Hobby man - graag jullie mening

• amai, waarom die nadruk op 'ONS'? Je doet precies of wij een abnormaal gezin zijn, omdat we af en toe verlof pakken voor ONS twee?
    Vind je het nu echt zo raar, dat we naast dingen met de kinderen, dingen apart, ook af en toe dingen met ons twee als koppel met of zonder vrienden willen doen zonder kinderen?
  • Dingen samen zonder kinderen, prima, maar verlof daarvoor nemen, nee. Misschien omdat het concept verlof nemen mij sowieso al vreemd is, ik kan gewoon geen verlof nemen, ik heb verlof als het verlof is. En man, die heb ik nog nooit zomaar een dag verlof weten nemen. Die neemt verlof als de kinderen thuis zijn:)
    Elke zondag als ze nr de scouts zijn, is er al tijd zonder kinderen, en elke avond vanaf 20.30u ook:)
  • Oh maar mijn man is genoeg weg hoor, wij zitten echt niet constant op elkaars lip, dat zou idd een verschrikking zijn wink.gif . Trainen, wedstrijden, eens met vrienden iets drinken. Hij wilde dezemorgen een duurloop gaan doen, geen probleem voor mij, maar heeft ervan afgezien toen hij zag dat ik een heel kerstontbijt voorzien had wink.gif . Als je zoals ts er genoeg van hebt, kan je dit best wel aangeven en dat 'recht' heeft ze. Hij kan niet weten dat zij dit niet fijn vindt. Wij zouden niet willen dat mijn man 60 of 70 uur per week weg zou zijn, voor ons zou het gezin daar onder lijden (allee, dit is misschien een groot woord maar ik vind zometeen geen ander). Hij zou dit zelf niet fijn vinden.
    Maar zolang beide partijen tevreden zijn, wie is een ander dan om daar commentaar op te geven content.gif. Wat werkt voor één koppel werkt daarom nog niet voor een ander koppel.
  • Voor ons is het de enige mogelijkheid om onder ons naar de sauna te gaan. Als de kinderen naar school zijn. Je doet nog altijd alsof het superfout is om hiervoor verlof te nemen en dat is behoorlijk arrogant.
  • Als de kinderen ouder zijn en hobby's hebben dan heb je als koppel misschien wel wat meer tijd voor mekaar. Maar als je nog in de kleuters zit dan is dat toch moeilijker. Dus wij brengen de kindjes ook eens af en toe weg om eens iets als koppel te doen. Ook al ooit eens een keertje verlof voor genomen. Ik zie niet wat daar verkeerd aan is. Als je als koppel uit elkaar groeit of het gevoel hebt dat er te weinig tijd is voor mekaar dan is het ook in het belang van de kinderen dat je tijd in elkaar steekt.

Met hobby's valt het hier wel mee. Mijn man is af en toe eens weg. Ik vind dat niet erg want ik heb mijn eigen bezigheden. Zelf ben ik wel verschillende avonden per week weg. Soms voor het werk, meestal voor hobby's. Mijn man heeft daar nog nooit over geklaagd, dus het zal wel ok zijn. Zolang dat je er beide mee kunt leven is het goed. Als de ts echt problemen heeft met de tijd die in de hobby's van de man kruipt dan moet ze hem er eens op aanspreken. Misschien kan hij wel bij een andere ploeg gaan voetballen die minder trainen of minder op café hangen achteraf.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld