Slijmprop? Hoe herkennen?

• Hey moeders,

In mijn eerste zwangerschap ben ik waarschijnlijk de slijmprop kwijtgeraakt terwijl ik dacht dat mijn vliezen waren gebroken. Ik weet niet goed de details meer, wel dat ik het niet goed herkend heb.
    Nu ben ik vanmiddag bij de gyn geweest die 1cm ontsluiting constateerde en nu net kwam er bij het afvegen (sorry voor de details) een paar lichtgekleurde behoorlijke en compacte klodders mee. Denken jullie dat dat (een deel van) de slijmprop was of een voorbode ervan? Ik weet dat bezoekjes bij de gyn soms wel dingen in gang kan zetten, daarbij hebben we het vanmorgen lekker knus gehad easterbunny.gif

Als ik me goed herinner uit de beschrijving dan moet de slijmprop toch eerder bruinig zijn van het oude bloed??? ponder.gif
  • ik heb zo eens op google bij afbeeldingen gekeken naar "slijmprop" blijkbaar, kan dat toch wit gelig zijn of met wat bloed in precies, ik heb het vorige keer ook niet gezien dus ik vroeg het me eigelijk ook wel af. ik had deze nacht zo pijn mn rug en buik precies, vond echt mn draai niet in bed, ben dan om 5u15 mr opgestaan en lekker warm bad genomen en nu is het beter, ik denk dat ik gisteren wat te veel te gedaan heb door de dag. ale ik wens u alvast veel succes smile.gif
  • ik ben vorige week woensdag en donderdag mijn slijmprop al verloren en die was gewoon gebroken wit, beige, geen bloed of bruin bij te zien. Heb voor de zekerheid naar materniteit gebeld. Daar vroegen ze of ik contracties had, niet dat ik weet, is eerste kindje. Aan monitor gehangen en dan echo en heb 1cm ontsluiting.
  • Okee bedankt meiden!

Ik heb het gevoel dat ik m stukje bij beetje verlies, we zullen zien...
    Leeuwtje en ik zijn dus ongeveer even ver...
    Enne Minneke, ben jij nog niet naar het ziekenhuis?? Zou me niets verbazen!

Ik voel me op zich goed maar ik kan het niet verhelpen dat ik me zorgen maak, ik vind dat baby echt drastisch minder beweegt en minder krachtig ook. Maar hij beweegt nog wel... Ik ben zo bang dattie met een handicap geboren wordt....

Jullie ook veel veel veel succes hè!
    Juliette.
  • ja ik heb ook zo'n beetje witverlies soms, mr heel weinig..en ben gisteren aan de monitor gaan hangen omdat ik toch wel een paar pijnlijke steken had, als ik rondliep voelde ik niks, mr als ik in zetel zat en harde buiken dan, en blijkbaar ben ik toch niet voor niets opgegaan, want het was beginnende arbeid. ik had al weeën, mr nog ongeregelmatig en 3 cm opening, mr omdat het niet het zeker te verdragen was, vroeg de vroedvrouw wat ik het liefste had, of ik me meer op mn gemak voelde als ik daar bleef of terug nr huis wou, uiteindelijk rijden we 15min van thuis tot kliniek dus, ben toch maar naar huis gegaan, en nu vandaag heb ik dus niks last, gewoon af en toe nog harde buiken mr echt steken niet dus ja...afwachten maar smile.gif
  • Toch spannend he Minneke, héél veel succes alleszins!!! thumbup.gif
  • Hè Minneke we hebben precies dezelfde passages, maandag dacht ik ook dat het zover was, de hele dag scherpe steken en harde buiken en in de auto weeën elke 10m, een uur lang bijna. Toen een lang bad genomen en nergens meer last van, daarna een half uurtje weeën elke 5m en toen niets meer, alleen hondsvermoeid.

Vandaag naar Monaco geweest voor monitoring, geen weeën en de vk wilde zelfs dat ik baby wakker maakte, toen ik thuiskwam heb ik nog behoorlijk in de tuin dingen gedaan en nu plat, hele dag topconditie maar nu zoooo moe...

Hoop stiekem dat ik ook 3cm heb goofy.gif
  • ja het is idd spannend, mr nu voel ik weer niks van steken he, deze nacht goed geslapen en alles. raar toch he, het was tjans leuk geweest moest ik dit weekend bevallen, mn ventje was just vrij dit weekend, tegen volgend weekend heeft hij vroege en avond sad.gif maarja misschien moet ik toch eens een paar keer de trappen doen (maar daar ben ik dan weer te lui voor hehe)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld