Zwanger voor Mei-clubje

• Welda, welkom.
    Wij hadden een meisjesnaam, maar geen jongensnaam. Gelukkig is het een meisje. We hebben voor Ilona gekozen.
  • @Jesske , super dat het beter gaat! Vind ik altijd het beste aan ziek zijn, als je terug beter bent en nieuwe energie hebt 😊! Hier ook stilaan aan het rondkijken en plaats aan het maken. Eind februari komt de nieuwe kast voor de twee oudsten. Dan moet de overloop boven leeg zijn. We zijn gestart maar wel nog wat werk. Dit weekend de eerste kleertjes al eens bekijken. Wat er weg kan en wat er bijgekocht moet worden.

@Sammi , welkom!
    @Welda, ook welkom. Hier ook een naam, denken we. Maar ik verklap hem hier nog niet. Je weet nooit wie meeleest. Voor een meisje hadden we 3 namen, voor een jongen hebben we even moeten zoeken😊

Ik wil bij ons kleintje ook weer borstvoeding geven. Alleen is mijn vertrouwen wat zoek. Bij de eerste na 6 weken, door onwetendheid, opgegeven. Bij de tweede veel beter geïnformeerd maar is uitgedraaid op 9 maanden kolven. Wil ik dus niet meer (maar ik doe het wel weer als het niet anders is). We zullen zien. Niet meer te snel bijvoeden is hier een oplossing denk ik. Allebei de kindjes waren gewoon om de melk snel (door middel van een cupje) binnen te krijgen. En aan de borst ging het niet zo gemakkelijk waardoor ze al snel opgaven 😟
  • @'Sandy 30' hier was het exact hetzelfde happy.gif Wij hadden 3 jongensnamen waar we niet uit geraakte en één meisjesnaam en het is een meisje.
  • Ik zou ook heel graag borstvoeding willen geven. Amai Mara, 9 maanden kolven, chapeau! Ik heb bij m'n zoontje 5 weken afgekolfd en daarna heb ik het al opgegeven. Hij was 3 weken te vroeg geboren en dronk niet van m'n borst. In het moederhuis zeiden ze al snel dat ik moest afkolven omdat hij niet verder mocht afvallen. En eens ze dat flesje gewoon zijn... Het lijkt op voorhand zo simpel è...borstvoeding geven. Wil me er deze keer ook wel wat beter over informeren. Ook zou ik graag poliklinisch bevallen (zodat die borstvoeding al niet meteen misloopt in het moederhuis), maar ik krijg de papa maar niet overtuigd.
  • Welkom @Sammi & @welda!
    Fijn dat jullie erbij komen..
  • @Mara & @Kaat
    Ik heb maandag een afspraak met een vroedvrouw (los van t ziekenhuis) die aanwezig zal zijn bij de arbeid & bevalling en die me nadien ook verzorgd en helpt met bv.. heb best een goed gevoel na een telefoongesprek met haar.. t zijn geen lactatiedeskundigen maar hebben wel tonnen ervaring en uiteindelijk is dat belangrijker eh..
    Ik ga mijn oor enkel bij haar leggen en niet te zeer bij t ziekenhuis want dan wordt je alleen maar verwarder.. ik ga wss ook bij hun in groepconsults infosessies volgen waarbij ook de man goed betrokken wordt smile.gif ben benieuwd!!
  • @Kaat en @babywish86 , gewoon ook je eigen gevoel volgen helpt al denk ik. Ik laat me niks meer opdringen in het ziekenhuis en ga meteen de lactatiekundige erbij vragen om mee te kijken. En sneller beginnen met kolven, er geen twee dagen overheen laten gaan. Ik snap wel dat kleintje niet meer dan 10% mag afvallen maar ik wil dan toch nog even afwachten. Zo te zien wordt deze ook weer een stevig kereltje content.gif
  • @Mara.. afkolven van het begin?? Waarom afkolven als het goed verloopt?
  • Tuurlijk, als alles verloopt zoals het hoort niet hè. Maar bij beiden kwam mijn melk zeer traag op gang. Dat in combinatie met twee slaperige kindjes in het begin zorgde ervoor dat mijn melk niet mee evolueerde met de vraag. En te weinig stimulatie in het begin leidt (lactatiekundige vertelde dit) tot voedingsproblemen verderop in de borstvoeding. Vandaar dat ik niet te lang wil wachten zoals bij de andere twee. Ik heb gedurende 9 maanden bij de tweede nooit genoeg gekolfd voor alle voedingen. Flesvoeding is zeker niet slecht maar ik zou het heel fijn vinden als het deze keer gewoon volledig live kan.
    Maar als het niet lukt, is het zo. Ik ga er geen obsessie van maken of daardoor mijn laatste 'babytijd' door laten bepalen happy.gif
  • @Jesske De 20weken echo was voor 1 keer niet bij onze eigen gynaecoloog, dit is iets wat ons ze gynae standaard doet. je moet 1x/zs bij een andere gynaecoloog gaan. Op zich was alles perfect, alleen zijn beide niertjes licht gestuwd en moet dit dus verder worden opgevolgd. Toch blij dat ik al op 30 jan terug mag naar onze eigen gynaecoloog, benieuwd hoe het dan met de niertjes zit, volgens de gynaecoloog is dit iets waar ze vaak gewoon uitgroeien.

Hoe liggen jullie kindjes in de baarmoeder? Hier nog steeds dwars/stuit toe. Maar nog veel tijd om te draaien he. Hopelijk de juiste kant op en niet naar volledig stuit thumbup.gif

Gisteren de figuurtjes voor aan ons doopsuiker gaan halen! love.gif Heb ervan geprofiteerd nu deze in de uitverkoop stonden. Nu ook net een modelkaart voor het geboortekaartje besteld en ineens de enveloppen al mee besteld. Benieuwd hoe het kaartje gaat zijn blush.gif Heb wel vertrouwen in de site onze trouwkaarten kwamen ook van daar (tadaaz.be)
    We zijn het ook eindelijk eens geworden over de naam voor ons kindje! pfieuw dat was niet simpel bigsmile.gif

Ik ga hier zeker ook borstvoeding proberen geven, toch liefst zeker 6 maand maar we zien wel.
  • Hoi dames.

Bij mij ligt de baby met het hoofdje naar onder en zeer laag.
    Maar dat was ook zo bij mn eerste zwangerschap, toen was ze al ingedaald en zat ze vast op 24 weken.

Zijn hier nog dames die denken aan thuis bevallen of poliklinisch?
    Ik heb eerlijk gezegd niet veel zin om in het ziekenhuis te liggen en zou sowieso poliklinisch bevallen.
    Hoe sneller weer thuis hoe beter!
  • Geen thuisbevalling hier. Bij de tweede wilde ik graag zo lang mogelijk thuis blijven maar kon niet doordat hij van dwars naar goed naar dwars ging en we geen risico wilden nemen (had al bij 5 cm opening bij binnenkomst). Nog maar goed want hij lag dwars en kon zo dus niet geboren worden...
    Ik zou, als het kon, wel thuis willen bevallen, maar manlief ziet dat helemaal niet zitten. Als deze goed ligt wel zo lang mogelijk thuis.

Bij mij lag hij nu ook dwars. Ik hoop dat dit nog gaat veranderen.
  • Hier bij laatste echo in stuit ligging. Maar is heel bewegelijk, veranderd nog veel van positie. (voel ik door dat ie de ene keer in m'n blaas schopt, dan weer in de zijkant, dan weer in de maag...) Hoop dat ie dan de laatste maanden wel goed ligt. happy.gif

Geen thuisbevalling voor mij hoor. Sta er wel voor open, maar omdat het m'n eerste kindje is en ik niet goed weet wat te verwachten ga ik liever naar het ziekenhuis. Beetje angst ook voor het geval er iets zou zijn, nervous.gif dan kunnen ze me direct helpen in't ziekenhuis denk ik dan.
  • Ik lees hier al een tijdje mee en ben zelf ook uitgerekend voor in mei smile.gif
    Wou toch even reageren aangezien ik (hopelijk) voor een thuisbevalling ga
    Bij mijn 1ste zoontje was dit ook de bedoeling maar toen ben ik uiteindelijk toch in het ziekenhuis bevallen.
    Ik ben toen wel 5uur na de bevalling terug naar huis vertrokken, ik heb het niet zo voor ziekenhuizen tongue.gif
    Nu dus een 2de poging voor een thuisbevalling...
  • Hier ook geen thuisbevalling... Wordt nu al nerveus als ik er aan denk! Bij de eerste weet je natuurlijk ook echt niet wat er allemaal gaat komen en hoe het gaat zijn... Iedereen begint zo nu ongevraagd zijn bevallingsverhaal te vertellen maar sommige zou ik toch liever niet horen nu smile.gif

Ik zou ook graag borstvoeding geven maar ook daarover zoveel tegenstrijdige verhalen te horen...

Zoals het er nu naar uitziet ga ik gewoon alles op mij af laten komen. De bevalling/ borstvoeding... En dan zien we wel hoe alles lukt!
    Heel erg spannend in ieder geval!

@Margaretha, knap dat je gaat voor een thuisbevalling, waarom was het de eerste keer toch niet zoals je gepland had?
  • Hier begin ik stilaan te denken aan de geboortekaartjes en suikerbonen. Wat ik me afvroeg, zou ik alle kindjes van de klas (23) een kaartje geven? Of wordt dit meestal niet gedaan? Was wel van plan om iedereen iets van smarties/snoepjes te geven, misschien is een kaartje dan niet nodig?
  • @Jesske: Na 16 uur weeën thuis en nog maar 2 cm ging ik te uitgeput zijn dus de beslissing genomen om naar het ziekenhuis te gaan voor pijnstilling. Daar heeft het nog eens 10 uur geduurd voor mijn zoontje er was... Hopelijk gaat deze bevalling sneller smile.gif

• @Kaat, je kan misschien een kaartje in de klas ophangen zodat je niet iedereen een kaartje moet geven? Geen idee hoe dat normaal gedaan wordt!

@Margaretha, Oh je, amai dat wil al wat zeggen! Ik hoop dat het deze keer veel beter gaat! Knap dat je dan alsnog eens wil gaan voor een thuisbevalling (of een bevalling op zich wink.gif )!
  • Jammer genoeg heb je een bevalling nodig om een kindje te hebben smile.gif
    Maar ik blijf hopen dat deze bevalling anders zal worden...

Zijn hier nog dames die een super actief kindje in de buik hebben?
    Het is hier echt dikwijls een feestje in de buik happy.gif

Hoeveel zijn jullie al aangekomen?
  • Hier al 8 kilo bijgekomen. Vandaag de suikertest gehad. Na het drinken van dat vieze goedje voelde ik onze bengel wel vrij hard. smile.gif Voor de rest voel ik hem vooral 's avonds en als ik in bed lig. Volgens de gyn lag m'n placenta er weer wat voor (was bij m'n ander zoontje ook zo), waardoor je hem wat minder hard voelt.
    En nu maar hopen dat er de komende dagen geen briefje in de bus zit met een slechte uitslag van de test è!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld