Bevalling in geboortehuis

• Hallo dames,

Zijn er onder jullie die niet in het ziekenhuis gaan bevallen (althans als er geen complicaties zijn)?

wave.gif
  • Nee ik ga terug in het ziekenhuis bevallen zoals bij mijn zoontje.
    wil jij niet in het ziekenhuis bevallen?
  • Nee, ik heb niet zo'n goede bevalling gehad 5 jaar geleden, en ik vond ook de materniteit helemaal niet leuk.
    Ik vond het verschrikkelijk dat mijn man niet bij mij mocht blijven en ik vond het echt heel onnatuurlijk om de eerste dagen met mijn kleintje in een ziekenhuis door te brengen...

Nu wil ik het liefst in geboortehuis bevallen en dan zsm naar huis, om mijn zoontje ook zo veel mogelijk erbij te betrekken... Ik wil ons gezin niet 'uiteen trekken' dat zij naar huis moeten, en ik dan achterblijf met brusje in het zh...

En ik wil ook gewoon een menselijke begeleiding. In het zh is het vaak uuurenlang wachten op die echo of consultatie, en dat wil ik gewoon niet. wink.gif
  • Oh ja dan snap ik het...
    ik ben ingeleid en was eigelijk wel tevreden over de duur dat ik in het zh heb gelege bij dees ga ik gwn een 1pers kamer nemen zodat men zoontje zoveel mogelijk kan komen zonder iemand te storen ik bliuf wel de 4dage daar denk dat ik en de baby die rustige dage kunnen gebruiken
  • Ik ben poliklinisch bevallen omdat ik niet zo 'ziekenhuis-minded' ben. Dus ergens wel de geruststelling van een bevalling in het ziekenhuis en daarna lekker naar huis. Heb wel nog begeleiding gekregen van een zelfstandige vroedvrouw. Dat is me zeer goed bevallen, dus als alles goed mag gaan, ben ik dit opnieuw van plan.
  • Ik ga ook gewoon in het ziekenhuis bevallen, de materniteit is daar supergoed content.gif en je bent toch gerust een paar dagen puur genieten en geen huishouden dat je moet doen gwn RUST en VEEEL bezoek hihi content.gif
  • Dan zit je daar trouwens ook achteraf thuis ni mee met al da bezoek tongue.gif
  • Ik ga ook gewoon in het ziekenhuis bevallen smile.gif lijkt me fijn om te weten dat als er complicaties zijn dat ze snel kunnen helpen!!
    Maar dat is nog heel ver weg hoor tongue.gif
  • Tgoh ik vind wel dat het iets heeft, zo een bevalling met geboortehuis, thuis... had op facebook ook zo eens iets gezien en vond dat wel mooi voorgesteld!
    Ik zou het zelf niet doen, ik word liever verwend in het ziekenhuis in alle rust! goofy.gif
  • Hey,

Ik ben bij mijn tweede thuis bevallen.
    De eerste bevalling in zh was ENORM tegengevallen.
    Thuis kan alles op je eigen ritme, in je eigen geborgen omgeving;...

Je mag ook niet zomaar thuis bevallen hoor, jij en je baby moeten in topvorm zijn tongue.gif
    Bovendien is het echt niet zo'n gedoe als veel mensen zich voorstellen. De vrvr helpen wat mee opruimen en diezelfde dag, of de dag erop heb je al kraamhulp om voor je te koken, stofzuigen, met andere kindjes te helpen,...

Zeker een aanrader dus smile.gif
  • Neenee gene vreemde in mijn kot tongue.gif laat mij maar rustig in het ziekenhuis bevallen content.gif
  • Julie da bezoek in het zielenhuos ben je na dag 2ook al moe hoor smile.gif en erna kome ze gwn naar huis ook nog tenzij je een babyborrel doet ik was dinsdag binnen gegaan zaterdag na huis en dinsdag daarna was ik pas alleen en had ik ook eindelijk jet rustig gevoel zonder iemand om me heen buiten pen zoontje
  • Ik ga da duidelijk zeggen dat ik graag zou hebben dat ze naar het ziekenhuis komen en de eerste week geen volk over de vloer wil hebben.. Ze zullen moeten luisteren wink.gif ik wil ni thuiskomen en terug nen hoop volk over de vloer krijgen..
  • Bedankt tinne voor je reactie! Het lijkt mij idd ook natuurlijker om thuis te bevallen...
    Ik zou het verschrikkelijk vinden om man en kind te zien vertrekken terwijl zij eigenlijk evenveel recht hebben op die eerste momenten met het nieuwe kleintje.
    Nu ja, we hebben een nieuwbouw met heel grote ramen, dus het lijkt me ook niet zo fijn om voor de hele straat te bevallen goofy.gif

Ook bij ons zullen er goeie afspraken worden gemaakt, wanneer het bezoek mag komen, en sowieso een belletje vooraf (wat ze niet altijd doen in het ziekenhuis wink.gif ).

Kraamzorg voor het huishouden, en vroedvrouw voor mij en de beeb content.gif .
    Zie het helemaal zitten.

Uiteraard moeten mijn gezondheid en die van de baby het toelaten, maar als het kan: I'm in!

@Julie: mispak je niet aan rust in het zh... dat is om 7u opstaan en ze maken je wakker hé, dus als je om 3u 's nachts bent bevallen mag je gelijk weer opstaan smug.gif
  • Ik wil deze keer absoluut poliklinisch bevallen.

Bij de oudste, mijn zoontje, ben ik ingeleid owv zijn hoge gewicht. Heb toen de muren opgelopen van ambetantigheid omdat ik daar in een klein kamerke zat in het ziekenhuis.

Bij de jongste was het plan om de arbeid thuis te laten begeleiden door een vroedvrouw en dan naderhand als er voldoende ontsluiting was, naar het ziekenhuis te vertrekken om daar te bevallen. Maar dat is een beetje anders uitgedraaid. Ik had al ff weeën dan, maar met 10 a 15 minuutjes tussen, dus ik dacht nog uren te gaan te hebben. Heel de nacht wakker gelegen, getimed, weeën opgevangen, maar de vroedvrouw had me gezegd om haar te bellen als ofwel de pijn niet te harden was, ofwel de weeën om de 5 minuten kwamen. Soit, doordat er veel tijd tussen elke wee zat, vond ik dat heel goed op te vangen. Maar met een uur of 5 's morgens deed het best wel pijn, was ik moe omdat ik elk kwartier moest wiebelen op mijn bed. Dus ik mijn ventje wakkergemaakt (die tot dan toe niet eens doorhad dat ik weeën had) en gezegd dat ik me ging douchen, dat hij zich op't gemak moest klaarmaken en de vroedvrouw mocht bellen. Soit, 20 na 5 ofzo ging ik onder de douche, en terwijl ik onder de douche stond kreeg ik ineens weeën om de minuut. Ikke roepen dat hij moest zeggen dat ze RAP moest afkomen. Toen ik uit de douche kwam begon ik al druk te voelen daarbeneden en had ik al lichte persdrang, heb dat enkele keren kunnen verbijten, mijn vent gezegd dat die naar de VV moest bellen dat we recht naar het ziekenhuis gingen. Maar toen kon ik het persen niet meer tegenhouden en voelde ik onze meid al zo naar buiten glijden. Nog een perswee later stond het hoofdje (heb ik als héél pijnlijk gevoeld), een perswee daarna zat het hoofdje eruit en besefte ik dat ik niet meer in de auto kon zitten. Dan heb ik mijn ventje een ambulance laten bellen. Ventje geloofde nog steeds niet dat het serieus was. Tot ik binnen op handen en knieën op bed ging zitten. Ik had een kleedje aan en hij zag effectief dat onze dochter er een stuk al uithing. Hij heeft mij dan omgedraaid op bed, slip uitgedaan en onze dochter eruit gehaald en op mij gelegd. 5 minuutjes later was de ambulance er. En ik moet zeggen, dat was ongetwijfeld het mooiste, puurste moment in héél mijn leven. Een thuisbevalling zelf zou ik wss niet bewust doen, maar het bevestigt me wel in mijn gevoel dat een bevalling die grotendeels thuis begeleidt wordt veel rustiger verloopt. Geen getoucheer elke 5 minuten, je bent op je gemak, kan rustig in jezelf keren, ... Een aanrader!
  • wat een verhaal Lena!
    Zo mooi!
  • Woow Lena, dat moet je stress bezorgd hebben maar idd een mooi verhaal mijne vent zou van zichzelf gaan denkik als ik daar zo moest liggen tongue.gif
  • Amai Lena idd. Chapeau! Die van.mij zou dat ook ni aankunnen denk ik haha!
  • ik ga voor de 4de keer bevallen in het ziekenhuis
    ben wel nooit lang gebleven ,maar had zeker niet te klagen over het verblijf .
  • Bij ons 2de zoontje heb ik de hele tijd in het ziekenhuis zitten zeggen: 'wat zit ik hier te doen, ik wil naar huis! volgende keer beval ik zeker poliklinisch!' tot ik dan op dag 5 naar huis mocht en opeens weer geconfronteerd werd met al het hef- en tilwerk: want ons oudste kindje wou toen ook nog wel es gepakt worden... Viel best tegen hoor! hoe lastig het ook deze keer weer zal zijn, nu ik 2 kleine ventjes thuis moet achterlaten, ik weet dat die paar dagen om fysiek wat te recupereren wel nodig zijn... en hoop dat ik ze zal overleven goofy.gif
    Over thuisbevallen is mijn gyn zeer duidelijk: dat vindt ze absoluut onverantwoord... niet zozeer voor het kindje, maar eerder voor de mama. ze zegt dat bij een bloeding elke minuut telt en dat het dan echt nodig is om in het ziekenhuis te zijn. sinds 3 jaar steken ze bij ons in het ziekenhuis zelfs standaard een infuus bij iedere vrouw die moet bevallen, omdat de korte tijd die ze daarvoor nodig hebben soms al net te lang bleek te zijn... en ik moet toegeven dat het mij ook allemaal wat overdreven leek, tot een vriendin die thuis is bevallen door de brandweer via het raam van de eerste verdieping is gehaald (brancard kon niet op de trap) en het bijna niet heeft gehaald... Dat zijn uitzonderingen natuurlijk, maar ik voel me daardoor toch wel een pak veiliger in het ziekenhuis hoor!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld