overtijd!!

• Jaja...en maar denken dat ik mijn tijd niet zou uit doen...ben nu al 2 dagen over tijd.
    Wie nog onder jullie?
    Houden jullie het nog een beetje uit?

Mijn buik doet enorm lastig, iedere beweging is pijnlijk...
    vooral liggen is niet zo fijn sad.gif
    Ik heb wel het gevoel dat ik 's avonds aan voorwerk aan het doen ben.
    Zeer veel harde buiken die pijnlijker zijn als anders (voorweeën??) en pijnlijke steken bij het stappen, rechtstaan, kortom bewegen.
    Maar er zet niet echt iets door momenteel.
    Ik moet donderdag weer op controle gaan.

Even een hart onder de riem voor alle mama's die al een boeleke in hun armen hadden moeten hebben hug.gif hug.gif
  • Enya, dikke knuffel! hug.gif
  • Voor de rest niemand??
    hier nu 40 + 3 .... nog altijd geen boeleke. disappointed.gif
  • Ooh, ik doe met je mee hoor!! Ik ben precies evenver overtijd als jij, en hoewel ik gisteren heel hoopvol naar de vroedvrouw vertrok bleek dat ik 0,0 indaling, verweking of opening had. En ja hoor, sinds dat nieuws heb ik het écht, écht helemaal gehad!

Bij m'n vorige dochter ben ik op 8 dagen overtijd ingeleid, en wil dat nu echt koste wat het kost vermijden, maar ik zou echt zooo graag gaan bevallen... Ik slaap niet meer, heb fysiek toch ook wat meer last, en heb het gevoel dat ik m'n dochtertje van 1.5 niet meer de aandacht kan geven die ze verdient. Ik liep gisteren echt de hele dag slecht gehumeurd rond, en vooral m'n vriend heeft dat moeten ontgelden vrees ik blush.gif Die had nl met z'n opmerkingen als 'ik ben het nu toch ook wel beu', en 'nu word ik ook wel ongeduldig hoor' behoorlijk verkorven bij mij, aangezien ik vond (en nog steeds een beetje vind) dat hij wel écht niet mag zeuren!

Maar bon, heb nu wat tips gekregen om ze te helpen indalen, en ga dat dan ook vrolijk doen, en dan komt de vroedvrouw morgenavond weer langs om te zien of ze eventueel kan strippen dan.

Dussss, je bent helemaal niet alleen, en ik ben stiekem ook wel een beetje blij dat ik nog een lotgenootje heb blush.gif hug.gif

Was dit je eerste kindje trouwens??

wave.gif
  • NoNa , welke tips geven ze dan zoal?
    Niet dat ik ze al dringend nodig heb.. Maar hier zit onze meid ook nog erg hoog.. Mss dat ik al wat kan oefenen.. goofy.gif
  • Wel, om het indalen te bevorderen moet ik enkele keren per dag een paar minuten (liefst een kwartier, maar dat hou ik niet vol) in diepe hurkzit gaan zitten. Dus als ik nu samen met mijn dochtertje aan haar speeltafeltje speel doe ik dat ik die hurkzit.

Verder proberen dagelijks te vrijen (met ricinusolie, ofte wonderolie als 'glijmiddel'), en 3 tot 6 tassen vrouwenmantel- of frambozenbladthee drinken. Maar de laatste 2 zijn vooral om de verweking te bevorderen, en dus niet zozeer de indaling.

Dus ik volg braafjes deze tips op, hopend dat het iets uithaalt, en ik me vooral achteraf niet kan 'verwijten' dat ik niet alles heb gedaan om ervoor te zorgen dat ik normaal kan bevallen.

Groetjes! wave.gif
  • Hihi , die hurk zit valt hier nog wel te proberen

Dat dagelijks vrijen met wonderolie al minder , te plakkerig dan..

En die thee? Is die te verkrijgen in de gewone winkels?

Heeft er iemand van jullie trouwens ervaring met perineum olie van weleda? Om een knip of scheur tegen te gaan?
    Heb mij zo een potje aangekocht , maar tot nu toe nog niet gebruikt..

Ik zal mee duimen dat het voor jullie niet meer te lang duurt!
    Hier mag ze nog wel 3 weekjes blijven zitten.. wink.gif
  • Ah Nona, ben blij dat je ook reageert...natuurlijk niet zo leuk voor jou dat je ook zo over tijd bent.
    even over je tips:
    - hurken, kan jij dat nog?? Ik geraak al geruime tijd niet meer door mijn knieën hoor. Mijn knieën kunnen dat gewicht gewoon niet meer dragen.
    - Ricinusolie heeft mijn vroedvrouw vandaag ook aangeraden. Maar schijnt enkel effectief te zijn als je lichaam echt bijna op bevallen staat. Dus ik vrees als je nog geen ontsluiting of niks hebt dat dit niet veel zal helpen...heb ook al veel gelezen dat het dan weeën wel opwekt maar deze bijna altijd ook stoppen.

Ik heb het lang uitgehouden maar nu ben ik ook het punt gekomen dat ik het beu ben. Vooral in bed is het zwaar. Het drukt allemaal zo hard dat er steeds een stuk adem wordt afgesneden, als ik me probeer te draaien of uit mijn bed probeer te geraken doet het allemaal zo veel pijn.
    Vanmorgen aan de monitor waren er twee hoge pieken te zien om de 10minuten..dus wie weet bigsmile.gif
    Sinds vandaag heb ik ook zeer veel pijn aan mijn benen helemaal bovenaan bij het stappen. Dus ik geraak echt amper vooruit nu.
    Ik hoop echt dat dit de aller allerlaatste loodjes zijn want het wordt hier heel moeilijk.

Nog heel veel moed hoor!!
    hug.gif
  • Hoi!

Mja, dat hurken lukt inderdaad nog, maar ik moet wel zeggen dat ik een redelijk kleine buik heb, die niet al te erg in de weg zit. Maar zoals ik al zei: het gaat echt wel maar om een paar minuutjes hoor, met steun aan een tafeltje of tegen de zetel ofzo.

En ja, dat vrijen met die olie... daar heb ik ook niet zoveel zin in, maar op dit ogenblik wil ik écht alles proberen. Normaal raden ze trouwens aan die olie te drinken, maar dat wil mijn vroedvrouw ook niet, omdat het inderdaad echt een aller- allerlaatste middeltje zou moeten zijn, als alles al redelijk gunstig is qua verweking enzo. Het wekt ook heftige krampen op, en zou ook je kindje in het vruchtwater kunnen stoelgang kunnen laten maken. Daarom raadt zij ons voorlopig aan het enkel vaginaal te gebruiken, en dat zou dus gunstig kunnen zijn voor de verweking. (zoals ik al zei: ik ben bereid alles te geloven nu hoor smug.gif )

Ik heb ook vooral 's nachts heel veel last nu! Helemaal zoals jij beschrijft, al komt daar nog bij dat ik klokslag om twee uur wakker wordt zonder aanleiding, en dan ook echt een heeele tijd wakker lig. Hoewel ik dus echt doodmoe ben hé, maar ik lig echt klaarwakker dan! En als ik dan toch in slaap van dan word ik elke keer wakker als ik me wil draaien, of moet ik een half uur later toch naar de wc upset.gif

Om maar te zeggen dat ik het ook écht beu ben tough.gif

Ik hoop in ieder geval voor jou dat die pieken op de monitor iets betekenden, en het zich daar allemaal wat aan het voorbereiden is! Heeft jouw vv of gyn al een uiterste datum vastgelegd voor een inleiding? En word je tussendoor ook nog gestript, of weet je dat allemaal niet?

wave.gif
  • Ohja, Toeterke: ik heb geen ervaring met die olie, dus kan je niet helpen! Ik was vorige keer niet geknipt of gescheurd, en hoop (en ga daar stiekem vanuit) dat dit nu ook niet zal gebeuren. Maar je kan er in ieder geval niets verkeerd mee doen hé! Mijn vv raadde dat in ieder geval wel aan.

wave.gif
  • Hier ben ik net 1 dag overtijd, 2e kindje maar al een hele week last van voorweeen. goofy.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld