Zwanger voor Mei-clubje

• @Mara Proficiat met de geboorte van jullie zoontje!! Super dat alles zo vlot verlopen is en dat je het zonder epidurale hebt kunnen doen! Hoe noemt jullie zoontje?
    @Elien Proficiat met de geboorte van Eden! flink mannetje zo te lezen! Jammer dat de bevalling plots zo snel moest gebeuren en dat er een zuignap en grote knip aan te pas zijn gekomen, maar het voornaamste is dat jullie zoontje gezond is he! Super als de baby zo rustig is en alleen weent voor te eten.
    @Kaat Proficiat!! Hoe noemt jullie wondertje? Super dat alles zo vlot is verlopen en zal inderdaad een heel andere ervaring zijn nu spontane arbeid en bevalling zonder epidurale tegenover een keizersnede he. Auw klinkt pijnlijk bij de knip, jammer dat het zo verlopen is, hopelijk geneest de knip rap!!
    @Jesske Leuk als er ritme komt in de borstvoeding, is toch wat zoeken in het begin he.

Ik ben hier ook even niet geweest, omdat wij op 20 mei ouders geworden zijn van een prachtige zoon, Dominic. Hij woog 3735g en mat 51cm. Rond 10u10 voelde ik plots water lopen terwijl ik in de zetel lag, dan eens gekeken en bleek helder vruchtwater te zijn. Heb dan mijn man gebeld en ben hem gaan ophalen op het werk, ik was hem daar die ochtend gaan afzetten omdat we normaal na zijn werk op controle moesten bij de gynaecoloog, en zijn dan naar het ziekenhuis gereden. Eens in het ziekenhuis even aan de monitor gelegen en een vaginaal toucher gehad, ik had nu 2-3cm ontlsuiting en de baarmoederhals 3/4 verstreken, ze voelde ook geen vochtblaas meer aan het hoofdje. De vroedvrouw heeft dan eens goed doorgetoucheerd in de hoop nog wat vruchtwater te kunnen laten aflopen om de arbeid in gang te steken, want last had ik niet, alleen maar de normale harde buiken. Na het toucher begon ik toch meer last te krijgen, maar het was nog draaglijk. Een paar uur later bleek echter dat mijn vliezen niet gebroken waren aan het hoofdje, maar wel bovenaan, een hoge vliesscheur dus... Ze hebben dan men vliezen onderaan gebroken en toen kwamen de weeën echt goed op gang. De pijn werd heviger en heviger. Na een hele tijd te blijven steken op 6cm heb ik dan toch een epidurale gevraagd en wat een opluchting!! Ze hebben dan syntocinon gestart via een infuus om de weeën nog efficiënter te maken. Om 21u had ik nog steeds 6cm ontsluiting dus ik was zeer blij dat ik die epidurale had. 22u dan toch veel druk en plasdrang, de vroedvrouw onderzocht me en inderdaad volledige ontsluiting, alleen nog maar een boordje baarmoederhals aan de rechter kant. Tegen 22u15 beginnen persen en na een half uurtje persen was onze zoon daar om 22u45. Ik ben wel ingescheurd en heb een grote knip gehad, maar het ging niet anders, de harttonen begonnen telkens te zakken en klimden niet echt meer op en de baby wou er echt uit. Eens de knip er was,was de baby er ook direct. Wat een gelukzalig moment!! En dan zeker als de baby direct begint te huilen. love.gif Onze jongen heeft dan een uur lang bij me gelegen op het verloskwartier en zeer goed gedronken aan beide borsten, zeer blij dat er zoveel tijd was voor het huid tot huid contact blush.gif Wel had ik zelf nogal veel bloedverlies, ze hebben dan men baarmoeder goed gemasseerd en moest er ijs op leggen. Zelf voelde ik me gelukkig maar toch ook zeer slapjes.
    Ondertussen is Dominic bijna 2 weken oud en weegt hij al 3860g, de borstvoeding gaat zeer goed, ik heb veel melk en de tepelkloven zijn ondertussen zo goed als genezen. thumbup.gif Het is nog wat zoeken naar regelmaat thuis, maar vooral profiteren als hij slaapt om zelf eend utje te doen of het huishouden te doen. Hij slaapt 's nachts .ongeveer 4 uur door voor hij terug om een voeding komt, overdag vraagt hij om de 3 uur voeding. Alleen jammer dat hij zijn weenperiode altijd zo laat op de avond heeft dit is meestal van 23-1uur dat hij echt krijst en continu wilt drinken en gepakt worden. Blij dat het toch niet elke nacht is want dat is zeer vermoeiend !!
    Al bij al hier een zeer tevreden mamaatje!! love.gif Zou Dominic niet meer kunnen missen!
  • Hey allemaal!!

Aan iedereen een héél dikke proficiat! Ik ben hier ook al een tijdje niet meer geweest want ook wij zijn op 19 mei trotse ouders geworden van een prachtig zoontje. 50 cm, 3,745 kilo
    maandag 18/05 had de gynaecoloog mij 's ochtends gestript. Dan onmiddellijk voorweeën/echte weeën? beginnen krijgen. Hebben heel de namiddag en nacht aangehouden. Er was afgesproken met de gynaecoloog dat ze mij de volgende dag ging inleiden.
    Toen ik de dinsdagochtend in het ziekenhuis toekwam, verloor ik mijn slijmprop. Mijn weeën waren echter zwak en onregelmatig dus de inleiding werd gedaan zoals gepland. eerst hebben ze een pilletje opgestoken om mijn baarmoederhals nog wat korter te krijgen (was nog 1 à 1,5 cm lang)
    enkele uren later gaven ze mij hormonen om mijn weeën krachtiger te maken want deze bleven onregelmatig en duurden maar kort. Ik heb er dan maar gewoon onmiddellijk een epidurale verdoving bij gevraagd. (was mij geadviseerd door de gyn en de vroedvrouwen!)
    Een inleiding bij een eerste kindje zou anders héél veel pijn doen en het hoofdje was van omtrek aan de grotere kant. Mijn epidurale werkte supergoed, ik heb gewoon een beetje tv kunnen kijken tussendoor en voelde geen enkele pijn. Omdat mijn ontsluiting niet vorderde (bleef steken op 5 cm) en mijn weeën onregelmatig bleven, hebben ze mijn vliezen gebroken. Plots voelde ik mijn weeën weer langzaam opkomen. maar ik dacht dat dat was omdat mijn water juist gebroken was. Met de harttonen van onze lieve zoon ging het plots echt niet goed. Bij elke wee zakte zijn hartje naar 70, tussen de weeën herstelde zich dat meestal naar maximum 90. Er werden elektroden op zijn hoofdje geplaatst om zijn hartje beter te kunnen opvolgen. Ik heb mij tijdens heel de bevalling extreem veel zorgen gemaakt over zijn hartje... ze hebben er ook vaak over naar de gyn gebeld en het wel goed opgevolgd. omdat ik op mijn linkerzij moest blijven liggen omdat zijn hartje zo laag zakte werkte mijn epidurale verdoving plots helemaal niet meer. Mijn linkerbeen was volledig verdoofd (inwendig was ik ook verdoofd) maar ik kon alle weeën terug voelen en man wat deed het pijn! ik had amper tijd om even te ademen tussendoor. 45 min na het breken van mijn vliezen bleek ik dan ook plots volledige ontsluiting te hebben! Ik mocht beginnen persen (de harttonen van mijn zoontje bleven zo laag en was blij dat ik eindelijk kon persen, was heel bang dat er iets zou mislopen)
    De vroedvrouw gaf aan dat ik héél goed kon persen. Na 1 pers werd de gyn al onmiddellijk gebeld om te komen. ik heb maar 5 à 10 min moeten persen en onze lieve zoon is supergezond op de wereld gekomen! hij had een apgar score van 10/10! hij weende heel heel hard bij de geboorte.
    Omdat alles plots zo snel ging moet ik zeggen dat mij het geboortemoment wel wat ontgaan is. Ik was helemaal niet emotioneel en ik ben echt een heel emotioneel persoon. Alles is zo wat aan mij voorbijgegaan precies. Ik heb zelfs mijn man de navelstreng niet zien doorknippen.

Ik hoop maar dat onze lieve zoon daar niets aan overgehouden heeft aan die lage hartslag tijdens de bevalling (eventueel zuurstof tekort gehad?)
    Ik vraag mij af of het normaal is dat ik met zo'n harttonen gewoon ben mogen bevallen. Waren die niet extreem laag?

Ik moet zeggen dat ik mijn draai nog moet vinden. Ik heb heel erg veel last gehad van de baby blues en heb soms het gevoel dat ik nog wat naar onze lieve zoon moet toegroeien. Ik zie hem suuuuuuuuuuuuupergraag maar ik had verwacht onmiddellijk na de bevalling een band te hebben maar dat had ik precies niet op de moment dat hij geboren werd en voel me daardoor een hééééééééééél slechte mama cry.gif
    De borstvoeding verloopt ook heel moeizaam waardoor ik 1,5 uur bezig ben met hem eten te geven. (borstvoeding, afkolven, afgekolfd flesje bijgeven,...) om de 3 uur herhaalt dit proces zich wat wil zeggen dat ik 's nachts maar 1 à 1,5 uur aan een stuk kan slapen.
    Ik heb het gevoel er nu al onderdoor te zitten en hij is nog maar 3 weken oud...
    Uiteraard heb ik alles voor mijn lief schatje over maar het is toch nog wat zoeken naar een ritme!
  • @'mama in spe' , wat herken ik jouw verhaal van bij mijn eerste... Ik had ook heel veel last van de babyblues. Na 6 weken was dat over en kon ik echt genieten. Maar de eerste weken waren heel zwaar. Ik kon er niet goed mee om dat ik nu voor altijd gebonden was aan dat klein ventje alhoewel ik hem wel graag zag. En kijk, nu heb ik drie kindjes. Komt helemaal goed en je bent daardoor zeker geen slechte mama. Je moet je draai nog vinden en dat is helemaal normaal. Bij mij hielp praten met mijn man wel.

Wat de borstvoeding betreft, hoe komt het dat je 1,5 u bezig bent? Dat is echt niet de bedoeling... Heb je een lactatiekundige die je wat begeleidt? Zeker doen hoor, die kan helpen. Je kan ook eens op de facebook pagina van la leche league gaan kijken. Er zitten daar ook lactatiekundigen en ervaringsdeskundigen die je zeker kunnen verder helpen met tips. Er zitten ook wat mensen op die pagina die zwaar overdrijven maar over het algemeen word je goed geholpen. Je mag me ook altijd een pb'tje sturen. Als ik kan help ik. Ik ben nu aan mijn derde bv periode bezig en ook deze verloopt zeer moeizaam. Maar ondertussen wel heel wat ervaring wink.gif

Kop op! Komt helemaal goed!
  • @'mama in spe' , laat je man 's nachts helpen. Hij neemt de kleine uit zijn wiegje, hij verschoont de pamper,... zodat jij alleen moet eten geven en verder niks. Durf zeker hulp te vragen want niemand heeft er iets aan als je er aan onderdoor gaat.
  • Hoe gaat het met jullie?

Dag Dames

Wat is het lang geleden, van sommige hebben we zelfs de geboorte niet gehoord...
    Spijtig dat het hier een beetje stilgevallen is! Het is natuurlijk ook niet evident met een kleintje erbij om ook een forum te volgen wink.gif
    Hoe gaat het met jullie allemaal, en met jullie schatjes natuurlijk?
    @Mara
    @Elien
    @Mel
    @mama in spe
    @Cumpsie
    @Kaat
    @babywish86

Janna doet het ongelofelijk goed! Het is zo een rustige baby en een vrolijk kindje! Het is een lichtgewichtje (nu hopelijk 6,5 kg...!) maar daar maak ik mij niet meer druk in. Haar 1ste tandje is er door en ze is eigenlijk nog niet ziek geweest. Ook de overgang naar de onthaalmoeder is vlot verlopen! Leren eten aan een lepeltje ging heel snel!

Ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen!

Hopelijk tot binnenkort!

Grtjs
  • Hey @Jesske !

Ik kwam hier toevallig nog eens kijken en zag dat er nog leven was in het topic wink.gif. Super dat je meid het zo goed doet! Volop van de feestdagen aan het genieten?

Hier alles prima. Onze Jorn doet het super. Krijgt nog borstvoeding (merendeel afgekolfd) en weegt ondertussen zo'n 9 kg denk ik. We zijn helemaal gewend aan ons leven met drie kids maar ik vind het geregeld best zwaar. Ik werk gelukkig maar halftijds en dat maakt het beheersbaar.
    Onze Jorn is zo'n schatje. Hij begint nu echt te spelen en ligt heel veel op zijn buik. Hij zit ook graag recht nu. Het gaat allemaal heel snel maar ergens ga ik wel blij zijn als hij wat ouder is. Ik verheug me al op de volgende kerstperiode. Onze tweede is in een echte kleuterpuberteit beland en dat kost zoveel energie wink.gif

Ik denk nog vaak terug aan vorig jaar rond deze tijd. Met de buik die nog niet te dik was maar wel al duidelijk zichtbaar. Best heimwee soms wink.gif zeker omdat Jorn hier het rijtje afsluit.

De beste wensen voor het nieuwe jaar!
  • @Mara
    Zo fijn dat Jorn het goed doet! Amai dat is al een flinke baby van 9kg! Janna woog begin december 6kg200. Ze heeft borstvoeding gekregen tot 4 maanden, vlak voor ik terug moest gaan werken - en dus wat aan het afbouwen was - heb ik het norovirus gehad, een verschrikkelijke buikgriep, toen is mijn productie razend snel gezakt. Zou het daaraan kunnen liggen dat Janna zo licht is?

Ik heb ook echt problemen met haar melk, volgens K&G en de vroedvrouw zou ze toch 500 ml melk binnen moeten krijgen per dag, dat lukt me echt nooit! Janna zit nog steeds op 5 voedingen (3 melkvoedingen) per dag en eet eigenlijk alleen echt goed groenten (met gemak 300 gr).

Amai ik lees dat Jorn zit! Super, Janna wil wel maar kan eigenlijk nog niet alleen zitten, alleen als ze het niet door heeft zit ze alleen smile.gif. Alles op zijn tijd, ze zal wel volgen wink.gif Ze speelt ook echt al veel en kan echt super mooi lachen, het is echt een heerlijk geluid!

Het zal best zwaar zijn met 3 kinderen! Ik vind eentje al soms best zwaar hoor! Vroeger wilde ik er graag heel veel maar nu twijfel ik zelfs of er een 2de komt smile.gif! En dan ook nog halftijds werken; chapeau hoor!

Ik denk ook nog veel terug aan vorig jaar en mis regelmatig mijn zwangere buik en de schopjes! Ik heb eigenlijk van heel mijn zwangerschap echt genoten, alleen de laatste 2 weken was het echt zwaar.

Voor jullie ook nog prettige feestdagen en een super eindejaar! Dat al jullie wensen voor 2016 mogen uitkomen!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld