net zwanger voor mei 2014 tijdens een echtscheiding!!

• Hallo,

Ik ben net zwanger van mijn 3de in een beetje rara situatie!!! Ik ben nog steeds verwikkeld in een echtscheiding die niet zo erg volt verloopt maar het gaat! hierdoor ben ik zeer onzeker cry.gif .
    mijn nieuwe relatie loopt super maar wij zijn nog maar net 7maanden samen!! het kindje is gewenst maar eerlijk gezegd niet helemaal geplant maar echt voor ons beide zeer welkom. ik voel me zeer onzeker naar mij twee meisje en heb bang voor de reactie van mijn zussen!! die niet zo achte mijn scheiding staan! Deze domper verpest een beetje mijn geluk!
    ik weet geen raad met mijn gevoelens, vrienden hebben me laten zitten omdat ik mijn ex-man heb verlaten en in hun ogen voor mijn nieuw vriend. maar wat zij niet weten is dat ik tijdens mijn tweede zwangerschap bedroegen ben door hem! Dat ik hem twee jaar de kans heb gegeven om als goed te maken maar dat hij daar nooit moeite voor gedaan heeft!! Mijn zussen willen mij zelfs niet geloven omdat mijn ex-man beweerd dat die nooit zo gegaan is!!
    Ik ben ook bang dat mijn ex het kindje op zijne naam wil zetten gezien de wet (als het kindje na 300 dagen van de scheiding geboren is is het nog van die man!!)
    Pff al die stress is echt niet goed he!

Alvast op even naar mijn verhaal te horen!

groetjes,
    Anke
  • Denk je dat je ex-man een kind op zijn naam wil zetten dat niet van hem is ? En daar dan ook zal moeten voor betalen etc ? Lijkt mij eerder onwaarschijnlijk, niet ?

Voor de rest, probeer je zo weinig mogelijk aan te trekken van wat anderen denken of zeggen. Gemakkelijk gezegd, ik weet het, maar het is jouw leven.
    Je echtscheiding is tussen je ex-man en jou, daar moeten je zussen of zogezegde vrienden niet over oordelen.

Proficiat met je zwangerschap en probeer je te focussen op de positieve dingen en op je nieuwe relatie.

Veel succes !
  • Is inderdaad een nare situatie. Ik wil je wel even meegeven: dit kindje zal op naam van je ex-man staan! Niet omdat hij dit wil maar omdat dat wettelijk zo bepaald is. Hoe ik dit weet? Wel, mijn oom was al 7 jaar niet meer samen met zijn ex, maar de definitieve scheiding was er nog niet omdat zij de boel heeft tegen gehouden. Zij werd zwanger van een ander, maar die kleine stond op mijn oom zijn naam. Zelfs toen de biologische vader verklaarde dat het echt wel zijn kind was en niet het kind van mijn oom, is het op mijn oom zijn naam blijven staan. Eens de scheiding uitgesproken werd, moest er een adoptieprocedure gestart worden om het kind de naam te geven van zijn biologische vader.
    Volgens mij ga je hier dus niet aan uit kunnen, tenzij de wetgeving ondertussen veranderd is, maar ik dacht van niet. Informeer hier misschien eens voor bij een advocaat of bij de jeugdrechtbank of zo... die zullen het wel beter weten dan ik goofy.gif

Voor de rest sluit ik me aan bij Mieke: uw zussen, vriendinnen of wie dan ook hebben helemaal niets in de pap te brokken. Jij weet hoe de vork in de steel zit met je ex, jij hebt op basis daarvan beslist om te scheiden en dat is je goed recht. Hebben ze dan misschien liever dat je de rest van je leven ongelukkig bent omdat je bij je ex bent gebleven?

Probeer van je zwangerschap te genieten!

Succes!
  • Bedankt voor jullie mening!

Ik weet dat ik gewoon moet genieten van mijn zwangerschap en dat ga ik proberen wink.gif

wat die wet bederft ik weet dat die iets versoepeld is maar hoe weet ik nog niet! Ik hen idd ondertussen een advocaat genomen maar die heb ik nog niet gezien! we zien wel wink.gif

xxx anke
  • Anke,

Die wet zit een beetje anders in elkaar.
    Er staat (in begrijpbare woorden) dat er tot 300 na de feitelijke scheiding wordt vanuit gegaan dat de ex-man de papa is.

Als jij kan bewijzen dat je al langer dan die 300 dagen apart woont (op het moment van de geboorte), is hij sowieso NIET de papa.

Dit hebben ze gedaan omdat een effectieve scheiding wel een tijdje kan duren.

Liefs,
  • Paar jaar gelede is mijn stiefpa van zijn vrouw gescheiden zij haf hem laten zitten voor iemabd anders tijd erna was ze zwanger van die man maar na de bevalling heeft da kind mijne stiefpa zijn naam gehad ze hebbe erna gewoon naamsverandering ingezet beide partijen woude de achternaam niet maar da kan gwn niet anders omda je nog gehiwd ben officieel
  • Het kan normaal zoals Hilde 019 het al zei.
  • Ik hoop in elk geval dat Hilde gelijk heeft want ik vond het ook absurd dat het 300 dagen na de effectieve scheiding was. Zo'n scheiding kan (bij tegenwerking van 1 van beide partijen) jaren aanslepen.

Heb jij destijds, toen je bij je ex weg ging, laten registreren dat jullie vanaf dat moment gescheiden leefden? Dan zou het geen probleem mogen zijn om aan te tonen dat jullie niet meer samen woonden. thumbup.gif
  • Hey,

Bedankt voor de info. ik kan idd aangeven dat ik niet meer bij mijn ex woon ik ben vrij snel na de breuk alleen gaan wonen!

Even een iets anders niet zo fijn cry.gif
    Ik heb het a
  • oke verkeerde knop even gedrukt!!

Ik heb het dus ondertussen tegen een zus gezet amai wat was die niet aangenaam!
    Ik begrijp dat ze het snel vind en dat ze het geen goed plan vind gezien de situatie maar man die heeft mij echt uitgescholden voor marginale en nog andere dingen! niet erg fijn! dat geeft me geen moed om het tegen me oudste zus te zeggen die staat er nog minder achter!
    Ja een zwangerschap zou een fijne gebeurtenis moeten zijn cry.gif . maar ik kan er nu helaas niet van genieten!

Ik hoop dat jullie in een aangenamer situatie zitten

candle.gif

alle wave.gif
  • Hey Anke,

Ik ben na een relatie van 13 jaar en 2 meisjes van 5 en 6 alleen gaan wonen (co ouderschap)
    Ongeveer een half jaar later iemand leren kennen waar ik ontzettend gelukkig mee ben en waar mijn meiden zot van zijn
    content.gif

We zijn nog geen jaar samen en ik moet binnen 6 weken bevallen dus is zeer snel gegaan, ongepland maar wel welkom....

Iedereen reageerde verbaasd maar ze weten en zien ook dat ik en de kinderen heel gelukkig zijn en dat is hetgene dat voor hen telt. Ik heb ook nooit erg veel hulp aan mijn familie gehad maar aan mijn nieuwe vriend zijn kant krijg ik dan dubbel zoveel warmte en liefde.

De eerste keren dat je je zussen zal zien zal je je wel mogen verwachten aan commentaar maar als ze zien dat het echt goed zit tussen jou en je vriend en jullie een warm nest voor de kinderen willen dan zullen ze wel bijdraaien. Even doorbijten en je komt er wel

Je mag altijd raad en tips aan me vragen wink.gif
  • @fieke:

Fijn te horen dat het ook fijn kan zijn wink.gif Ik heb het ondertussen ook al tegen mijn ander zus verteld en zij was niet helemaal blij maar niet helemaal negatief tot mijn opluchting!

ik hoop dat ik nu gewoon even kan genieten van de zwangerschap pregnant.gif al merk ik wel dat je bij de derde sneller dikker word? of is dat mijn idee?
  • Anke, je had dat eigenlijk moeten aangeven op het moment dat je alleen bent gaan wonen. Nu zal dat niet meer tellen hoor.

Jammer dat je zus zo negatief reageerde. Geef ze wat tijd, misschien draait ze nog wel bij. Laat ze even bekomen en wennen aan het idee.

Hoop dat de andere mensen aan wie je het vertelt positief reageren en blij zijn voor jullie!

sadhug.gif
  • geniet van die zwangerschap, zou ik zo zeggen. thumbup.gif

en wat de achternaam betreft, geen paniek!
    ik was ook nog aan het scheiden van de papa van m'n 2e toen ik zwanger werd van mijn nieuwe vriend.
    ik ben van mijn 3e bevallen, wel geteld 13 maanden nadat ik officieel alleen ben gaan wonen.
    Hier is het dus nog veel sneller gegaan dan bij jou.
    door mijn zwangerschap is mijn scheiding zelfs uitgesteld geweest, omdat er eerst moest worden aangetoond wie effectief de vader was.
    mijn 3e, heeft eerst de achternaam gekregen van mijn ex.
    na 2 weken ofzo kregen we dan de brief van de advocaat dat ons zoontje nu mijn achternaam had en dat zijn echte papa hem kon gaan herkennen zodat hij uiteindelijk toch de juiste achternaam kreeg.
    dit alles is gelukt doordat ik kon aantonen dat ik dus officieel alleen ben gaan wonen in november '03 en moest bevallen in december '04. meer dan die 300 dagen waar er hier zoveel word over gesproken.
    een mondelinge verklaring van je ex is dus niet voldoende, het zal waarschijnlijk moeten voorkomen en moeten aangetoond worden dat je al langer bij je ex weg bent zodat het dus onmogelijk van hem kan zijn.

grt kelly
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld