uitgerekend voor mei

• Nessie,

Kijk is bij jouw berichten op FB (staan in het mapje "overige"). Jij hebt je profiel zo beveiligd dat ik je niet als vriend kan toevoegen, jij moet mij toevoegen.

Mij dus even vriend maken, dan kan ik je toevoegen aan het mei-groepje op FB.

Groetjes,

Katrien
  • Hallo allemaal

Ik schrijf meestal op facebook nu.
    Maar toch nog eens hier binnen springen.
    De weken vliegen voorbij.
    En als ik eerlijk ben, ben ik nog steeds aan de trage kant.

Meter is dit weekend gevraagd.
    Vandaag een dik uur rond gekeken voor doopsuiker.
    En ik heb het thema gekozen, dus binnenkort gaan shoppen.
    En dan geboortekaartjes. .. hoe doen jullie dit? Eigen ontwerp, met foto of gewoon bij de drukker?

Groetjes
  • Lisa,

Ik ben begonnen met de stof van mijn doopsuiker als uitgangspunt voor het kaartje. Veel rondgekeken (in boeken en op het internet), en dan besloten dat er precies niets naar mijn zin was dus zelf beginnen ontwerpen... alleen, het zat in mijn hoofd, en ik kon het kaartje helemaal uittekenen, op papier maar niet op de PC! Ben niet zo handig met grafische programma's.

Uiteindelijk terechtgekomen bij een grafisch ontwerpster, die al een soortgelijk kaartje in haar collectie had zitten, maar waarbij je nog wel heel wat inspraak krijgt wat betreft lay-out, kleuren, indeling, tekst... Na heel wat over en weer gemail, is het kaartje helemaal naar onze goesting, en moeten we met de geboorte enkel nog uur, lengte en gewicht doorgeven waarna ze in druk gaan!

Je hebt dus best wel wat mogelijkheden! Zeker voldoende tijd nemen om te zoeken en te beslissen!
  • Oooh ja, zeker ook prijzen vergelijken! Wij konden 2 mogelijkheden qua drukken:

- ofwel stuurde ze de PDF door naar een drukker van onze keuze, in ons dorp bvb.
    - ofwel betaalden we meteen het drukken bij, en liet de ontwerpster ze drukken bij haar vertrouwde drukker (lees: waar ze ook korting kreeg), en dan konden we ze bij haar thuis gaan ophalen, of laten opsturen met een postpakket. Vermits het uiteindelijk maar een 40tal minuutjes rijden is, gaat mijn ventje ze gewoon ophalen.

De drukker die bij ons het meest nabij gelegen is, is blijkbaar ook bij de duurdere in omstreken! (een vriendin van mij is 5 weken geleden bevallen, en heeft zich daar bijna blauw betaald, voor een standaard kaartje uit de collectie)
  • tweede spruit

hoi allemaal,
    ik ben 28 jaar en zwanger van ons tweede spuitje. Ik ben uitgerekend voor 11 mei. We weten ook dat het een meisje is en onze eerste is een jongen . ik begin nu erg uit te kijken naar de komst van ons meisje. Ben deze voormiddag kleedjes gaan uitzoeken van mijn zus haar dochter voor onze dochter. wink.gif baby.gif
  • Aan diegene die een doppler hebben, waar hadden jullie deze gekocht of welk model/merk is dat?
    Lukt dat nu nog steeds om hem te gebruiken of doe je dit nooit meer?
  • Sweettalk, ik heb zelf geen, maar zal je vraag ook eens op het FB-groepje zetten en erbij zetten dat iedereen die wel eentje heeft, even op 9maand moet gaan reageren.

Vrees dat het hier in het topic enorm stil geworden is...
  • Ik heb er ook geen, dus ik vrees dat ik niet veel hulp kan bieden
  • Ik heb een doppler van het merk angelsound.
    Ik gebruikte dit vooral de eerste maanden vanaf 10weken tot 17weken en toen ik het leven in mijn buik begon te voelen alsmaar minder. Nu gebruik ik het enkel als ik effe ongerust ben..

Ik heb dit gekregen van mijn beste vriendin, dus weet niet waar zij het gekocht heeft.
    Ik denk dat je in dreambaby ook wel een variant kan vinden.. Het merk luvion is ook heel goed, daar staat de hoeveelheid van de hartslag ook op wink.gif
  • Ik heb een angelsound, overgekocht via een vriendin. Nu gebruik ik dat niet meer, omdat ik elke dag beweging voel. Daarvoor gebruikte ik het 1x per week, meestal vlak voor een echo om wat gerustgesteld te zijn.
    Ik ga hem hier nog even houden, voor het geval er plots niet veel activiteit is. Maar daarna (laatste zwangerschap) doe ik hem dus weg.

Waarom vraag je het? (ik kom straks trouwens op jouw topicje nog lezen. Ben een midweek weggeweest en het internet was daar enorm traag/werkte niet)
  • Amai jullie zijn zo braaf om allemaal te komen reageren tongue.gif

Jennifer, bedankt maar je hebt niet veel gemist hoor! Kging vandaag nog wat schrijven maar tis blijkbaar weer geen goeie dag wink.gif

Ik vraag dat omdat ik een beetje geobsedeerd ben zeker blush.gif ?! Khad net ovulatietesten besteld om sensitest en zag dat je daar ook een doppler kon kopen. Die ene was met korting dus moest ik wete dat die goed is, koop ik die ineens erbij tongue.gif

Das eentje van angelsound!
  • had dz luvion gekocht kwas er content van al was hij na 1.5maand al stuk had ondertussen de angelsound van bij men zoontje en deze werkt na 2jaar nog perfect ben de luvion gaan terug doen en ne bon gehad...vond wel fijn dat bij de luvion de hartslag erop kwam maar wpu et ni riskere dak 2maand erna er al trug stond me ene da stuk was...
  • gebruik em nu nog heel af en toe ask gwn ne keer wil luistere
  • Hoi iedereen,

Na een weekje verlof ben ik snel even komen piepen....
    @sweettalk, ik heb een angelsound en deze gebruik ik nog regelmatig omdat de andere kindjes het leuk vinden om de baby te horen wroeten in mijn buik alsook het hartje en hun eigen hart bigsmile.gif

Zeg meiden, ik heb een vraagje.... sinds gisteren heb ik een knalrode muiske en ze doet echt pijn.... ook een beetje jeuk. Ik ga niet op vieze toiletten maar volgens google zou het normaal zijn op het eind van een zwangerschap omdat je meer zuren aanmaakt.... zijn er nog dames met hetzelfde probleem????? en wat doe je er aan????

Knuf
  • Nina, ik heb er niet direct ervaring mee (toch niet tijdens de zwangerschap). Maar het klinkt als een schimmelinfectie, wat inderdaad wel door de verhoogde zuren kan komen. Ik kreeg het vroeger van 's nachts tampons te dragen, daar ben ik dus maar snel mee gestopt.
    Toen moest ik een zalf smeren, geen idee meer wat de naam was, ik woonde nog thuis en was nog met mijn ex samen. Dus dat is al zeker 6 jaar geleden.
    Maar ook geen idee of zo'n zalf tijdens de zwangerschap mag. Ik zou contact opnemen met je gyn of met je huisarts. En nu ook proberen om niet meer met zeep te wassen, enkel spoelen met water.
  • Nina, ik heb dat elke keer eens gehad tijdens de zwangerschap, een schimmelinfectie dus. Anders heb ik dat nooit tongue.gif
    Kmoet dan bij de dokter voor op voorschrift gyno daktarin, eentje dat je moet inbrengen 's nachts (is 's morgens wel een vies gedoe vind ik blush.gif ) en uw man moet ook een pilletje nemen (bij hem is het dus weer makkelijker goofy.gif )
  • Klinkt inderdaad als een schimmelinfectie... ben daar zelf ook gevoelig aan (ik heb daar snel last van als ik synthetisch ondergoed draag).

Anders om zeker te zijn, toch maar eens langs de HA passeren... dan ben je zeker!

Inderdaad, gyno daktarin halen en enkele dagen aanbrengen. Is niet schadelijk tijdens de ZS hoor, enkel, een vies boeltje (zoals Sweettalk al zei wink.gif )
  • @Nina : ik heb daar ook regelmatig last van.. en nu zeker ook tijdens de zwangerschap.. nu heeft mijn gyneacoloog Gyno daktarin voorgeschreven dat ik moet opspuiten.. kan totaal geen kwaad en gebruik dit al heel de zwangerschap wel met op en af ni de hele zwangerschap door e maar gewoon wanneer ik er last van heb en na een dag of 2 is het volledig over algoed.. bigsmile.gif

x
  • Hoi Dames,

Bedankt voor de info...ik had reeds een zalfje aangebracht maar zonder resultaat cry.gif en dan uiteindelijk naar de Gyn geweest en ik moet Gyno daktarin aanbrengen en inbrengen...amai dat piekt nogal....rrrrrr en ik slaap er heel slecht van. Ik voel het dan plakken tussen mijn benen en de Gyn zei dat ik geen inlegkruisje mag gebruiken want dat dit het vocht terug wegneemt en de infectie erger maakt. Ondertussen is het al iets beter.
    Ik moet inderdaad katoenen ondergoed dragen en nu ik er bij stil sta heb ik vorige week een paar keer lingerie gedregen cry.gif

Mijn mag moet niets nemen omdat hij de infectie niet heeft... blijkbaar is het puur door de zuren die veranderen op het eind van de zwangerschap. Ik mag wel geen gemeenschap hebben...maar dit vind ik niet zo erg...toch niet voor dat ene weekje bigsmile.gif
  • Nina,

Hoe is het nu met de vaginale infectie? Helpt de zalf nu?

Hier is het weer een baaldagje geweest... vol energie opgestaan, terwijl het ventje ging slapen omdat hij met de nacht heeft gewerkt. Moest nog om grote boodschappen gaan, dus maar naar mijn ma gebeld, en dan samen naar de grootwarenhuizen geweest. thuisgekomen, en gewoon stikop zitten! Zou daarnet gewoon in slaap gevallen zijn boven mijn bord eten... Ben anders zo een spring-in't-veld, en ik erger me er nu aan dat ik me snel uitgeblust voel en m'n huishouden weer blijft liggen. Al goed dat ik dinsdag doorgezet heb en ons stekje al gepoetst heb, nu enkel nog strijken...

Zit dus weer wat minder lekker in mijn vel, en dat merken de mensen niet alleen aan mijn humeur maar ook aan mijn uiterlijk: geen zin om make-up op te doen, of mijn haar goed te leggen, zou nog eens dringend mijn voeten extra moeten verzorgen en vind het ook enorm jammer dat het zo een zomers weer is, maar ik precies niets passend meer in mijn kleerkast vind in zomerse kleurtjes... Pfff, klaagklaag!

Groetjes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld