen opvang nodig hadden. Maar het was de sluipmoordenaar van onze relatie. We hadden zoals elk koppel wel onze werkpunten en hoogtes/laagtes. Maar we respecteerden elkaars wereld en zijn. Nog steeds komen we overeen en zoeken we nu de weg buiten onze relatie. Waar het dan fout liep?
    Een puber in huis waar bijna geen communicatie tussen de ouders is, heeft zo zijn nadelen. De relatie moet dan net hechter worden waar wij hebben vastgesteld dat de onze ver zoek was. We leefden gescheiden onder hetzelfde dak en kwamen enkele keren per jaar uit dat stramien, Niet genoeg om gewiekst pubergeweld samen aan te pakken. In opvoeding hadden we een andere histo tired.gifrieke grond en opvatting. Zo kwamen we in 2 uithoeken te staan waar de puber op een constante lijn danste. Op het einde haalden de persoonlijke frustraties de relationele banden nog verder naar beneden waardoor we hebben besloten het relationele hoofdstuk (af) te sluiten.

ik denk dat je je moet afvragen hoe het wordt als je terug tijd voor mekaar hebt. Als de kinderen loslaten en het drukke verkeer binnen je gezin wat luwt. Hoever ben je daar nog van weg? Is er mogelijkheid en zin in communicatie?
    Mijn raad: blijf proberen, boek een cinema, weekend, een uitstap,...of gewoonweg met 2 thuis. Het wordt niet makkelijker als je loslaat want ook dan moet je een communicatie zoeken. Zeker met kinderen in het gezin. Kan je echt niet verder? praat eerst met mensen zodat je rationeel zeker bent van je beslissing. Je zal nog sterk in je schoenen moeten staan na de breuk ook als dit in overeenkomst gebeurd. Succes en sterkte!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld