Dromen nastreven

• Dromen nastreven

Hoi iedereen,

Wegens omstandigheden heb ik de voorbije maanden serieus nagedacht ((moeten nadenken) over mijn toekomst en over wat ik echt wil, wat mijn dromen zijn.
    Mijn allergrootste droom is een eigen boek schrijven. Er zijn al verschillende verhalen van mij gepubliceerd, dus ik denk wel dat ik op dat gebied goed bezig ben.
    Natuurlijk heb je een boek niet in 1 2 3 geschreven en heb je hier echt wel de tijd voor nodig.
    Binnenkort zal ik terug op werkloosheidsuitkering komen en op zoek moeten gaan naar werk. En daar knelt momenteel het schoentje. Ik wil zo graag voor mijn droom gaan. Ben nog jong en we zouden het financieel kunnen dat ik bv een jaar gewoon ten laste zou staan bij mijn man, en dus geen uitkering krijg.
    Alleen sta ik op dat gebied volledig alleen. Niemand lijkt mijn droom te begrijpen. Ergens snap ik het wel, het is een passie die niet veel mensen denken en die natuurlijk moeilijk te verwezelijken is. Maar door een gebeurtenis de afgelopen maanden, wil ik gewoon alles uit het leven haal wat er in kan zitten.

Iemand die dit herkent? Met hetzelfde gevoel zit?

Ik moest het gewoon even van me afschrijven, maar een reactie van mensen die hetzelfde voelen, zou echt leuk zijn!
  • heyla @ellie
    goh weet je als je het kan zowel financieel en u man staat er achter, zou ik me niet te veel aan trekken van de rest wat ze denken. het is uiteindelijk u leven en alleen jij beslist erover hoe het loopt. ik persoonlijk heb nu niet ervaringen met te schrijven maar ik wou altijd al verpleegster worden op mijn 18 van school gegaan wegens omstandigheden en gaan werken werk dat me niet lag of graag deed, ik heb voor mezelf toen de knoop doorgehakt en ben terug gaan studeren via de vdab en ik kan zeggen geen enkel moment spijt. ik ben nu nog maar 23 dus heb 5 jaar gewerkt ondertussen een huis gekocht en bezig met eiceldonatie maar het heeft me niet tegengehouden om mijn droom te volgen hopelijk bij u ook niet
    alvast veel suc6
  • Ik volg Sarah. enkel jijzelf en je man moeten hier samen over beslissen. Je laat je leven toch niet bepalen door iemand anders?
    Ik begrijp dat je door een gebeurtenis je leven vanuit een andere hoek ziet. Dan vind ik het zeker niet de moment om te kijken naar wat anderen daarvan vinden. Veel mensen hebben "het licht" nog niet gezien. veel mensen gaan gewoon door in de dagelijkse sleur van het leven zonder dat een gebeurtenis hen wakker schudt en even doet stilstaan bij wat echt telt in het leven.
    en wat is een jaar? Dat is niet zo heel lang. Als je werk gaat zoeken zal je misschien ook al enkele maanden bezig zijn.
    Gewoon voor gaan! Je moet jezelf de kans geven om gelukkig te zijn! Haal alles uit het leven dat je kunt! Laat andere je geluk niet bepalen.
    Mensen die niet gaan werken stoten vaak op onbegrip. Terwijl het voor sommigen een bewuste keuze is waarvoor ze ook bepaalde dingen moeten laten (misschien geen grote vakantie dit jaar, of geen nieuwe auto).

Veel succes met de beslissing!

Grts
    G
  • Hoi,

laat je niet leiden door wat andere zeggen vaak is dat jaloesie, als je man achter je staat , het financieel gaat, ga dan 100% voor je droom en schrijf je boek, deze kans komt misschien niet meer terug. Veel succes je leeft maar 1 keer

groetjes christa en co
  • ik schrijf ook graag en mijn droom is ook om een boek uit te geven, al ben ik er minder mee bezig nu door fulltime job, zoontje, vriend..dus te weinig tijd. Heb dat gevoel al een aantal jaren, kon ik maar gewoon mijn droomjob doen: schrijven, maar dat gaat dus financieel nooit niet lukken en de onzekerheid... dat het mss nooit uitgeven wordt, daarmee probeer ik te schrijven naast mijn job, maar dus komt het er ook niet altijd van...
    als je de kans hebt, nemen die kans denk ik dan! lijkt me zaaaalig! opstaan, schrijven, schrijven schrijven, slapen, opstaan schrijven bigsmile.gif
  • Nou ondertussen zijn we enkele dagen verder en voel ik me al een pak beter. Ik had die dag echt een baaldag, door iets kei belachelijks eigenlijk.

Ik ga met volle moed door met schrijven! Bedankt voor de positieve reacties.

En mama_x : mss je kans eens wagen met schrijfwedstrijden?
    Als je interesse hebt, of je wil eventueel wat kletsen over onze gezamelijke droom, dan laat je maar iets weten. Dan stuur ik je via privébericht mijn email.

• @Ellie heb al deelgenomen aan wedstrijden maar niet genoeg wink.gif, moet er meer mee bezig zijn. Ben wel benieuwd ja naar wat je al gerealiseerd hebt en nog van plan bent, je mag altijd pb sturen, kunnen we elkaar wat aanmoedigen.
    Dus je gaat het doen?? lijkt me echt zalig! Had ik maar een rijke vent hé bigsmile.gif
  • Waarom zoek je dan geen job als redacteur of copywriter? Evt pt of op freelance basis. De schrijvers die in Be van hun boeken kunnen leven, kun je op 1 hand tellen. Ik ken ook een aantal mensen die hun boek proberen gepubliceerd te krijgen, maar makkelijk is het niet. En voor je het weet heb je een gigantisch gat in je cv.
  • in mijn geval: niet de juiste studies gedaan om redacteur te worden.
    Ook voor copywriter; wil ik zeer graag worden, maar dan zoeken ze meestal mensen met ervaring, die iets kunnen voorleggen en dat kan ik niet omdat ik al jaren iets anders doe. Heb dus zowel de juiste opleiding niet als de ervaring niet en op freelance basis (zelfstandig meestal)..is nogal onzeker qua inkomen hé.
  • Ik heb een jaar in bijberoep als copywriter gewerkt, maar heb het stopgezet omdat het niet te combineren was met mijn voltijdse job. 3 weken later kreeg ik mijn ontslag!
    Ik heb dus op zich wel de nodige kwalificaties om als copywriter te werken, maar veel werk is er hier niet in, tenzij als zelfstandige.

Vorig jaar was er een job waarbij dit allemaal aan bod kwam. Ik had ze net niet. Triest dat ik toen was!

Nu ik ben nog sowieso tot eind maart in ziekenkas en dan bekijken we het verder. Het is zeker niet de bedoeling om er mijn beroep van te maken, hoewel ik natuurlijk daar wel van droom, zoals elke schrijver denk ik wink.gif

Maar ik heb ondertussen wel wat plannen om verhalen om de aandacht te brengen. Binnen enkele weken wordt mijn tweede verhaal gepubliceerd dus dat is al een begin he!

Mama_x ik stuur je morgen een bericht. Gsm is leeg
  • Dit is een andere (anonieme) Ellie. Gelieve dus geen @Ellie te sturen in deze topic!
  • oké Ellie ben benieuwd!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld