inleiden of niet??

• He hello,

Ben nu bijna 40 weken zwanger en omdat ik maar een klein buikje heb en wel genoeg, maar niet teveel vruchtwater om het heel lang over de 40 weken te kunnen laten gaan heeft de genecoloog voorgesteld om het na het weekend in te leiden.
    Alleen ik weet niet wat ik moet doen. Sinfs hij dit gezegt heeft heb ik wel heel veel innerlijke rust en slaap ik terug stukken beter. Maar moet ik moeder natuur niet gewoon haar werk laten doen en wat geduld hebben. Of gaan voor het zekere zodat ons kindje nooit in nood komt want daar ben ik anders wel bang voor.

Wat zouden jullie doen????
  • Als je mijn eerlijke mening vraagt: wacht nog even met het inleiden! Ik werd op 40 weken ook door mijn gyn bang gemaakt door een zogezegde vermindering van het vruchtwater. Gelukkig ging ik op dat moment ook bij een zelfstandige vroedvrouw, die zich maar moeilijk kon voorstellen dat er effectief minder of te weinig vruchtwater zou zijn. Ik had heel sterk het gevoel dat de gyn een verzekerde bevalling wou hebben, en daardoor zo snel mogelijk een inleiding wou plannen. Gelukkig zijn we ergens anders een tweede opinie gaan vragen, en daar bleek van verminderd vruchtwater geen sprake! Uiteindelijk ben ik op 8 dagen overtijd toch ingeleid, omdat ik zelf heel ongerust was, maar heb daar enorm veel spijt van gehad. Ik had tijdens de bevalling heel erg het gevoel dat mijn dochter geforceerd werd om te komen (wat ook zo is natuurlijk) terwijl ze daar nog niet klaar voor was. Het werd dan ook een hele huzarenklus, en heb niet zo'n beste herinneringen aan die inleiding.

Ook nu wil ik koste wat het kost een inleiding vermijden, en hoop nu nog steeds bij 12 dagen overtijd dat ik nog spontaan kan bevallen! Helaas ziet het er niet echt naar uit, en zal ik maandag toch een inleiding krijgen. Ik ga wel voor alle zekerheid elke dag naar de monitor, om geen enkel risico te nemen!

Maar goed, je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt natuurlijk! Maar ik denk dat als je je goed laat opvolgen je weinig risico's kan nemen hoor. En laat je vooral niet te snel opjagen door je gyn!

Veel succes in ieder geval!

wave.gif
  • Ik moet maandag zelf bellen of ik ingeleid wil worden of niet. Anders een afspraak maken voor aan de monitor. Ik weet het niet zo goed en ben dus op internet gaan kijken en zo.

Ik twijfel en dat komt ook een beetje omdat ik terug een kilo ben afgevallen afgelopen week ook al eet ik gewoon.

Denk dat ik dit wzeekend gewoon ga genieten van het weer en ik maandag zal kijken hoe ik mij voel en wat mijn gevoel zeegt.

En wie weet is ons kleintje er dan al...

Ergensd hoop ik daar op, maar we zullen zien.

Bedankt voor je reactie alvast.
  • ik zou alle trukjes om zo gezegd een bevalling te starten uit proberen wink.gif)

vensters poetsen, op je hurkje zitten, springen, sexen, schweppes drinken, ... weet ik veel, dat zijn zo wat de dingen die ik al ooit gehoord heb - of t lukt geen idee, maar ik zou t in ieder geval proberen!

veel succes
  • Ben dus toch binnen gegaan op 21 mei. Bij controle bleek ik al 1cm ontsluiting. En mijn weeen waren begonnen. Dus ja waarom ook niet ineens erdoor. Ik merk dat het voor mij een stuk rustgevender is. En met mijn lichte autisme is dit ook wel zo rustig.wel ben ik er zeker van dat de startwandeling, het heerlijke bad en de lekkere vrij partij hun werk gedaan hebben smile.gif zal over een aantal uur kunnen zeggen wat het wordt want dat weten we nog nie.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld