Meter & Peter kiezen

• Meter & Peter kiezen

Dag dames,

Even een nieuw topic'je gestart. Ik denk dat het dan overzichtelijker blijft. Ik heb 2 vragen:

Hebben jullie al een idee wie voor jullie beebje meter/peter wordt?

Even onze situatie schetsen:
    Wij willen sowieso mensen van onze leeftijd, vermits mijn ventje op 3 maanden tijd zowel zijn meter als peter verloren heeft dit jaar.

Ik heb 2 zussen:
    -een oudere zus van 25. Met haar heb ik een minder goede band
    -een jongere van 14 met wie de band echt super is.
    Mijn ventje heeft een broer en een zus.
    -zijn broer is 26, hem zijn we eigenlijk bijna nooit
    -zijn zus is 23, de band is oke maar zij is al meter van de dochter van zijn broer

Ons gedacht:
    - als peter: mijn ventje zijn beste vriend. Ze kennen mekaar sinds het middelbaar, spreken wekelijks af. Mijn ventje beschouwd deze vriend meer broer dan dat zijn echte broer dit voor hem is
    - als meter: mijn jongere zus. Dit omdat ik echt een goede band met haar hebt en zij ook moeite doet om de band te onderhouden ook al woon ik al enkele jaren niet meer thuis. Mijn oudere zus woont ook al enkele jaren alleen, en als ik geen moeite doen om met haar af te spreken, hoor of zie ik hara ook niet. We hebben maar 1 bedenking: is mijn jongere zus niet te jong?

Wat is jullie mening?

groetjes
  • Hey mijn zus is ook meter van mijn 2e zoontje en zij is nu 12! Het hangt er natuurlijk vn af wat vr jou eem goede meter is. Op financieel vlak is ze te jong maar vr een goede band te ontwikkelen zeker niet. Ik denk dat het ook leuker is als ze ouder zijn, dan hebben ze een jonge meter/peter waar ze mss nog makkelijker mee kunnen praten dan hun oudere mama/papa bigsmile.gif

Als je met jouw jongere zus de beste band hebt zou ik daar niet om twijfelen!
  • @mandarijntje : lijkt me inderdaad een goed idee van beiden content.gif denk dat het de beste keuze is in jullie geval wink.gif

Bij ons word mijn mama de meter en mijn ventje zijn papa de Peter wij denken ook wel dat het leuker zou zijn als ze jonger zijn maar wij zijn beiden enig kind.. En we hebben wel wat vrienden enzo en mijn ventje 1 beste maat.. Maar hij is ook ni zo voor om van buitenaf mensen te kiezen hij wil liever binnen de familie blijven en wij zijn beiden enig kind anders was het sowieso een broer of zus geweest.. Dus is het maar zo e.. En heb wel ook goeie banden met mijn nichten maar met allemaal een even goede band dus daar wil ik niet tussen kiezen.. Dus lijkt dit de beste oplossing.. X
  • @mandarijntje, het lijkt me een heel goede keuze

Ik heb de meter gekozen. Dit is mijn nicht geworden. Wij wonen heel dicht bij mekaar en we hebben een erg goede band, zij is ook de dochter van mijn meter en dat vind ik wel leuk.
    De keuze voor de Peter laat ik aan mijn vriend over, hij twijfelt nog tussen zijn 2 broers.

Nu vroeg gisteren mijn zus aan me of we echt niet haar man als Peter wilden kiezen, hij zou dat echt zo graag willen. Maar ik vind het niet juist als zowel de Peter en de meter van mijn kant van de familie komen, niet? Ze zei me ook dat we altijd een meter en twee peters kunnen vragen, maar dat lijkt mij wat overdreven. Hebben jullie daar al ooit van gehoord, kan dit en wat vinden jullie daarvan?
  • @Cleo : Gewoon 1 meter en 1 peter punt, ik vind het trouwens heel onbeleefd van je zus dat zij dit aan jullie vraagt.. ale mijn mening e.. het is aan jullie om dit te kiezen e meid bigsmile.gif dan moeten ze maar wachten tot een volgend tongue.gif idd ik vind de meter langs uw kant en de peter langs uw man zijn kant das het eerlijkste.. wink.gif
  • @ Cleo: de parnter van je zus zou ik niet kiezen. Stel dat ze ooit uiteen gaan, hoe groot is de kans dan nog dat je kindje zijn peter nog zal zien? Niet zo groot lijkt me.
    Kies waar jullie je goed bij voelen!
  • Ik heb 2 zussen, een zus van 2 jaar ouder en een zus van 7 jaar jonger (die woont nog thuis en studeert nog). Mijn jongere zus was al meter van het kindje van mijn oudere zus. Mijn oudere zus en ik hebben nooit een goede band gehad.
    Toen ik zwanger was van Kobe twijfelde ik heel erg. Ik voelde me moreel verplicht om voor mijn oudere zus te gaan, ook al is die band minder goed.
    Ik heb het met mijn ouders besproken, maar die vonden dat ik zelf moest beslissen. Uiteindelijk hebben we voor mijn jongere zus gekozen, ook al was ze dus al meter. Ze was en is er nog steeds heel erg blij mee.

Maar nu ik zwanger ben van een 2de voel ik me dus nog steeds moreel verplicht om deze keer wel mijn oudere zus te nemen. Ik denk dat ik het wel ga doen, want nu achteraf gezien merk ik wel dat ik heel weinig belang hecht aan meter/peter.

De zus van mijn partner is ook meter van mijn zoon. Verder heeft hij geen broers of zussen. Dus wie het nu langs zijn kant gaan worden is nog niet duidelijk. Hij had altijd gezegd dat het zijn beste vriend zou worden, maar nu werd die vriend deze zomer als beter gevraagd door een andere vriend (die we ook heel goed kennen). Dus is het misschien stom om hem ook te vragen.

Ach, we zien wel content.gif
  • Eerste zoontje is mijn beste vriendin meter en pen vriend zen zus meter zijn zus beziet de kleine totaal niet dus das geen goede keuze geweest maarja gevrgt is gevrgt nu gaan we mijn mama kieze en als peter mijn vriend zene beste kameraad
  • ik weet het echt nog niet meter en peter hebben er gisteren even over bezig geweest maar zal nog moeilijk worden
  • Wij zouden mijn mama als meter kiezen en mijn vriend zijn vader als peter. Maar mijn mama zei me dat ze haar meterschap zou willen afstaan aan iemand die jonger is als ik dat zelf zou willen.
    Vond het echt zo lief!!
    Nu weten we het nog niet zeker, ofwel mijn mama ofwel mijn vriend zijn zus van 29j (zij is echt een schatje!!) en als peter zouden we dan mijn oudste broer kiezen, 30j smile.gif ofwel gewoon de papa van mijn vriend. we hebben nog even hé content.gif
  • peter en meter

Dat is echt heel lief van je mama dat zij haar meterschap wil afstaan voor een jonger iemand.
    Hier bij ons is mijn man geen peter wegens te oud. Hij is nochtans jong van opvatting en onze zoon kan al jaren rekenen op alle hulp bij de zoveelste verbouwing. Tot op de dag van de geboorte wisten wij niet wie de peter dan wel zou worden. Mijn man had uitgelegd dat we schrik hadden van de impact.
    Het is haar broer geworden voor het eerste kind en iemand die we niet kennen als meter. Onze tweede zoon is een jonge, enthousiaste papa, heel sociaal en werd ook blijkbaar niet goed genoeg gevonden.
    We hebben er leren mee leven en we vangen met heel veel liefde de kleinzoon op, maar als je het bonzen van ons hart moest horen...
    Toch respecteer ik de situatie en jullie zijn er zo goed mee bezig dat bij jullie vast alles dik in orde komt. Zo'n kleintje verdient het allerbeste.
    Lieve groeten.
    Anita
    smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld