het kwaaltjestopic

• de dokter heeft mij vorige week 2 dagen thuis gezet om te rusten.

ik had al een tijdje last van mijn lies, linkerkant. Op korte tijd was dat serieus verergerd. Ik kon geen enkele houding vinden in bed, waarbij het niet zeer deed. Kussen geprobeert ook, dat was al iets beter, maar toch nog altijd die pijnen, dus geen oog toegedaan. 's morgends niet rechtgeraken uit bed, want dan blokkeerde alles en deed dat imens veel pijn. Iedere keer als ik wou gaan zitten en rechtstaan van het zelfde, gewoon al stappen ook en autorijden was helemaal hel.

na die 2 dagen rust dond en vrij en het weekend er nog bij is het wel wat beter, maar nu begint het terug serieus te verergeren. Ik denk dat ik nog eens terug naar de dokter ga, en vragen voor osteopaat. die rust neemt de oorzaak van het probleem niet weg natuurlijk.

zijn er hier nog die last hebben van rug en bekken?
  • Ja ik ook helaas. Bij mij zit het ook bij mijn schaambeen. Als ik bv omdraai in bed hoor je het gewoon kraken en dat doet echt superveel pijn. Ook elke stap die ik maak doet me pijn. Helaas kunnen ze er niks aan doen. Ik liep bij een bekkenfysio en daar wel oefeningen gehad die ik ook thuis kan doen, maar zelfs die doen me pijn.
    Als ik buitenshuis ga doe ik een bekkenband om en die ondersteunt mijn buik wel zodat ik iets minder last van mijn rug heb, maar helemaal weg gaat het niet.
    Als je een wondermiddeltje heb gevonden hou ik me graag aanbevolen wink.gif

Ow bij mij is het trouwens wel bekkeninstabiliteit, ik weet niet of dit bij jou ook zo is?
  • ben gisteren nog eens naar de dokter geweest en ze heeft wat wat beter onderzocht.

Bekkeninstabiliteit zou het niet zijn. Maar gewoon de aanhechting van die spier. Moest ik niet zwanger zijn kon ik ontstekingsremmers nemen en was het snel opgelost geweest.

ze heeft prenatale kine voorgeschreven en dan moet ik dat probleem tegen de kine uitleggen dan kan zij daar wat extra aandacht aan besteden en oefeningen geven. Dus hopelijk helpt dat een beetje. Maandag start ik er al mee.
  • wou eens iets checken.

heb nu al een week of 2 af en toe eens melkverlies. maar het valt mij op dat het vooral aan de linkerkant is. Waarschijnlijk hoef ik mij daar geen zorgen over te maken en zal bij de geboorte beide kant wel evengoed produceren. Maar toch heeft iemand dit ook?
  • ik had het bij mijn eerste kindje (ook maar aan 1 kant). en dat duidde alleen maar op een goede melkproduktie voor de borstvoeding... je staat er goed voor dus wink.gif
  • ik zou daar ook alleen maar blij om zijn hoor! Hier nooit enig teken van melkproductie, en die is bij ook na de bevalling nooit echt goed op gang gekomen. Ik hoop nu dus ook tijdens mijn zwangerschap al een soort signaal te krijgen dat er toch iets gebeurt daar!
  • Soms een beetje vochtig maar niet meer.
    Linkerborst was een stuk productiever dan de rechter, terwijl dat de grootste is goofy.gif .

Heb inderdaad het gevoel dat mijn borsten zich klaarmaken, apart hé...

Ga even langs mijn huisarts volgende week om te controleren wat en hoeveel er 'open' is gegaan afgelopen week en in hoeverre ik me zorgen moet maken.
    Ik voel wel dat de harde buiken en steken van onderen serieuzer aanvoelen, moet denk ik toch echt meer op mijn tellen passen...

Nog steeds rugklachten...

Verder nauwelijks raar verlies en ook geen infecties.

Ik loop als een gans, ziet er niet uit hihi...

Dat waren de kwaaltjes... ik geloof 31 weken nu.

Juliette
  • Heeft er nog iemand 's avonds een overmaat aan speekseltoevoer en heel erg veel het zuur.
    het zuur is zo fel dat ik gewoon niet plat kan blijven liggen... vies hoor!!
  • Hier gelukkig nooit geen last van zuur. Je kan best een extra kussen onder je hoofd leggen zodat je niet plat ligt. Dan kan het minder omhoog komen.
    Waar ik wel last van heb: zéér beweeglijke baby die voor nogal wat last zorgt in mijn buik (net niet pijnlijk maar zeer ambetant); rugpijn na het heffen van mijn dochtertje (logisch maar toch vervelend) en als ik 's nachts wakker wordt, zit mijn rug precies wat 'vast'; slecht slapen (Emma komt nog 1x wakker voor voeding maar daarbuiten kom ik ook extra wakker); pijn aan schaamlippen in het bijzonder waar ik de vorige keer geknipt ben (mijn grote grote vrees voor deze bevalling horror.gif ) als ik lang recht of even gehurkt sta.
    Denk dat dat het zowat is. Oh en moe maar dat zal iedereen wel hebben denk ik content.gif
  • jep, ik klaag ook mee drunk.gif
    last van 't zuur, maar toch constant in alles zin hebben waarvan je weet dat het 't alleen maar erger maakt (cola, chocolade, salami,...)
    moe... durf het bijna niet te zeggen, maar ben 's avonds na school 'blij' dat dochterlief ook moe is en steeds een dutje doet zodat ik ook nog wat kan rusten
    en sinds kort niets, maar dan echt NIETS meer verdragen op mijn buik awe.gif loop hier mooi rond, met blote buik goofy.gif

maar ja, 'k weet nu al da 'k het nog allemaal zal missen content.gif
  • hier ook veel last van het zuur en niet alleen 's avonds... zit al aan mijn 2de fles gaviscon en 2de pakje kauwtabletten voor onderweg.

ik heb het soms ook heel hard dat ik soms de indruk krijg dat het bijna in mijn mond zit, brrr vies.

Hopelijk gaat het na de bevalling ook snel weg.
  • Pfff... Ik wil nu wel bevallen.
    Julien is gisteren weerb terug gegaan naar het centrum en hij komt pas weer thuis na de bevalling. Ik mis hem nu al zo erg, helemaal omdat ik nu niet zo gemakkelijk meer naar hem toe kan, het is 6 uur auto rijden in totaal.

Mag Gaviscon? Ik heb het gister genomen, wat een opluchting, naar er staat wel dat je aan de arts moet vragen...

Verder heb ik opgezwollen handen en voeten, spierpijn, kan binnenkort mijn sportschoenen niet meer aan... Ik waggel als een gansje!
  • hier mag gaviscon wel, heb het zowel aan de gyn als aan de apotheek gevraagd... het helpt echter niks hier bij mij jammer genoeg!

verder nergens last gelukkig van behalve van mijn bekken
  • dag dames,

Oh wat ben ik blij dat ik hier ook eens kom meelezen, want zoveel van wat jullie beschrijven heb ik ook...

wat de lekkende borsten betreft..heb ik ook last van en bij mijn eerste was het niet anders...ik kan je geruststellen dat je BV dan heel goed op gang komt en dat je weinig problemen zal hebben...ik had altijd te veel melk en moest de overschot afkolven...

iemand sprak hier ook over pijn aan het schaambeen...da heb ik nu ook sé..maar heb ik bij mijn vorige nooit gehad. Maak me best wel zorgen want 't zo precies of er al druk naar beneden uitgeoefend word, terwijl ik nog 15 weken moet...wat hebben jullie ertegen gedaan...of valt er ni veel aan te doen?

grts
    Nesie
  • Hoi nesie, leuk hè af en toe bij de andere groepen spieken?
    Als je last van je schaambeen hebt zou ik echt vaker languit gaat hoor...
    Bij Julien was de borstvoeding in de eerste maand heel pijnlijk en ik had echt een enorm overschot. Uiteindelijk heb ik het 15 maanden volgehouden.
    Ik hoop dat het deze keer net zo goed gaat en ik ben van plan om goed bij te kolven, ook voor de voorraad wink.gif
  • Ja ga ik moeten doen, want de gyn zei vandaag dat ik te weinig rust neem...
    gelukkig was BMM nog ok 4.9 cm
    Iemand hier ervaring mee?

Resultaat van mijn suikertest was 131 wat heel hoog is blijkbaar en ik moet dus nu suikers zoveel mogelijk vermijden...pfff
    zal moeilijk worden voor een zoetebek als ik nervous.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld