kletsen over de zwangerschap

• Ik ben vandaag 40 weken en nog steeds niet bevallen van ons eerste kindje.. Het zal dus zeker een juni babytje worden.

Wat ik me wel afvraag is of jullie kindje allemaal ingedaald waren en hoe groot de hoofdomtrek was geschat op echo en uiteindelijk bij de geboorte?

Gisteren ging ik op controle bij de gyn en vroeg of kindje al helemaal was ingedaald was en hij zei van niet. Tis nog onderweg maar dat is ie al van 36 weken.. Daarboven is zijn hoofd redelijk groot geschat momenteel opwel 38cm! Ik begin stilaan te denken dat hij een grote zware baby zal worden en waarschijnlijk niet zal indalen.. Iemand ervaring???

Verder had ik ook nog helemaal geen ontsluiting en gyn zegt telkens dat het aant verkorten is maar dit al sinds 3 weken en verder dus niets. Heb enkel last van oefenweeen tijdens de nacht overdag niets.. Maandag terug naar gyn.. Ben benieuwd of er dan al wat is en anders hoop ik op een inleiding want twordt best wel zwaar nu disappointed.gif
  • even laten weten dat ik op maandag 27 mei om 23.23u bevallen ben van een dochter "Merel" baby.gif
    alles gaat prima met ons....

Heb een zeer vermoeiende bevalling en ben doodop.. ik kom mijn verhaal zo snel mogelijk posten wink.gif
  • ikke proficiat!!

Hier dan mijn verhaal..

van dinsdagnamiddag weeen gekregen, maar onregelmatig, wel pijnlijk, ganse nacht door, woensdag man thuis gebleven van t werk want pittige weeen, doch nog steeds onregelmatig, woensdagavond controle bij gynae, (ondertussen doodmoe van de weeen ) die stuurt me dan binnen, met 2 cm en in volle arbeid, daar nog de ganse nacht gelegen, omdat de ontsluiting niet fel vorderde, tegen 5 uur donderdagmorgen nog maar 5 cm na 2 dagen en 2 nachten weeen; dan baxter aangehangen, om half 6 epidurale, want was echt doodop, en had anders geen kracht meer genoeg om verder te doen, dan even op adem kunnen komen, maar niet veel want epidurale werkte niet goed, anestesist terug laten komen, bijgespoten, ietsje beter, en dan uiteindelijk na 3 keer persen is ze om 8.58 uur geboren met de navelstreng 2 x rond haar halsje, daardoor stak ze vast, grote paniek want gynae was er nog niet ( zat in de operatiezaal), dan heeft de vroedvrouw de navelstreng door moeten knippen terwijl ze nog in me zat, want ze zag blauw en de harttonen vielen weg, ik ingescheurd vanbinnen en buiten, en baby heel paarsblauw en vol bloeduitstortingen geboren.. Van alle 4 de bevallingen was dit voor ons een echte horrorbevalling! En dan zeggen ze dat het makkelijker gaat bij ieder volgend kind..

Al bij al,het is goed gekomen, al is het spannend geweest..

dan maandag mochten we naar huis, maandagnacht wordt ze heel kortademig, dus tegen de ochtend wij terug naar ziekenhuis, heeft ze al een infectie, herpangina, zeer gevaarlijk voor pasgeborenen, en wordt ze terug opgenomen tot gisteren... Na 2 bange dagen wachten op de uitslagen van de biopsies van haar slijmen, die zijn naar leuven opgestuurd, kregen we dan het goeie nieuws dat het niet de allergevaarlijkste variant was, en ze dus niet naar leuven hoefde overgebracht..

Het is me dus de week wel geweest, ben emotioneel een wrak nu, hopelijk kan ik nu stilletjes aan terug op mijn rose wolk klimmen, en beginnen te genieten van ons klein poppeke.. <3

Voor de rest is het een prachtig klein meisje, zo schattig, ben er volledig verliefd op,...

En hoe is t met de rest, iedereen druk in de weer met de kersverse baby's!!??

lily
    hug.gif wave.gif
  • Amai Lily, wat een bevalling! Inderdaad horror en dan daarna nog extra stress. Hoe gaat het ondertussen met jullie kleine meisje?
  • tine,

nu gaat het beter, al is ze nog verkouden, hoesten en veel slijmpjes...
    volgende week op controle..

Hoe gaat het met jou en de kindjes, al gewoon??

Vraagje, wie geeft er hier borstvoeding of flesjes, en hoe verloopt dat..?

Nina krijgt borstvoeding, het loopt heel goed maar was wel weer vergeten hoe vermoeiend dat wel is... drunk.gif

lily hug.gif
  • @Lily: goed dat het toch al beter gaat. Hier heeft Vic de snottebellen van Tess al overgekregen! Gelukkig heeft hij er weinig last van. Doe er fysiologisch water in en af en toe maak ik zijn neusje eens leeg met zo'n pompje. Maar dat heeft hij alles behalve graag...

Met Tess gaat het al heel wat beter. Ze is superlief voor broer, wil heel hard betrokken worden. Ze staat altijd op de stoel naast het verzorgingskussen als hij een proper pampertje krijgt en zij gooit het in de luieremmer. Ze is af en toe nog wat boos naar ons toe, maar elke dag minder. Binnen enkele weken zal ze het wel weer helemaal gewoon zijn. Ze kan er wel niet goed tegen dat hij weent, dan zeurt ze altijd mee. Gelukkig is Vic een hele rustige baby en weent hij eerder zelden!

Ik geef ook BV. En dat is inderdaad wel vermoeiend, maar ik geniet er ook van! Vic eet tussen de 10 en 12 keer per 24u. Overdag wat vaker 's nachts meestal rond 2u en 5u. Hij woog eergisteren al 4380 gram (3900 bij de geboorte), dus hij komt goed bij!
  • ikke gefeliciteerd!!!

Lily tjee zeker een nare bevalling. Gelukkig alles nu goed!

Ik geef ook borstvoeding. Vermoeiend ja, had niet gedacht eigenlijk. Gaat eg goed nu dat wel. En beste voeding voor je kindje maar vergt veel energie en tijd. Blijf het voorlopig wel doen.
  • @Conny, BV is inderdaad wel wat zwaar in het begin, maar dat verandert nog hoor! Ik heb bij Tess 13 maand BV gegeven, gewoon omdat het zo makkelijk was. Als ze toen geen nee had gezegd, had ze nog langer gekregen!
  • tine,

heb ook iedere keer vrij lang bv gegeven, rond de 10 maandan, en is inderdaad heel makkelijk, alleen de eerste maand is erg vermoeiend, zeker als er nog 3 andere ronlopen... maar ze drinkt heel goed,, geen kloven of andere ongemakken deze keer, dus dat scheelt ook! Wat betreft de antallen en uren lijkt het me ongeveer hetzelfde als bij jou, rond half 12, rond half 3 en rond 5u half 6.... en overdag nog om de 2 a 3 u..

Vandaag bij kinderarts geweest want ze had het vannacht weer zo benauwd, en ze heeft keelontsteking en bronchitis, dus toch weer antibiotica.. hij durfde geen risico nemen aangezien ze pas is opgenomen en nog zo pril is.. Amper 10 dagen oud en al haar 2de dosis AB, hopelijk krijgen we haar er zo door zonder ziekenhuisopname deze keer..

lily hug.gif
  • Oh nee Lily alweer AB, ocharme je kleine meid. Hopelijk is ze snel helemaal genezen! Zo zielig als zo'n kleine kindjes ziek zijn hé, zo hulpeloos.

Hier heeft Vic vandaag echt een slaapdagje gehad. Over heel de dag gezien is hij misschien anderhalf uur wakker geweest. Tenzij als hij aan het eten was. Dat is echt zo'n verschil met Tess. Als zij at, duurde dat extreem lang (elke voeding gemiddeld 30 a 45 minuten). Bij Vic is het kort en krachtig. Maximum 10 minuutjes en dan is hij helemaal dik gegeten en valt hij als een blok in't slaap.

Zijn velletje blijft heel droog. Smeer al enkele dagen een cremeke van Mustella, maar veel lijkt het niet uit te halen. Hij vindt het wel zalig als ik hem helemaal insmeer. Dan komt er altijd een glimlachje tevoorschijn. <3
  • hallo allemaal,

alles ok met de kersverse mama's en babytjes? Hier beginnen we stillekesaan op onze pootjes te komen, nina is genezen, AB is op, en we vinden een beetje regelmaat terug, want het is toch wel aanpassen met zo 4 kadeekes in huis! zeker s morgens als de 2 oudsten naar school moeten gebracht, dat is toch wel even stressen, want nina eerst aande borst, de tweede flesje geven, allemaal aankleden en dan nog op tijd i school geraken, ik vraag me soms af hoe ik het doe.. goofy.gif maar ja, het lukt wonderwel, dus...

nina komt goed bij, ze is nu op 2 weken en 6 dagen 4390 gram en 54 cm, dus al flink gegroeid op de BV... ik ben blij, dat geeft me de moed om toch door te zetten, want de BV is zooo vermoeiend.
    Ook verlies ik nog altijd bloed, met zelfs hevige klonters erbij, het herstel gaat deze keer precies wat moeizamer..

Hoe gaat het met jullie allemaal, lukt het , iedereen gewoon aan het nieuwe leven- in huis..?

lily hug.gif Aangepast door lily op 12/06/2013 18:00
  • Hey Lily,

Nina komt goed bij. Hier is het ook stressen vooral 's morgens want de oudste moet naar school gebracht worden. Bram die krijgt ook nog een fles melk en dan Tibo nog een fles geven het is druk maar het lukt. De dagen dat de papa later moet beginnen met werken brengt hij de oudste naar school. Ik had de dag voor ik uit het ziekenhuis vertrok ook een klonter was zo in paniek toen. Heb toen een verpleegster laten komen en ze heeft mij kunnen geruststellen. Gelukkig niet meer voorgehad.
  • hey veronique,

bij u ook zo druk dus content.gif

Ik bloed nog steeds, al zijn er geen klonters meer bij nu. Wel veel hoofdpijn, maar dat zal door het slaaptekort zijn denk ik.. en mijn darmen die ook blijven opselen sinds de bevalling..

Binnen 3 weken op controle, heb nu al weemoed als ik denk dat ik nooit meer voor iets fijn bij de gynaecoloog zal moeten gaan... nu keek ik zo uit om te gaan om het babytje te zien, vanaf bu zal het altijd maar op controle zijn en niet meer voor iets leuks... raar he, ik dacht echt dat ik na het vierde zo een genoeg gevoel zou hebben, maar ik heb dat nog altijd niet... al houdt het hier nu echt wel op content.gif

lily wave.gif
  • en hoe gaat het met iedereen?
    Hier alles super! smile.gif
  • Lily ik heb nu pas je bevallingsverhaal gelezen. Hier was het ook geen pretje. Het heeft niet zolang geduurd hoor dat niet. Ik ben ingeleid om 9u ongeveer om 14u30 beslissen ze om mijn water te breken om het wat op te laten schieten wat bleef op 4cm zitten. Ik zei dan heb ik toch graag een epidurale want heb geen zin in weer zo'n weeën storm als bij ons Nikki. Dus plaatsen ze eerst de epidurale. Om 15u15 zat die en om 15u30 breken ze dan mijn water. Alles gaat goed maar om 16u kreeg ik het gewoon enorm benauwd en ongelofelijke pijn aan de buik en sleutelbeen. Ik direct op alarm geduwd en binnen de 5 min stond er een heel team in de kamer op de gyn na. Ze dachten eerst aan loslating baarmoeder of scheur maar op de echo bleek dit niet het geval. Gyn is erbij geroepen en die was er 5 min later. Die dacht aan longembolie en gelukkig toen hij checkte bleek ik 10cm te hebben. Hij zegt we nemen de zuignap en mama zal zich beter voelen als kleine eruit is. Om 16u37 is Amber geboren en inderdaad ik voelde me veel beter. Heb dan een CT scan moeten laten maken maar daar bleek alles ok. Ik heb wel 3 scheuren opgelopen maar verder is alles ok.
    Dit was ook de meest verschrikkelijke bevalling voor mij.
    En nu begint mijn ventje over nog een vierde. Ja nee dus. Ik wil niet weten hoe een vierde bevalling zou aflopen. En voor mij was 2 al voldoende dus het is goed geweest nu. Ik merk ook wel dat het veel meer tijd kost om te recupereren en mijn ventje vind het deze keer ook niet nodig om zijn handen uit de mouwen te steken. Die heeft zijn schoonheidsslaap nodig. Die slaapt verdorie meer dan mijn zoon en durft hij te klagen als hij 1 nacht de fles moet geven. Zegt hij ik heb bijna niet geslapen en ik zeg en ik dan. Ja maar dan was ik ook wakker he disappointed.gif . Tja wat moet je daar op zeggen.

Afgelopen weekend heeft ons Amber ook in het ziekenhuis gelegen met beginnende longontsteking. We zijn sinds woensdag terug uit het ziekenhuis. Ze moet nog 5 dagen antibiotica nemen en aerosol.
    Helaas hebben we hierdoor de doop van 23 juni moeten uitstellen en gaat die nu morgen 29 juni door. Gelukkig was de aalmoezenier bereidt het er nog tussen te nemen omdat mijn zus en haar man speciaal uit Australie waren overgekomen en ze 30 juni terug vertrekken.
  • amai dolfijnn dat is ook een heel verhaal....! Hopelijk nu alles beter, hier ook echt op de suggel geweest, maar behalve wat spruw nu alles terug ok. Inderdaad, ik moet zeggen, 3 vond ik heel goed te doen, 4 is echt wel heel druk, ik kom soms echt handen te kort.. maar ik klaag niet, ik geniet wel, zeker sinds ons kleintje sinds een week doorslaapt. Dat scheelt echt wel!

Ik verlies nog steeds wat licht bloed en bruinverlies, is dat normaal..?
    Borstvoeding gaat heel goed, al vrees ik dat ik op t randje van een bortsonsteking zit... hopelijk krijg ik het nog weg voor het echt ontsteekt.. pijnlijk.
    Voor de rest alles ok, hopelijk eindeijk wat mooi weer dat we er eens op uit kunnen en wat wandelen, ik kijk er zo naar uit!
    Met haar ziekenhuisopname en zo heb ik er nog niet echt mee durven buitenkomen, dus wil echt wel eens met haar pronken nu, en haar aan de wereld tonen! <3

hoe is t met de rest, druk precies, want hoor hier niks meer..

disappointed.gif

lily hug.gif wave.gif
  • Hier gaat alles goed, al beginnen de nachten wel wat te wegen! Al was het vannacht een goede nacht, de eerste keer 6,5 uur tussen voedingen gelaten. Spijtig genoeg is hij wel niet onmiddellijk na zijn laatste voeding in 't slaap gevallen. Maar toch dikke 5u kunnen slapen!
    Gisterennacht nog 3 keer moeten opstaan, dus was gisteren compleet KO! Gelukkig was het weekend en was mijn vriend thuis. Zo kon ik toch een paar keer mijn ogen dicht doen!

Voor de rest is Vic wel een hele gemakkelijke baby, huilt zelden, slaapt nog veel overdag en kan ook heel rustig vanuit zijn relax alles bekijken!

Vandaag stond er een dagje Antwerpen op het programma, maar Tess is opgestaan met koorts, dus dat zullen we moeten uitstellen!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld