Zwanger en ongewild afvallen

• Ik wilde eens kijken hoeveel meiden er zijn die ook in hun eerste trimester afvallen... Ondertussen ben ikzelf 4kg kwijt zonder er dan ook maar iets voor te doen. Bij mijn 1ste had ik dit ook maar was ik maar 2,5kg afgevallen en toen 27kg bijgekomen blush.gif en deze keer wil ik dat absoluut niet meer. Wel moet ik zeggen toen ik zwanger was van mn eerste was ik morbide obese, en bijna 3jaar geleden heb ik een gastric bypaas laten uitvoeren met bijna fata
  • aiaiaiai ik had te snel op enter geduwd en mijn reactie al verstuurd, hier het hele verhaal:

Ik wilde eens kijken hoeveel meiden er zijn die ook in hun eerste trimester afvallen... Ondertussen ben ikzelf 4kg kwijt zonder er dan ook maar iets voor te doen. Bij mijn 1ste had ik dit ook maar was ik maar 2,5kg afgevallen en toen 27kg bijgekomen en deze keer wil ik dat absoluut niet meer. Wel moet ik zeggen toen ik zwanger was van mn eerste was ik morbide obese, en bijna 3jaar geleden heb ik een gastric bypaas laten uitvoeren met bijna fatale gevolgen en al jaren lang sukkelen met de gezondheid, spoedoperaties, zware medicatie en invaliditeit..
    Ik stond met mijn gewicht al zeker een jaar stil en nu ineens vliegen de kilo's eraf terwijl ik toch goed eet en goed oplet wat ik eet. Zijn hier nog meiden met ervaring van af te vallen in zwangerschap?

groetjes!!!

Sereentje bigsmile.gif
  • @Seleentje: hier zijn er ook al 2 kg af, maar kan wel heel moeilijk eten! Ik verwacht toch ook nog wat extra kilo's in de min te gaan eigenlijk. Bij Tess ongeveer 3 kg afgevallen en uiteindelijk op +10 geeindigd. Pas vanaf 14 weken ben ik toen beginnen bijkomen!
    Ik ben nu veel zieker dan bij Tess dus de kilo's gaan er nog sneller af! Vandaag 1 broodje gegeten, een yoghurtje en enkele patatjes daarnet. Meer krijg ik er niet in. En ik voel me vol! Heb ook nergens zin in. Hoop dat mijn eetlust snel terug te vinden, want voel me echt niet super!
  • * Ik breek hier ff in *

Dames,

Proficiat met jullie zwangerschap!
    Ik ben in het begin van mijn tweede zwangerschap 7 kilo afgevallen, ongewild natuurlijk. Ik kon niets binnenhouden en had totaal geen eetlust. Op het einde van m'n zwangerschap stond ik tov startgewicht +1,5kg. En nu ondertussen bevallen, weeg ik 8 kilo minder dan voor de zwangerschap.

Ik wil maar zeggen, zolang je baby goed groeit, je geen zorgen maken en blij zijn dat je niet zoveel bijkomt zoals bij zwangerschap nr 1.

Geniet nog van de zwangerschap en van de weinige kilo's.

wave.gif
  • @ Daphne: nou netjes hoor die gewichten, denk dat alle vrouwen liever minder wegen na de bevalling, een hele prestatie tongue.gif . en idd zolang het kindje goed groeit, das het belangrijkste, alleen in deze fase nog erg moeilijk om allemaal te weten vind ik.

@ Tine: gelukkig heb ik gene lats van die misselijkheid en zo, maar ik moet wel echt al heel veel plassen, miss heeft dat er wat mee te maken... Ik had sinds de bevalling van mn dochter al last van mn blaas, das natuurlijk alleen maar erger geworden, maar ik draag altijd al inlegkruisjes, das ook geen plezier... Ik hoop dat je eetlust snel terug is, je zo rot voelen is ook maar niks.

groetjes!!!
  • Inderdaad Sereentje. Ik maakte me in het begin ook vaak zorgen, maar m'n gynaecoloog was er telkens gerust in.
    En de baby nam echt wel wat ie nodig had, want woog bijna 4kg bij de geboorte wink.gif

Geniet er nog van. 't Is zo voorbij! Ik wens je dan ook een fijne zwangerschap toe ! wave.gif
  • Bednakt nog voor je reactie en gelukswensen wink.gif

Nog steeds niks bijgekomen maar voor mij hoeft dat ook niet, idd zolang de baby maar goed groeit. Momenteel voel ik me niet goed in mn vel en hoop ik dat t snel tijd voor de echo is, dan ben ik ook weer geruster smile.gif

groetjes!!!
  • Hier tot nu toe 6 kilo er af..ook niet gewild..maar zeker niet erg want ik ben erg stevig..ik heb ook geen eetlust..maar het begint wel iets te beteren nu dus denk niet dat ik nog meer zal afvallen ..ben bij de laatste zwangerschap 9 kilo aangekomen maar was na de bevalling weer even zwaar als voor de zwangerschap..dochtertje woog bijna 4,5 kg. Hopelijk dit keer weer zo weinig kilo's er bij..kindje neemt wel wat het nodig heeft.
  • ja ik zit momenteel ook aan 6kg, ondanks dak redelijk goed eet vind ik, maar komt vooral door verandering van eten denk ik. Heerlijk als je na de bavalling zo snel alles weer kwijt bent, ik was na de 1ste heel dik gebleven... Ben ook niet slank, zit net 10kg boven mn ideale gewicht dus dat is dan ook weer een voordeel voor de kleine mocht ik toch nog een beetje afvallen...

groetjes!!!
  • Same here! Sinds ik zwanger ben, ben ik 5 kg afgevallen. Ik was voordurend misselijk en kon geen eten zien of ruiken.

Ik was in het begin ongerust, maar de gyné heeft mij onmiddelijk gerust gesteld. Ben wel blij te horen dat ik niet alleen ben! smile.gif

Alvast dikke proficiat aan alle toekomstige mama's! smile.gif
    Groetjes Nathalie
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld