Kindje verandert niet van positie,al weken

• Al wekenlang ligt ons kindje in dezelfde positie. Stuitligging met het hoofdje bij mijn maag, kontje beneden en voetjes rechts.
    Ik maak me een beetje zorgen hierover, herkennen jullie dit?
    Ik voel de baby wel goed bewegen, ondanks placenta voor.
    Volgens mij niet helemaal normaal toch?
  • Dat is volgens mij niet zo raar hoor. Het ene kindje draait en keert om de 5 stappen en het ander niet. Blijkbaar vind het kindje het fijn om zo te liggen. Ze kunnen soms echt een voorkeursligging hebben. Tot aan een week of 36 kunnen ze nog makkelijk draaien, daarna hebben ze te weinig plaats maar het zou niet de eerste zijn die zich draait net voor de bevalling begint hoor.
  • Maar hij draait ook bv niet van links naar rechts of van boven naar beneden...
    Ik weet idd wel dat hij nog op het laatst zou kunnen draaien van stuit naar hoofdligging, maar omdat hij al zolang hetzelfde ligt vraag ik me af of er misschien iets anders aan de hand kan zijn.
  • Als je er zo mee inzit, bel dan eens je gyn op of de materniteit waar je gaat bevallen. Die gaan je wel zeggen hoe of wat (en je hopelijk kunnen geruststellen). Vrijdag was ik bij de gyn op controle en die zei nog: materniteit mag je dag en nacht bellen.
    Dus voor je eigen gemoedsrust: bel, je zal je veel beter voelen hug.gif .
  • Rebecca heeft gelijk, gewoon bellen meid, dan ga je je een pak geruster voelen!!

persoonlijk denk ik niet dat het kwaad kan en dat de baby nog alle kanten uitkan. maar voor ge gemoedsrust gaat het een pak beter zijn als je dit van iemand kan horen die het ├ęcht zeker weet... want wij gissen natuurlijk ook maar...
  • Als je ongerust bent gewoon je gynacoloog bellen, daar zijn ze toch voor he... En dan kan die je geruststellen of je een keertje extra onderzoeken.

Gr. Katrien
  • Nou ik moet volgende week sowieso bij de verloskundige weer komen dus misschien wacht ik daar maar even op.

Vind het ook zo stom om voor zoiets te gaan bellen.
  • Dat is niet abnormaal hoor. Ik heb het nog gehoord. Ons jongetje heeft ook altijd hetzelfde gelegen bij alle echo's behalve in het begin begin. Nu net hetzelfde. Altijd op haar kopje met haar gezichtje naar mijn rug. Dat is nu zo sinds week 16.
    Ik heb wel ooit gehoord dat kindjes soms in een bepaalde houding blijven door de vorm van de baarmoeder. Maar dat is ook niet erg he...
    Ik zou me dus geen zorgen maken. Maar als je niet kan stoppen met piekeren, bel dan maar even'

Liefs,
    Nele
  • Hoi Moby,
    Het is helemaal niet stom om voor zoiets te bellen hoor, ze zijn er niet alleen voor spoedgevallen maar hebben ook een educatieve taak. En gezien de beweeglijkheid van je kindje in direct verband staat met zijn of haar gezondheid zou ik het zekere voor het onzekere nemen en niet je volgende afspraak afwachten.
    Met mijn echo vorige week lag mijn kindje al netjes in positie en de gyn zei dat in dit stadium maar in 5% van de gevallen het kindje nog van positie verandert. Maar hij draait nog wel om van de ene naar de andere kant.
    Succes meid!
  • Hey Moby,
    Idd bellen indien je ongerust bent. Mijn kleintje lag ook steeds in dezelfde positie. Ik dacht ook dat hij nooit draaide of keerde maar op 1 echo lag hij anders. Alle andere keren dezelfde positie. Toen ik dat wist ben ik meer gaan opletten en dan was het zo dat hij effectief wel draaide maar ik het gewoon niet wist. Ook de gyn zei dat hij alle kanten opdraait maar ik wist van niets haha!
  • Hoe zit het nu met de positie van de baby's?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld