Namen

• Hier hebben we gisteren beslist! Vriend was de laatste dagen nog niet overtuigd, maar gisteren in bed vertelde hij dat hij het wist smile.gif

De jongensnaam staat al een eeuwigheid vast, maar een meisjesnaam was toch wel moeilijker. Maar dit is het geworden:

baby2.gif Vic
    baby.gif Lily
  • Amai, super dat dat nu al beslist is...
    Meisjes naam heb ik nog geen idee, jongensnaam zijn er een paar, maar nog helemaal niets dat vast staat.
    Wij wachten gewoon af tot we het geslacht weten voor we er echt over beginnen nadenken wink.gif
  • Wij hebben ook al namen in gedachte als het een meisje wordt zal het Elise worden dat staat al vast. Voor een jongen kwam mijn man in het weekend met het voorstel Jarno. Weet alleen niet als dat goed past bij Yordi en Bram
  • Wij gaan ook pas de discussie aan eens het geslacht vast staat.
    Maar enkel daarom al zou ik een meisje willen. Zo veel mooie meisjesnamen terwijl ik een jongensnaam veel moeilijker vind!!!
  • Hier net zoals bij Pali, wij wachten op het geslacht alvorens we ons hoofd daarover beginnen breken smile.gif Uiteraard hebben we wel al een lijstje met namen die we leuk vinden:

Meisje: Nienke, Flo, Ellie, Jelle
    Jongen: Robbe, Flor, Bas

Maar de combinatie Joppe en Robbe, da's wa teveel van het goede lijkt me tongue.gif
  • @ Tine
    Dit is akelig, wij hebben ook een Tess van bijna 3 jaar en onze favoriete jongensnaam is ook Vic! bigsmile.gif

Meisjesnamen: Liz of Isa
  • Bij ons is het net andersom. Een meisjesnaam staat al eeuwen vast en stond geen twijfel over en voor een jongen hebben we er een 5-tal content.gif
  • @Valerie: ik kan alleen maar zeggen dat je ongelooflijk goeie smaak hebt! smile.gif

Hier vind ik het toch wel belangrijk om al snel de naam te kiezen. Zo kan je er al aan "wennen". Mijn zus heeft lang gewacht en toen haar zoontje een paar weken oud was, had ze spijt van de naam die ze gekozen hadden.
  • @Tine: Oei seg, maakt da mee upset.gif
    En wa was de naam als ik zo curieus mag zijn?
  • Mille, het had natuurlijk ook te maken met het feit dat ze veel Franstalige collega's heeft en die konden die naam niet correct uitspreken.
    Maar ik zie nog steeds haar gezicht als ze mij zegt: ik heb spijt van de naam. We hebben haar echt moeten overtuigen dat ze een goede keuze gemaakt hadden.

Bij Tess wist de naaste familie ook de naam en we praatten ook echt zo over haar. Zo kan je heel makkelijk wennen aan de naam, vind ik.
    We gaan dat nu ook opnieuw doen!
  • @Tine:ja vinden wij ook bigsmile.gif
  • Amai wat zijn jullie al duchtig aan het namen kiezen.
    Ik denk dat wij gaan wachten tot we het geslacht weten.
    Een jongensnaam hebben we al een tijdje, een meisjesnaam zal andere koek zijn denk...
    Ik denk dat ik namen vinden echt wel moeilijk ga vinden. In het onderwijs kom je zoveel namen tegen...
  • Hier daarstraks voor ik naar het werk vertrok eens over namen bezig geweest en ze staan nog niet vast maar de kans is groot dat het de volgende worden:

baby.gif Charlotte ( was de andere naam die we in gedachten hadden voor onze dochter. Mijn ouders vinden die niet zo mooi maar och het is onze keuze he)

baby2.gif Stig

Beslissen ook snel omdat anders mijn ventje nog tig keer van gedachten veranderd en dan passeren ook nog eens alle namen van de collega's van zijn werk tongue.gif

Wij hebben ook al elke keer de naam aan mijn ouders gezegd. Zullen zien wat we nu doen. Bij de zoon was het niet de bedoeling maar mijn man had zich verklapt toen we de babykamer kochten (mijn ouders betaalde die) want die noemde Liam en dat was de naam die we toevallig gekozen hadden voor onze zoon. goofy.gif Dus ja daar ging de verrassing bigsmile.gif . Bij onze dochter maar geen moeite meer gedaan en zal nu ook zo zijn denk ik want die van mij kan toch niet zwijgen (zelfde voor geslacht) goofy.gif
  • @Dolfijn, mooie namen vind ik thumbup.gif
    Hier kwam mijn vriend gisteren af met "Amelie" Ik vind het ook wel mooi, maar ik weet niet of het bij Senne past...
  • ik ben wel te vinden voor:

baby2.gif : senne, milan, finn, noah
    baby.gif : lotte, ella, luna, tess, lily

maar mijn vriend houdt er eerder een klassieke smaak op na, dat wordt nog spannend de komende maanden blush.gif
  • ha ha debs bij mij stond voor baby2.gif Finn ook bovenaan de lijst maar mijn man vindt dat maar niets
  • Ik ben nogal fan van oudere namen! wink.gif Onze Louis is genoemd naar mijn opa, dat stond al heel snel vast. Marcel vond ik gewoon een hele mooie naam die je niet vaak hoort, dus dat was ook redelijk snel besloten. Maar nu... Voor een jongen heb ik een absolute favoriet, met een lijstje volgers (die het nooit gaan worden, want favorietje wordt het toch! goofy.gif ) En voor een meisje heb ik een lijstje van een vijftal namen, maar daar heb ik niet echt een specifieke voorkeur. 't Is nu kwestie van ze allemaal regelmatig aan mijn man te laten horen, want hij moet echt "groeien" naar een naam! Wat hij eerst niet zo mooi vindt, kan best nog veranderen!
    Wij vertellen de naam nog niet aan ouders en omgeving. We gebruiken wel altijd een "codenaam". Bij Marcel hadden we het bv altijd over onze "Viktor", en veel mensen waren echt overtuigd dat hij zo zou heten! 't Is een mooie naam, maar, nee dus! bigsmile.gif
  • We gaan ook wachten tot wij het geslacht zeker weten... dan is de keuze al wat beperkter tongue.gif .
  • Hey Mieke!

Thanks for the tip! Wij hebben immers ook een Louis en Marcel is daarom een leuke naam voor een 2e;-)
  • hier is
    baby.gif dieuwke of fay
    baby2.gif hoor ik graag finn noah of mathis maar ventje zegt geen jongensnaam te kiezen en ik mag dat ook niet want hij wil een meid tongue.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld