uitgerekend voor mei

• Hallo

ik heb hier eigenlijk nog nooit echt gereageerd bij het mei-topic, maar nu met de laatste weken in aantocht voel ik toch de spanning stijgen en zoek ik steeds meer info en verhalen op over bevallen, dus ik hoop dat ik eventjes mee mag praten nog blush.gif

Het is mijn tweede kindje (vandaag echo gehad, meisje, 2,7 kg voorspeld, 36 weken zwanger, veel haartjes gezien al op het hoofdje volgens de dokter, en verder alles in orde) maar mijn eerste (zoontje) was een keizersnede. Deze keer ligt ze echter al lange tijd met hoofdje naar beneden en zal dus een gewone bevalling zijn...
    Ik maak mij daar wel zorgen om, ook voor het lidteken van de vorige keizersnede en voor 'overtijd' gaan. Zijn er nog vrouwen hier die eerst keizersnede hadden en daarna gewone bevalling?
    Ik heb ook nog nooit een wee gevoeld, dus daar ben ik ook benieuwd naar.

Veel succes alvast aan iedereen hier voor de laatste weken en de naderende bevalling...
    bigsmile.gif candle2.gif
  • Welkom Inezz! Ik moet je wel zeggen dat hier amper nog geschreven wordt. Er is al een hele tijd een geheim groepje op facebook en daar wordt er dagelijks heel wat meer geschreven.

Ervaring met een keizersnede heb ik niet. Mijn beste vriendin in van haar eerste kindje een spoedkeizersnede moeten ondergaan, na eerst alle weeën en persen te hebben moeten doormaken.
    Ze is recent van haar tweede kindje bevallen, maar ze heeft ervoor gekozen om dat ook via een keizersnede te laten doen. De keuze lag bij haar, maar haar gyn was daar meer voorstander van. Omdat er blijkbaar een kans bestaat op het inwendig scheuren van het vorige litteken.

Heb je je angsten al een besproken met je gyn? Hoe staat hij/zij er tegenover?
    En een echte wee, ga je wel herkennen. Die zal pijnlijk genoeg zijn dat je niet meer moet twijfelen goofy.gif
  • Ik heb inderdaad mijn angsten een beetje uitgelegd, maar ze zijn er in het ziekenhuis precies toch meer voorstander van om het natuurlijk te laten verlopen... Moest ik nu echt zeggen: ik wil per se keizersnede zouden ze wel luisteren denk ik, maar aan de andere kant wil ik het ook wel eens gewoon meemaken bigsmile.gif

ik voel nu al af en toe krampen en steken en 'alsof de baby naar beneden valt', en dan vraag ik mij wel af of dat voortekenen zijn, maar wschl is dat gewoon heel normaal
    blush.gif
    Het probleem is ook zo dat als je er moet op zitten wachten dat het lang kan duren, bij een keizersnede (gepland) weet je tenminste de juiste datum op voorhand, das een geruststelling wink.gif
  • hallo inezz

hier heb ik juist hetzelfde als jij
    de eerste was ook een geplande keizersnee
    omdat ze in stuit lag en nu gaat het ook gewoonn een bevalling zijn

ik zou ook niet weten wat een wee is heb ik nog nooit gevoeld
    dus het blijft allemaal spannend
    en het is waar wat je zegt als je een geplande keizersnee hebt kunt ge u voor bereiden naar die dag toe
    en nu zit je zo in spanning van wanneer gaat het gebeuren

heb jij nu eigenlijk veel last van je litteken ?

mvg silke
  • Hallo allemaal

Hier ook nog eens schrijven...
    Ondertussen 36w en prutske weegt 2,9kg/3kg.
    Het is stabiel gebleven door de utrogestan.
    Dus baarmoederhals ingekort en verweekt.

En nu mag ik stoppen met de utrogestan.
    Dus ben wel blij.

Daarnet zoontje wat geholpen met leren fietsen.
    Niet ideaal met de dikke buik.
    En plots was hij er helemaal mee weg en heel vlug aan het fietsen.
    Dus mama met de dikke buik mocht even een sprintje trekken..

Dus nu even rusten.

Groetjes.
  • Awel, dat vroeg de dokter ook, en ik weet het eigenlijk niet. Ik heb wel veel meer gevoel en steken etc in mijn buik als vorige keer. Maar of dat nu mijn lidteken is? soms voel ik het wel zo in de plooi onderaan mijn buik, maar dat is extern, ze bedoelen wschl het interne lidteken, maar hoe je dat kan onderscheiden van alle andere gevoeltjes in die area? Geen idee bigsmile.gif
  • Lisa, oudere kindjes en zwanger zijn, het is niet evident soms he bigsmile.gif En mijn zoontje (3 jaar) krijgt nu terug zin in 'pakken pakken'... maar dat lukt mij niet meer content.gif
    (hij beseft dat er een baby aankomt en wil nog wat profiteren denk ik)
  • Inezz, ik heb nu ook meer last van mijn buik als tijdens de eerste zwangerschap. Meer steken of last. Soms loop ik een dag krom van het uitzetten van de baarmoeder. Maar volgens mijn gyn is het wel heel erg normaal bij een tweede (of volgende zwangerschap). Je zou alle 'pijntjes' veel heviger voelen en bij mij is dat wel het geval.
  • hier ook veel meer last van de buik krampen en steken enzo...harde buiken
    van men zoontje nooit een hb of kramp gehad tot ik werd ingeleid.
    bmh was al wa verweekt paar weken terug maar daar blijft het tot nu toe bij zaterdag terug controle
    ze zegge da de naweeen ook erger zijn vanaf een 2de
  • hoe weet je eigenlijk dat je bmh verweekt is? Als ik op consultatie ga krijg ik alleen te horen dat alles goed is en geen problemen etc... goed nieuws waarschijnlijk, maar soms denk ik wel is: wat meer info zou gewenst zijn. En zelf naar dat soort dingen vragen lijkt zo paniekerig blush.gif (ik durf wel andere vragen stellen natuurlijk, maar als ze zeggen dat alles goed is dan is het zo stom om dan nog te vragen: en het lidteken ziet er nog goed uit, en mijn baarmoederhals niet te verweekt etc content.gif )
  • Inezz,

Doet jouw gyn dan geen inwendig onderzoek?

Vanaf mijn 20 weken, moet ik steevast uit de broek zoals m'n gyn dat zo mooi zegt, dan vuisten maken en onder mijn billen steken zodat m'n bekken kantelt. Daarna doet hij een inwendig onderzoek waarbij hij de BMH bevoelt.

Tot hiertoe nog geen opening (al is de laatste echo al geleden van februari), volgende week maandag weet ik meer. Ik verwacht nu eig wel dat mijn gyn gaat zeggen dat er iets op til geweest is, want heb al enkele weken enorm veel last van krampen en steken in mijn onderbuik en vagina, waardoor ik soms echt dubbelplooi van de plotse, onverwachte pijn.
  • De meeste gyns doen standaard geen inwendig onderzoek, tenzij op het einde.
    Bij mijn zoontje vanaf 20weken omdat hij steeds zo laag lag in mijn buik en hij wou zien of dat extra druk gaf. Toen ben ik op 26w ook moeten stoppen met werken door verkorte bmh en risico op vroeggeboorte. Wat gelukkig niet zo was.

Deze keer telkens inwendig onderzoek door voorgeschiedenis zoontje. Maar alles bleef deze keer mooi stabiel, tot op 31,5 weken. Dan toch verkorte bmh en 1cm opening.
  • Mandarijntje, hier moet ik toch geen vuisten onder mijn poep leggen hoor content.gif
  • Amai mandarijntje elke keer vanaf 20weken? Pff bigsmile.gif hier is dat enkel de eerste echo en dan op het einde, denk vanaf 34 weken nrml. Ook nooit vuisten onder mn poep tongue.gif hihi

Jennifer, over wat je zei, ik kijk wel oprecht uit nr de mei babys, had er natuurlijk liefst zelf bijgeweest in mei maar toch.. wil zeker alle fotootjes zien en eindelijk die geslachten weten van die moeilijke mei mamas bigsmile.gif ale, geslacht vd baby that is content.gif

Ben zo benieuwd wie hier eerst gaat bevallen, kwestie van dagen, weken nu! Spannend candle2.gif
  • Gho, Sweettalk, ben dat eig al gewoon en kleed me er ook al wat op. Nadien doet hij meteen de echo, en dan legt hij wel zo een papieren onderlegger op mijn schaamheuvel, zodat alles toch wat discreet verloopt.

Denk dat ik dan misschien een te ijverige gyn heb, dat die dat al vanaf 20 weken doet... want voor de rest was alles altijd in orde, dus zie niet meteen een andere reden waarom hij dan inwendig onderzoekt.

Heb weer een rotnacht gehad, was gisteren echt gebroken na mijn werk. Feit dat ik dinsdag enorm vroeg ben opgestaan, naar de markt geweest ben, huishouden gedaan heb, gewerkt heb, en de ganse avond achter mijn naaimachien gezeten heb, zal er ook wel mee meegespeelt hebben. Gisterenmorgen echt nog stikop, en 's avonds dus gebroken. Heel onrustig geslapen vannacht en nog steeds moe.

Tzal pas maandag/dinsdag beteren vrees ik. Morgen nog werken, zaterdag op BV-cursus en in de late namiddag naar het gouden jubilieum van mijn grootouders, zondag nog even werken en in de namiddag naar een crea-beurs. En dan vanaf maandag: oef, eindelijk alles wat rustiger aan doen, tzal nodig zijn want mijn reserves raken echt op bigsmile.gif
  • ik was eergisteren in het ziekehuis voor echo en toen heb ik dat ter sprake gebracht (want ik weet zelfs niet eens of mijn bekken wel groot genoeg is - wschl wel gezien mijn bouw bigsmile.gif ) en toen zei de dokter dat er standaard geen inwendig onderzoek gebeurd (wel een uitstrijkje ivm streptokokken). Binnen twee weken mag ik terug, kan zijn dat er dan toch anders wordt gereageerd, is in het UZ Leuven, dus daar is elke afspraak weer anders en nooit bij zelfde persoon bigsmile.gif
  • De laatste loodjes wegen duidelijk voor iedereen het zwaarst wink.gif Ik heb het soms ook voor dat ik dubbelplooi van de pijn... en zo dat gevoel alsof elk moment je maandstonden gaan doorbreken...

Sweettalk, ik heb je verhaal hier een beetje gevolgd en ik krijg nog altijd een brok in mijn keel als ik er aan denk. Ik vind jou heel sterk candle2.gif en het typeert jou als een fijn mens dat je zo meeleeft met de andere mei-moeders. Ik kan me nochtans voorstellen dat het niet gemakkelijk gaat zijn, om mee te lezen bij de naderende geboortes sadhug.gif
  • Hier is bij mij vanaf 30 weken terug een inwendig onderzoek smile.gif vanaf nu elke keer.. maandag moeten we terug. mijn bekken zijn normaal breed genoeg zei de gyn dus geen zorgen..

Ik ben vandaag trouwens terug heel wat beter (voor diegenen die niet in het fb groepje zitten, ik heb 2 keer op een dikke week tijd een galcrisis gehad en dat was zeker geen lachtertje, de eerste keer ben ik maar 1 nachtje op materniteit moeten blijven en nu van zondag tot dinsdag, algoed is het met ons baby'tje alles goed)

x
  • een galcrisis... dat lijkt mij heel pijnlijk ocharme. Gelukkig dat het beter gaat

zelf heb ik veel last van zuurbranden. Maar ik heb de oplossing gevonden: vanilleijs bigsmile.gif
  • Hier ook vanaf week 30 terug inwendig onderzoek.. zo is het nu tot het einde eigelijk, zonder de vuistjes onder de poep tongue.gif hihi
    Hier heeft de gyn gezegd dat de bevalling wss wel goed zal gaan aan mijn bekken te zien, ik heb geen idee hoe ze dat bekijken en ik zeg altijd.. eerst afwachten en dan zien wink.gif content.gif

Idd innez, de laatste loodjes wegen het zwaartste maar we zijn er bijna he! bigsmile.gif Joepie, eindelijk zeg.. kijk er zo naar uit <3

@Sweettalk: Vind je ook moedig hoor dat je blijft doorpraten met ons, maar ben wel blij dat we jou nog horen en vind het zo lief dat je ons nog wilt opvolgen tot onze babytjes er zijn, zowiezo zal het idd niet zo een makkelijke periode zijn voor jou ponder.gif Wetende dat jijzelf er ook had moeten bijzijn hé met je klein mooi engeltje *Sofiya! Dikke dikke dikke dikke knuffel
    Wat je zei over de moeilijke mei mama's tongue.gif Daar behoor ik bij zeker?!?! hihi blush.gif Nog 4 weekjes geduld hebben en dan weet iedereen het geslacht!!! Spannend! Ik ben al benieuwd wat iedereen van onze naam zal vinden.. content.gif

Voor de rest mag ik niet echt klagen over de zwangerschap, voel me prima! Gistern had ik een dip dagje, opgestaan met hoofdpijn en gaan slapen met hoofdpijn bah!! Plus laatste controle was mijn bloeddruk niet zo goed (begon ik gistrn al schrik te krijgen dat ik eventueel wel zwangerschapsvergiftiging zou kunnen krijgen) Vandaag is de hoofdpijn over dus oef! smile.gif

Morgen ga ik lekker nog wat winkeltjes gaan afschuimen blush.gif Jah wat moet een mens anders doen als je thuis zit tongue.gif Soms denk ik wel eens van, zou ik dat nog doen.. zo op mijn eentje, stel dat er iets in gang schiet smile.gif Maarja.. dan heb ik nog altijd een gsm hé!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld