groei echo 31 weken

• groei echo 31 weken

Hey

Ik ben momenteel 31 weken zwanger.
    Ik ben benieuwd naar jullie waardes van de groei echo.
    Namelijk
    hoofdomtrek
    buikomtrek
    lengte bovenbeentje

Bedankt!
    Groetjes
  • Hey, ik moet volgende week vrijdag terug naar de gynaecoloog en ben dan 31w2d dus dan kan ik je helpen. Laatste echo (27w2d, woog de baby 1,283kg en mat 35cm, liep toen 9dagen voor)
  • @'mama in spe'
    Omdat ik bij mijn 30 weken (30w3d) echo te horen kregen dat de buikomtrek veel te klein was vind ik dit ook wel een interessant topic!
    Dus op 30w3d had ik volgende waarden en %:
    - HC 28.34 (55,3% - 31w5d)
    - AC 24.87 (14,2% - 29w1d)
    - FL 5.72 (27,0 % - 30w0d)
    Bij de buikomtrek slechts 14,2% en iets meer dan een week achterstand. Ik moet morgen namiddag terug gaan voor een bijkomende controle. Ik hoop uiteraard dat dan alles ingehaald is! Het totale gewicht op 30w3d werd geschat op 1kg4.
    Wat waren jou waardes op 31w?

2 keer aangepast. Laatste keer door Jesske op 18/03/2015 09:46
  • Amai ik vind dat toch goed meevalt hoor, een weekje achterstand?
    Ik vond dat mijn waardes ook enorm uit elkaar lopen vandaar dat ik benieuwd was naar die van jullie. De gynaecoloog gaf wel aan dat alles zeer goed is.
    BPD: 8,44 (breedte van het hoofd): liep al op 34 weken (97,7%!) liep van in het begin al enorm voor maar dit is een voorsprong van 3 weken, vind ik
    toch wel héél veel. Volgens de gynaecoloog is alles heel normaal en geeft ze aan dat dit komt omdat mijn man een groot hoofd heeft
    AC: 26,37 (35,2% 30w3d) loopt 3 daagjes achter
    FL : 5,79 (21,3% 30w2d) loopt 4 daagjes achter
    beenlengte en hoofdomtrek geven een verschil van bijna 4 weken, daar maak ik mij toch wel wat zorgen over maar is volgens de gynaecoloog echt niet nodig...
    Ik denk wel als ze een millimeter of 2 mis meten dat dat al een groot verschil kan geven in waardes. Hopelijk was je echo vandaag goed!
    Ik heb maar om de 4 weken een echo, ik vind dat heel weinig.

Gewicht op 30w6d werd geschat op 1688 gram. Dit is volgens haar een normale waarde
  • De echo viel heel goed mee, 600 gr aangekomen op 3 weken! Buikomtrek gestegen van 14,2 naar 21 %. Gyn was hier heel tevreden mee dus wij ook! Als het zo verder blijft gaan mag ik gewoon mijn termijn uitdoen wink.gif Gyn was eerst wat ongerust over die 14,2 % wat toch wel echt een te grote afwijking was en het feit dat ik zo veel vruchtwater had / heb. Maar mijn gyn zei ook dat er inderdaad verschil zit op die waardes.
    Ik moet nu wel regelmatiger op controle tot het einde! Zit max. 3 weken tussen. Hoewel ik niet weet of er op het einde steeds nog een echo gedaan wordt...
    Nog 6 weekjes, het kort op!
  • @jesske wat goed dat alles in orde is smile.gif
    Ik hoop maar dat bij onze volgende echo het hoofdje wat minder snel gegroeid is zodat het weer wat meer in verhouding zal zijn.
    Is vervelend als je maar om de zoveel weken een echo hebt, dan is het altijd zo spannend afwachten... Ik mag maar om de 4 weken
    Volgende echo ben ik bijna 35 weken en de echo nadien al bijna 39 weken! Ik vind dat toch wel een hele periode is voor zo al bijna op het einde van
    de zwangerschap te lopen... iedereen zegt dat dat een teken is dat alles goed loopt maar stel dat er iets niet zou lopen gaan ze het ook wel heel laat opmerken...
  • @mama in spe, ja dat is idd wel weinig voor op het einde. Maar ik moest in principe vorige keer ook niet terug komen tussenin, als ze effectief iets zien wat ze willen opvolgen zullen ze je tussenin wel laten terugkomen hoor!
    Moet je tussenin ook niet naar de vroedvrouw ofzo?

Ik hoop dat jou volgende metingen ook goed zullen zijn en alles bij jou kindje ook weer wat meer in proportie is! Veel succes alleszins!
  • Vrijdag naar de gynaecoloog geweest voor echo controle, was toen 31w en 2 dagen
    Hierbij alvast de waarden:
    BPD: 85,21 (34w2d)
    AC: 26,24 (30w2d)
    FL: 68,07 (35w)
    En totale gewicht was 2000g (32w2d)
    Die % zijn er bij mij niet bij, maar de gynaecoloog zei wel dat het buikje iets kleiner was dan gemiddeld, maar al de rest was dan weer groter, zal een lang smal kindje zijn zei hij tongue.gif maakte zich er niet veel zorgen in, de rest zag er allemaal goed uit. thumbup.gif

Over 3 weken mag ik al terug op controle gaan
  • @mel @jesske Bedankt voor jullie antwoorden! Deze week nog eens op controle geweest. Het hoofdje loopt nog steeds op percentiel 97 maar ze zeggen dat ik me totaal niet ongerust moet maken, dus zal dat maar geloven he? Gelukkig mag ik vanaf nu vaker naar de gynaecoloog, dat stelt me gerust! Ons kindje woog ondertussen op 34w4d 2,400 kg. Geboortegewicht is geschat op 3,3 kg als ik rond de 40 weken beval.
    Hebben jullie het soms ook emotioneel zo zwaar? Soms vraag ik me af of ik dat wel ga aankunnen een kindje opvoeden. Iedereen in mijn omgeving vindt dat ik geboren ben om kinderen te hebben, dat ik zo goed met kinderen omkan,... maar juist daardoor word ik onzeker. Misschien faal ik dan wel bij mijn eigen kindje? Ik wil het zo goed doen voor ons kindje, dat ik heel onzeker over mezelf word... Ik ben ook iemand die veel rust nodig of er anders gemakkelijker zo wat onderdoor gaat. Gaat me dat allemaal wel lukken? Ga ik genoeg hulp krijgen van mijn man? Of zal alles op mij vallen. Ik ben nu ongeveer 8 maand zwanger en er wordt van mij verwacht dat ik heel het huis kuis, de was doe en als ik de was laat opstapelen of zo, is hij ontevreden. Ik ben gewoon uitgeput en heb soms het gevoel dat ik het allemaal niet zo goed meer aankan... Ik heb de energie niet om mijn valiesje klaar te zetten, de lakentjes al eens te wassen,... ik stel alles uit precies. Sorry voor mijn gezaag, ik moest het precies even kwijt... Ik ben plots zo bang wat voor invloed ons lief kindje gaat hebben op ons leven. Uiteraard kijk ik enorm uit naar ons kindje en ben ik zooooooo blij dat ik zwanger ben. Ik heb dan ook veel stress omdat ik wil dat alles goed gaat met ons kindje en ik wil dat alles perfect verloopt. Maar ik heb het gevoel dat dat misschien niet zo gemakkelijk zal zijn voor mij... dat ik wat meer ga moeten leren loslaten of helemaal overspannen ga geraken. Zo ben ik voor de bevalling meer bang dat ik helemaal uitgeput zal zijn dan dat ik bang ben voor de pijn,... ik wil gewoon dat alles goed is met ons kindje. Ik zie ons kindje gewoon al zo graag...
  • @'mama in spe' emotioneel heb ik het niet zo zwaar eigenlijk, ik ben wel emotioneler als anders en ween makkelijker maar voor de rest alles oke. Heb wel veel steun van mijn man en verspreid mijn taken goed zodat ik probeer van toch elke dag wel iets af te krijgen zonder mezelf te overzetten. Kuisen doe ik ook nog zelf hoor, het meeste eigenlijk, maar met mate wink.gif Voor de bevalling heb ik eigenlijk ook nog geen schrik, probeer positief te denken en laat het gewoon over me komen en dan zien we wel. Probeer het een beetje van je af te zetten ivm de opvoeding, iedereen heeft zijn eigen opvoedingsmethode en jij zal zelf wel ondervinden wat voor jou de beste is en trek je vooral niks aan van wat anderen denken. In het begin is het voor iedereen zoeken, maar naar mate de tijd vordert leer je je kindje beter en beter kennen en komt er een routine in.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld