uitgerekend voor mei

• @Lena: Ik moet vandaag bellen voor mijn HCG waarden smile.gif Ik heb gisterenavond pas bloed laten afnemen 4 dagen overtijd!
    Dit is trouwens ons eerste kindje, wel heb ik al twee sterretjes aan de hemel sad.gif Spontane mk op 5weken en MK op 8 weken.
  • Hoe is jullie band met de schoonouders?...
    hier gibg het goed tot obs zoontje geboren werd ze werd zo ne moeial int ziekenhuis in mijn papieren ant snuffelen daarna elke dag ant belle of we hem nu al waren gaan aangeve zodat hij de achternaam van hun zoon had en belle waar hij was gwn om te weten of hij bij ons was of bij mijn ouders bzn er na die tijd dan ook een halfjaat niet geweest tot februari ze deed precies haar best ging wel nog mr 1xper 2weken naar daar tmen nu een 3maand gelede begob ze opnieiw maar dan met papieren eb post die mene vriend krijgt enzo die post gaat ng naar daar met als resultaat da hij volgende maand dan maar officieel bij mij komt inwonen en nu bij da tweed3 heb ik mene vriend als gewaarschuwd dak ze ni elke dag int zielenhuis moet zien en ervoor moey ze ook ni zagen en sturen nu hoor ik haar ook nooit... ik gun het haar niet zen tweede kleinkind!.
    haar living is ook bijna ziekelijk iedere foto die ik op fb plaats drukt ze af op papier en zet ze overal dus nu post ik geen foto meer van hem alleen enkel als ik erop sta dan doet ze da ni...khaat de vrouw maarja mene vriend kan ze ni kieze voor zene papa vind ik het erg want door zijn vrouw ziet hij zen kleinkind ook niet en zen zus is meter heeft hel ook al 5maand niet meer gezien...band met lijn ouders is wel sterk zn gezellig...
    wou ff men hart luchten
  • @Sarah: Dat is wel heel erg spijtig dat die band met je schoonouders niet zo goed verloopt. Kan me voorstellen dat het niet leuk moet zijn dat ze zich overal komet met moeien.. ik zou ook op een heel erg vriendelijke maar duidelijke manier zeggen dat dit jullie kindje is, en dat jullie het opvoeden.. Niet zij.. Maar natuurlijk weet ik niet hoe ze zich gedraagt en hoe het er vroeger aan toeging? Kwamen jullie vroeger dan wel goed overeen?

Ik kan begrijpen dat een oma en opa verzot zijn op hun kleinkind, en ik weet dat als mijn kindje ook zal geboren zijn dat mijn mama en papa ook heel erg veel foto's zullen zetten in hun huis smile.gif Maar daar zou ik geen probleem mee hebben, ook niet als mijn schoonouders het zouden doen. Maar moest ze zich overal mee moeien zou ik echt eens mijn gedacht zeggen, wil ze niet luisteren dan zal ze het moeten aanvoelen...

Ik hoop dat jullie band miss toch nog sterker kan worden als jullie tweede kindje er is, het is altijd leuker van met iedereen overeen te komen hé! en ook voor de opa, en de zus(meter) !!!
  • Moh Sarah toch...niet teveel over nadenken, momenteel moet je gewoon even genieten...Ik heb mijn schoonmoeder (ouders) ook al een paar keer van repliek gediend...Maar op het einde van de rit heb ik wel pracht schoonouders. Zij zullen ook als eerste van de familie op de hoogte gebracht worden, want op dat gebied zijn mijn ouders niet te genieten hoor!Misschien best dat je eens bij je schoonouders op bezoek gaat en ze gewoon zegt waar het op staat. Hoe staat je vriend ertegenover? Vind hij het normaal of vind hij het ook lastig? Neem hem dan zeker mee, zodat hij jou kan steunen in wat je zegt! Doe dit op een héél rustige manier, meestal schrikken zulke mensen er dan van dat je er zo op reageert! Hoe meer je laat zien dat het je frustreert, hoe erger dat ze zich meestal gaan gedragen...succes
  • Vriend vind het ook niet fijn da zr zo is ze dort zelfs zijn post open terwijl hem 24j is...haar uitleg is dan maar dat hij zijn post moet weglegge als ze het niet mag zien:s hebbe hier int begin over gepraat maar zij is iemand die haar eige foute niet ziet...zij vind norlaal da ze zich zo moeit...
    band was goe tot ik bevallen ben ging ik er wekelijks naartoe en dede we dingen samen.
    De meter(zen zus) is noet door de situatie zij vind het zelf niet nodig naar hem te kome zien of eens een berichtje te sturen hoe het met hem gaat.
    vind hrt ook vervelend maar ze verandert niet had het na die 6maand langd me neegelegt en proberen te vergete da ging effe goed tot ze nu men vriend probeerd buite te pesten hij moet elke morgend en avond naar daar zijn pa is zelfstandig en hij werkt er bij samen
  • Mijn ouders en oma mogen het volgende weel wete na men eerste echo zijn ouders gaan hrt samen met iedereen mogen weten na 12weken vroeger heeft geen zin want ze is een gazet
  • Pff ja, dat is niet zo fijn natuurlijk! Ik hoop dat je vriend snel bij jou woont en dat jullie samen heerlijk kunnen genieten van jullie kindjes...woon jij dan nu alleen met het eerste kindje van hem? Of is het een andere papa nu? Ik heb daar geen zaken mee natuurlijk, maar vind het ff een rare situatie.
    greetz

P.S.:als ik er geen zaken mee heb moet je dat maar gewoon zeggen hoor!
  • Lizzie, ja, als je al tegenslag hebt gehad ben je precies 100 keer banger hé. De eerste 2 zwangerschappen verliepen oké, ik had wel vaak eens bloedverlies, maar voor de rest niks abnormaals. De angst was nooit zo aanwezig als nu, gewoon omdat ik die extra uteriene zwangerschap heb gehad. De angst voor miskraam, nieuwe EUG zit diep!
    Dus kan me perfect inleven in hoe jij je voelt. Ik hoop heel hard met je mee dat het deze keer goed verloopt! thumbup.gif

Sarah,

Ik zou het ook niet appreciëren als mijn mama/schoonmama zich komt moeien met mijn papieren enzo. Dat zou ik dan ook duidelijk zeggen.
    Ik vind het wel niet abnormaal dat ze foto's in huis zetten. Da's een teken dat ze hun kleinkind graag zien hé.
  • Ik probeerde net even naar het labo te bellen zodat ik mijn uitslag sneller zou hebben.. maar ze hebben de bloedstaaltjes nog niet binne, dus ik moet nog geduld hebben tot vanavond 6u, half 7 nervous.gif

bweuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh!

tongue.gif
  • Ja fotos ok maar daar is hrt een ziekelijke obsessie hoor smile.gif
    nee situatie: ik woon in hrt huis van mijn ouders mijn vrien woont gwn daar bij enkel niet officieel ninnenkort dus wel 1ste zoontjr is ook van hem:-)

lizzy moest bij de ha ook wachte tot dag erna 17uur en de eerste keer ging ik in hrt ziekenhuis zelf vr bloed te trekken en daar wist ik 4uur erna de uitslag al
  • Nog 3 uurtjes en ik weet de uitslag smile.gif
    Kheb echt al sinds een paar dagen het gevoel dat ik een soort blaasontsteking heb.. ik drink heel veel water, dus ik plas ook vaak en veel, normaal als ik een blaasontsteking heb plas ik heel kleine beetjes of zelf maar een drupje. Nu is dit niet het geval, maar wel heb ik soms het gevoel na het plassen dat er nog steeds een druk op mijn blaas zit.. echt lastig, maar even melden straks als ik de huisarts opbel.
    Kheb al gelezen dat dit ook een zwangerschapskwaal is, dat het komt doordat je baarmoerder groeit en daardoor op je blaas duwt.
  • Ik moet ook 100 keer per uur naar toilet, zou er al beter blijven wonen goofy.gif
  • hahahaha lena!! Ik zou daar ook beter blijven wonen bigsmile.gif

Oooh ben zo vrolijk vandaag, kweet niet hoe het komt tongue.gif
    ipv al die hormonen die zouden moeten opzwaaien en waardoor je zo lastig kan worden krijg ik ineens super vrolijke hormonen content.gif

Ik kan wel niet buiten gaan want ik word duizelig van de warmte, en zon is ook niet goed voor een zwangere vrouw.. aleja.. ik bedoel dan echt zitten zonnen en braden dat je zwart ziet tongue.gif
  • Moet ook vaak naar toilet en das telkens ook veel vorige zw had ik dit pas op het einde...
    wanneer gaan jullie de meter/peter vragen ook pas ka de 12weken als iedereen het mag weten of ervoor al?
  • @sarah: ik heb daar eigelijk nog geen idee van.. ik wil graag mijn mama als meter en mijn man zijn papa als peter, al had ik graag als peter een jongere persoon gehad, maar dit kan ik niet maken tov mijn vriend.
    We gaan er nog even over denken hoe we dit gaan doen.. nog tijd genoeg, zeker pas vanaf 12weken.. als we weten dat het kindje oké is na de nekplooimeting enzo wink.gif
  • iemand die mij kan helpen?
    mijn vriend zou vanavond zalm (dus zalm van in de diepvries in een zak vanuit de winkel gekocht) laten ontdooien en dan bakken in de oven voor een half uur op 200 graden in een ziverpapiertje met uitjes en nog wat groentjes. Zou ik dit nog mogen eten of beter de vis vermijden?
  • Lizzie, misschien eens opzoeken op google, maar het gaat vooral om schaaldieren/weekdieren die je niet mag eten als je niet resistent bent tegen Toxoplasmose...of hoe moet ik dat precies zeggen. Volgens mij mag je zalm gewoon eten hoor! Smakelijk!
  • Ik dacht dat je enkel moet opletten met rauwe vissen. Gekookt/gebakken/... mag wel.
    Hetzelfde met brie of mozzarella, rauwe kazen dus, verwarmd mag dit wel.

Hier deze ochtend een duidelijker lijntje op de test, dus het zit wel snor denk ik. Ik ga niet bij huisarts om hcg te laten bepalen, heb dat bij vorige zwangerschappen ook nooit gedaan.
  • Gekookte of gebakken vis is geen enkel probleem!
    Ze raden zelf aan om 2x/week vis te eten voor de omega3 smile.gif
  • Okeee dankje! stelt mij al direct gerust smile.gif ik eet namelijk heel erg graag vis.. maar ik eet enkel gebakken vis.. geen rauwe!

Daarjuist na het plassen voelde ik iets lopen, dacht echt.. oke dit is bloed upset.gif Maar twas gewoon veel afscheiding.. gelig. Kan dit kwaad?

@hanneke: Als ik nooit een miskraam zou gehad hebben zou ik wss ook geen hcg bepaling laten doen.. alhoewel het bij onze dokter standaard is . Maar aangezien mijn verleden staat mijn gyn erop dat ik het doe smile.gif goed van je duidelijke test deze morgen!! thumbup.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld