Namen

• oei lindsey laat ons dan maar hopen dat er een meid onderweg is he. Och ja als het een jongen is draait hij ook wel bij.
  • Haha, maman, super! thumbup.gif
  • Vandaag toevallig een mooie meisjesnaam tegengekomen die nu ook in de running is bigsmile.gif

baby.gif Caliana
  • @ Dolfijn : Ik heb het enkele keren moeten uitspreken , maar het klinkt echt wel! smile.gif
    Het ligt niet in de aard van mijn namen, maar ik vind het wel mooi.

Ik wil dat onze namen ook snel vast staan. Ik moet daar ook zelf aan kunnen wennen en horen of ik de naam niet beu word.
    Mijn zoontjes heten Siebe en Seb. Ik ben niet goed in jongensnamen kiezen, en Siebe ben ik per toeval tegengekomen. Seb is de keuze van mijn man en hebben we daar negatieve reacties op gekregen!!!!! Nu, 2,5 jaar later, zijn er in onze omgeving al net iets TE veel Seb(p) -en geboren smile.gif . Ik voelde mijn aanvankelijk echt schuldig omdat mensen gewoon zonder scrupule vertelde dat het een lelijke naam was disappointed.gif . Namen zijn echt heel persoonlijk, en ik vind veel namen mooi, ookal zou ik ze zelf niet kiezen.

Als er mensen zijn die mooi (fries-achtige) namen kennen die beginnen met een S heeeeeeeel welkom!!! We hebben al 1 naam in de running voor een meisje ! Maar heb heel weinig inspiratie
  • Tika hier een paar namen met S.

baby.gif :
    Semke
    Siedske
    Silke
    Sanne

baby2.gif :
    Sander
    Steven
    Stoffel

Maar je kan het misschien eens aan Baukje want zij is van Friesland
  • Jaja ik woon in Friesland. Mijn naam is dan ook op en top fries. Er zijn heel wat site's met allemaal friese namen en vaak kun je dan al een beginletter kiezen. Even googlen!

Oh en voor jullie is Sinne (betekend 'zon') misschien wel een leuke naam. Hier in Friesland moet je het niet doen net als Famke. Maar Silke vind ik zelf ook erg leuk en kom je hier ook nog wel eens tegen.Aangepast door Baukje op 28/10/2012 15:40
  • Hoi dolfijn en bauke,
    Ik heb idd al zitten googlen maar de naam zit er zo niet echt bij. Hebben ze in friesland zo niet van die typische voornaamboekjes?
    Misschien dat daar iets in staat dat wel mijn ding is smile.gif

x
  • Hier ook een Fries

Hier wat voorbeelden:

Sietske
    Seike
    Sjoukje

Als je echte Friese namen wilt moet je even naar de site van Afuk gaan. De u is met een dakje (^) er op maar krijg ik op mijn mobiel niet voor elkaar. Google het maar. Is een Friese site met namen en geboorteksten enz.. misschien vind je daar wat.
  • Ja er zijn wel friese voornaamboekjes maar de keuze zal sowieso niet reuze zijn denk ik. Want je wilt sowieso dat het met een S begint? Misschien vind ik nog een site met allemaal namen. Wou je nou jongens en meisjes namen??
  • Beide smile.gif zowel jongens als meisjesnamen ... Thx allemaal!
  • Hier hebben we wel al een meisjesnaam (Amber) maar vinden maar geen jongensnaam.
  • Hier ligt de meisjesnaam min of meer vast en zal Caliana worden normaal gezien. Mijn man kwam gisteren nog met de naam Willow af maar vindt ik maar niets dus zal het wel bij Caliana blijven.

Jongensnaam zijn er momenteel 2 namen in de running (anders als begin): Thijs en Jayden. Mijn voorkeur gaat naar Thijs uit, maar vind Jayden ook goed. we zien wel.

Denk dat het terug een jongen wordt. Wat wel typisch is want daar zijn we nog niet zeker van de naam. En bij mijn dochter hadden we dat ook. We hadden een jongensnaam (die we nu niet meer gebruiken daar te gelijkend met dochter haar naam) maar nog niet echt een meisjenaam.
  • Hier staat de jongensnaam vast en aangezien het een jongen wordt hebben we een naan content.gif
    Maar ik ga hem hier niet posten omdat er mee lezers zijn en we de naam wel geheim willen houden.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld